meidän naapuriin muutti perhe, jossa on aivan kamalat penskat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oksettaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oksettaa

Vieras
tämä on ollut aina tällainen rauhan tyyssija ja nyt yhtäkkiä tuli tuohon hometaloon vuokralle perhe, jossa 5 aivan kamalaa lasta.
Huutavat, sotkevat, pomppivat katolla, kiipeilevät ihmisten pihoilla, roskittavat, sotkevat, hajoittavat ja repivät ja potkivat pihakamoja, kiroilevat, uhittelevat ja vittuilevat pienemmille lapsille. ja siis eivät edes asu tässä talossa vaan tien toisella puolella! Tunkevat tänne yksityispihalle, kuin omalleen.
vanhempia ei näy koskaan missään ja pienin poika on varmaan vasta jotain 5v. Pitäiskö valittaa vuokranantajalle vai miten ne sais kyttytymään, kuin ihmiset?

Vai että hometaloon vuokralle.
Puhupas lapsille siitä että he eivät voi leikkiä teidän pihalla noin vaan.
Ja kysy samalla milloin vanhemmat ovat kotona tai vaikka heidän puhelinnumero ja kerro sitten heille kohteliaasti että meno on aika hurjaa kun ovat poissa.
Silloin olet käyttäytynyt itsekin kuin ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja oksettaa:
tämä on ollut aina tällainen rauhan tyyssija ja nyt yhtäkkiä tuli tuohon hometaloon vuokralle perhe, jossa 5 aivan kamalaa lasta.
Huutavat, sotkevat, pomppivat katolla, kiipeilevät ihmisten pihoilla, roskittavat, sotkevat, hajoittavat ja repivät ja potkivat pihakamoja, kiroilevat, uhittelevat ja vittuilevat pienemmille lapsille. ja siis eivät edes asu tässä talossa vaan tien toisella puolella! Tunkevat tänne yksityispihalle, kuin omalleen.
vanhempia ei näy koskaan missään ja pienin poika on varmaan vasta jotain 5v. Pitäiskö valittaa vuokranantajalle vai miten ne sais kyttytymään, kuin ihmiset?

meno kuullostaa samanlaiselta kuin meidän talossa. ja isännöitsijä sanoo vain että kn asuu kerrostalossa tätä on kestettävä. kun se ei ajtku klo 23 jälkeen. :snotty:

talo on homeessa, en tiedä tietävätkö nämä uudet asukkaat.
vanhemmat ovat kotona varmaan ainakin joskus, lapset ovat ulkona ainakin ilta kymmeneen.
lapsille ei voi puhua, jos yrittää, ne juoksevat pakoon, kuin torakat.
käyttäydyn itse koko ajan kuin ihminen. olisiko sinusta mukavaa, jos pihallesi kiivettäisiin aidan yli tuhoamaan ja sotkemaan? olisiko sinusta menemään tällaisten lasten vanhemmille puhumaan, jotka eivät tunnu välittävän, BDT?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kylläpä puhut kauniisti lapsista....
Olisko aihetta mennä sanomaan vanhemmille oven taakse, mitään ei nääs tapahdu jos täällä vaan puhiset

onpas täällä tänään kovin ymmärtäväisiä ihmisiä. teille tilanne sopisi hyvin? ei haittais ollenkaan? vaikka omat lapsenne ei viitsis enää pihalle mennä?
eipä paljon innosta mennä tällaisten vanhemmille ovelle juttelemaan, kun vanhemmat näkevät suoraan ikkunastaan kaiken, mitä lapsensa tekevät, eivätkä puutu tai kiellä sanallakaan? vähän luulen, että saisin vain paskaa silmille, jos lapsiansa arvostelisin.

vanhemmat ovat kotona varmaan ainakin joskus, lapset ovat ulkona ainakin ilta kymmeneen.
käyttäydyn itse koko ajan kuin ihminen. olisiko sinusta mukavaa, jos pihallesi kiivettäisiin aidan yli tuhoamaan ja sotkemaan? olisiko sinusta menemään tällaisten lasten vanhemmille puhumaan, jotka eivät tunnu välittävän, BDT?

Ei olisi mukaavaa tietenkään tuollainen kurittomuus, mutta näet syyt mitkä siihen ovat johtaneet eli vanhempien välinpitämättömyys. Ja tuollaisten lasten vanhemmille olen mennyt puhumaan vaikka sivulliset oikein varoittivat . Katsoin että se on velvollisuuteni.
Jos sinun tapauksessa he eivät korviaan lotkauta niin sitten ottaisin yhteyttä isännöitsijään tai heidän vuokranantajaansa. Mainitsisin vuokranantajalle samalla tuosta homeesta.

Alkuperäinen kirjoittaja BDT:

Ei olisi mukaavaa tietenkään tuollainen kurittomuus, mutta näet syyt mitkä siihen ovat johtaneet eli vanhempien välinpitämättömyys. Ja tuollaisten lasten vanhemmille olen mennyt puhumaan vaikka sivulliset oikein varoittivat . Katsoin että se on velvollisuuteni.
Jos sinun tapauksessa he eivät korviaan lotkauta niin sitten ottaisin yhteyttä isännöitsijään tai heidän vuokranantajaansa. Mainitsisin vuokranantajalle samalla tuosta homeesta.

mitä sait kuulla, kun menit valittamaan? oliko hyvä vastaanotto?
ja vuokranantaja tietenkin tietää homeesta, siksihän se sitä vuokraakin, kun ei pysty myymään.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
torakat?

mahdat olla "miellyttävä" ihminen.

niin, kuin torakat = kaikki vilistävät lujaa eri suuntiin jäämättä kuuntelemaan, mitä puhujalla ois ollut asiaa.
etkö ole torakan vilistystä nähnyt? en sanonut lapsia torakoiksi, vaan sanoin niiden juoksevan pakoon KUIN torakat.
kyllä, olen miellyttävä ihminen, jos se mitenkään tähän kuuluu.

Eiköhän teilläkin lie hometta jos sama taloyhtiö.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja BDT:

mitä sait kuulla, kun menit valittamaan? oliko hyvä vastaanotto?
ja vuokranantaja tietenkin tietää homeesta, siksihän se sitä vuokraakin, kun ei pysty myymään.

Sain yllättäen asiallisen vastaanoton kun menin "kauhuperheelle" valittamaan lapseni kiusaamisesta. Kiusaaminen loppui ja tervehditään kuin tullaan joskus nokatusten.
Jopa leikkipuiston ohjaaja sanoi että ei "kannata" tähän perheeseen ottaa yhteyttä. Ehkä se oli hyvää tuuria mutta luulen että se johtui omasta rauhallisesta käytöksestäni ja silti sain sanottua kaiken mitä halusin. Vaatii kyllä harjoittelua sillä sydän pamppaili kun pelkäsin suurin piirtein että käyvät kimppuuni.

Alkuperäinen kirjoittaja homeasukki:

Eiköhän teilläkin lie hometta jos sama taloyhtiö.

ei ole sama taloyhtiö. eri talot ja tie välissä. sanoinkin näiden lasten tulevan meidän pihalle riehumaan. omalla pihallaan saavat tehdä, mitä haluavat.

niin ajattelit ratkasta asjan kertomalla vain täällä kaikille,et mitenkään asjanomaisille ?! hm mmm.. kumma tapa ratkoa asjat joka kuitenkin tuntuu häiritsevältä.....

Alkuperäinen kirjoittaja fiksua!!:
niin ajattelit ratkasta asjan kertomalla vain täällä kaikille,et mitenkään asjanomaisille ?! hm mmm.. kumma tapa ratkoa asjat joka kuitenkin tuntuu häiritsevältä.....

ajattelin, että jollain olis saattanut olla samanlainen tilanne ja kertoisi vähän, miten ovat saaneet häiriköt kuriin.
eiköhän näillä vanhemmilla eli asianomaisilla ole tilanne ja lastensa käytös tiedossa, siis jos eivät ole kuurosokeita. toinen asia on, välittävätkö vanhemmat.

Yhteistyössä