meidän on kai pakko koirasta luopua :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja purkaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

purkaus

Vieras
Väännän jo päivittäin itkua tästä asiasta. Ollaan tehty koiran kanssa virheitä kun se oli pentu, olen sitä järjestelmällisesti koittanut kouluttaa vuoden mutta asiat on menny vaan pahemmaksi. Sit ymmärsin että mies toimii selkäni takana ihan omalla tapaa. Ei häntä vaan kiinnosta johdonmukainen koulutus, vaikka häntäkin koiran tavat jurppii. Nyt saatiin ongelmakoirankouöuttajalta ihan selvät ohjeet miten toimia, silti mies on kuin vetelä p*ska kun jtn pitäisi koiran kanssa opetella. Lenkillä piti toimia yhdessä esim. Ohitustilanteessa, mies jätti mut yksin koiran kanssa kuin nallin kalliolle.. Tuollainen aiheuttaa miullekkin epävarmuutta koulutuksessa, kun tilanne menee täysin pieleen ja ens kerralla sama tilanne on taas vaikeampi hallita.

Olen kovin aina koirasta luopumista vastaan mutta nyt lienee pakko... :'(

siis vika ei oo koirassa vaan miehessä? eikö se nyt ihan asiasta vielä puhumalla ymmärtäs kuinka tärkeä asia on. pitäähän sitä lasten kasvatuksessakin olla johdonmukainen ja toimia molempian samallatavalla.

• Tykkää
Reactions: _Pigeon_
Rehellisesti sanottuna, mulla menisi mies tuossa tilanteessa vaihtoon. Onneksi oma mieheni on aina kuunnellut minua koiran koulutukseen/hoitoon liittyvissä asioissa, vaikka varsinkaan alkuun ei ollut kovinkaan motivoitunut koiraan liittyvissä asioissa.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
[QUOTE="vieras";28175518]Etkö voi kouluttaa koiraa yksin ja miehelle kielto olla koiran kanssa.[/QUOTE]

no ainakin kouluttaja sanoi meille että kaikkien perheen aikuisten pitää toimia samalla tavalla, se on avain onnistumiseen. Ja koira ei mua haluais kuunnella /kunnioittaa pätkääkään, on vaan miehen perään. Lenkilläkin minä koulutan hiki hatussa ja koira hakee vaan miehestä kontaktia.

no ainakin kouluttaja sanoi meille että kaikkien perheen aikuisten pitää toimia samalla tavalla, se on avain onnistumiseen. Ja koira ei mua haluais kuunnella /kunnioittaa pätkääkään, on vaan miehen perään. Lenkilläkin minä koulutan hiki hatussa ja koira hakee vaan miehestä kontaktia.

Älä ota miestä mukaan lenkille ja koulutustilanteisiin.

No meillä on lapsikin, en nyt ala lapselta kotia rikkomaan koiran vuoksi eikä meillä muita ns. Isoja ongelmia parisuhteessa ole, kuin tämä koira-asia. Olen puhunut ja puhunut ja mies on vaan joo joo, koulutustunneille esim raahautuu mutta arjessa ei jaksa kouluttaa ja ottaa sitä vastuuta.

Miehesi on kyllästynyt tuohon typerään koiravouhotukseen, enkä kyllä ihmettele. Kuka aikuinen ihminen jaksaa jotain kusista piskiä katsella koko ajan jaloissaan ja opettaa temppuja. Sopivaa hommaa lapselle, mutta ei aikuiselle.

[QUOTE="vieras";28175549]Älä ota miestä mukaan lenkille ja koulutustilanteisiin.[/QUOTE]

näinhän on tehty eka vuosi, mutta aina mies mitätöi kaiken toimillaan mitä olen opettanut, kun se ei vaadi koiralta yhtään mitään ja antaa elää kuin pellossa.

Sen olen huomannut, että koirat eivät ole ns. robotteja, joihin tepsii samat kikat kaikkiin.

Meillä on 2-vuotias ja 1-vuotias koira.

Tämä 2-vee. on ihan unelma, vaikka pentuaikana olikin riiviö. Sen sain koulutettua fiksuksi kovalla työllä, mutta sain kuitenkin.

Ja sitten on tämä 1-vee. Mulla menee päivittäin sen kanssa hermo. Käytän samoja koulutusmetodeja (oppikirjoista) mitä tuohon vähän vanhempaan koiraan ja mikään ei tepsi.
Tänään viimeksi tuskastelin miehelle, että "vaikka kuinka olen johdonmukainen tuon kanssa, niin se ei vaan opi!" Mies totesi siihen, "no tuo koira ei ole johdonmukainen! Eri tuon vanhemman kanssa, kun se on älykäs koira" :D

Mutta alkuun olen saanut miehen kanssa taistella siitä, että miten noitten koirien kanssa ollaan. Miestä olen neuvonut ja lopulta todettiin yhdessä, että päävastuu on minulla, mutta tietyissä asioissa mies tulee vastaan. Eli yhteiset säännöt saatiin sovittua, joista mies ei ainakaan näennäisesti ole luistanut.

Jos luovut koirasta ja teillä on tilanne tuo, ettei miestä ihan oikeasti kiinnosta, niin älä nyt sitten missään nimessä ainakaan ota uutta koiraa. Vika kun yleensä on omistajassa eikä koirassa, poislukien tietenkin ns. mielenvikaiset yksilöt. Koira ei ole esine.

Ja tosiaan aiempaa kommentoijaa vielä komppaan, että sama koulutustapa ei tosiaan toimi jokaiselle koiralle. Koita selvittää mikä olisi paras tapa kouluttaa sitä omaa koiraa, millaiseen koulutukseen se vastaa parhaiten.

Siis koirahan katsoo että mies on teillä pomo, eikös se näin ole? Ainakin sun tekstistä saa semmoisen kuvan. Miksi se sua tottelisi jos olet arvojärjestyksessä miestä alempana näin kärjistetysti?

Mietippäs.

Tietysti vika on meissä omistajissa eikä koirassa, en muuta ole väittänyt. Eikä todellakaan ole tulossa lisää koiria tähän huusholliin...

No nimenomaan! miksipä se minua tottelis, kun se ei minua kunnioita pätkääkään. Kouluttaja sanoi että koira pitää itseään pomona, mikä pitää täysin paikkansa, mutta kunnioittaa miestä kuitenkin enemmän kuin minua. Eli arvoasteikko taitaa olla koira- mies- ja minä pahnan pohjimmaisena. Vaikka olen tehnyt koiran kanssa suurimmat duunit. Nyt meidän koulutus on siinä vaiheessa että koiralta on alettu ottamaan luuloja pois, ja olemme saanut hihnakäyttäytymistä korjattuakin, mutta nyt mies meinaa taas sössiä koko koulutuksen viitsimättömyydellään. Äsken taas tappelu aiheesta..

Tai tällä hetkellä ei liiemmin enään vedä hihnassa ja on oppinut sivulla kävelyä, ja rähjäys on vähän vähentynyt, mutta koirille ja kaikelle "epäilyttävälle" rähjää edelleen.

[QUOTE="Kissi";28176800]Mies jyrää sinut koiran silmissä ja siksi koira ei tottele sinua. Istutat sen miehesi alas ja sanot että nyt on juttu sillei että se on joko "my way or highway!"[/QUOTE]

No sanoinkin jo että koira saa lähteä ellei tämä toimi. Tämä on viimeinen keino.

Tänäänkin aamulenkillä koira taas näytti minulle pitkät nenät; ei suostunut lähtemään ulos vaan piti hakea sängystään, ulkona kuopsutti minun päälle suurieleisesti ja tuhahteli tehtyään tarpeensa, koko ajan yritti vetää ja rähjäsikin tyhjää.

Meillä on vauva.

Yhteistyössä