meidän lapsi ei ikinä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keppälerttu

Tunnettu jäsen
02.08.2005
18 153
53
48
|O |O

aikuisten oikeesti,kenen tahansa lapsi,oli kasvatettu miten tahansa ja kuinka hyvin tahansa saattaa tehdä virheitä, jopa todella typeriä sellaisia, ja oleellista siinä on se,miten siihen virheeseen suhtaudutaan ja kuinka siitä eteenpäin toimitaan..

kukaan ei pysty kasvattamaan lapsistaan täydellisiä,ainakaan muiden kuin itsensä mielestä, ja se pitäis jokaisen vanhemman oppia ja muistaa.

tässä vuosien saatossa tuo on se asia johon olen joutunut törmäämään, omatkin lapset tekee pahojakin virheitä, ja niistä sit vaan on päästävä eteenpäin ja niistä on opittava kantapäänkautta jotain..ja toivottavasti ne asiat on menneet perille.

pahimmat ongelmat on sit seurausta just näistä "meidän lapset ei ikinä" tyypeistä, jotka vuosi toisensa jälkeen yritetään saada vastuuseen tekosistaan ja vanhemmat kieltäytyy näkemästä siinä omassaan mitään vikaa, kun kerran kasvatus on ollut niin hyvää, et eihän lapsi voi tehdä mitään väärää.

Tämän takia minä aina osaankin epäillä lapsien tekosta ja usekon kyllä kaiken "pahan" lapsistani. en tiedä onko tämä väärä periaate mutta näin mennään kumminkin. Tietysti luotamme lapsiimme mutta osaamme myös olla realisteja ja tiedämme että tekevälle sattuu yhtälailla kuin aikuiselle.

Tapahtuman jälkeen aloitetaan puhtaalta pöydältä ja sillä selvä.

Tiedän muutaman tapauksen missä ei koskaan lapsi tee mitään ja se on surullista katseltavaa kuinka lapsi/nuori on ihan hakkusessa.

Oma mutsi on just tollanen, nykyään kun voi jo aikuisena kertoa että mitä on joskus tullut itsekin mokailtua niin silti kääntää asiat niin ettei varmasti ole voinut tapahtua, ei minun tyttäreni ja sit feikkaa ettei ole ikinä kuullutkaan koko juttua.. ?? :o

Samaa mieltä. Ei kannata tuudittautua ajatukseen että ei se meidän lapsi ikinä mitään pahaa tee. Tilanteita alkaa tulla eteen kun ikää tulee ja kouluun mennään. Jokainen on persoona ja sanonta joukossa tyhmyys tiivistyy, pitää minusta paikkansa monesti. Esim. nyt tuo että lasketaan jalkojen yli kun joku pitää kiinni. :(

Yhteistyössä