Meidän pitää varmaan koira myydä,että pärjätään:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(:(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(:(

Vieras
Mies laiettiin töistä pois noin kolme kuukautta sitten ,minä äitiyslomalla ja lapsia 4. keeshond koira on myös. no nyt sitten väistämättä tulee tilanne,että lainaa ei saada ,rahat on syöty ja laskut maksettu.mies saa tukia vasta ensikuun lopussa tai toukuussa...ei tietoa. Meille tuli mieleen ainoa vaihtoehto että koira pitää myydä,ostaja olisi jo, pikkasen yli 2 v on. sillä 400 eurolla sais edes lainan lyhennystö hoidettua ensikuussa... omaisuutta ei voi myydä enempää,tv myytiin jo. ja ollaan akrsittu muuten kaikki ylimääränen pois. autoa ei voi myydä,koska ei päästä täältä hevonkuusesta sit pois ym... niin ainut vaihtoehto on sit tuo koira:( eiii:(itken silmät päästäni täällä,mut vaihtoehtoja ei oo:(

Mies laiettiin töistä pois noin kolme kuukautta sitten ,minä äitiyslomalla ja lapsia 4. keeshond koira on myös. no nyt sitten väistämättä tulee tilanne,että lainaa ei saada ,rahat on syöty ja laskut maksettu.mies saa tukia vasta ensikuun lopussa tai toukuussa...ei tietoa. Meille tuli mieleen ainoa vaihtoehto että koira pitää myydä,ostaja olisi jo, pikkasen yli 2 v on. sillä 400 eurolla sais edes lainan lyhennystö hoidettua ensikuussa... omaisuutta ei voi myydä enempää,tv myytiin jo. ja ollaan akrsittu muuten kaikki ylimääränen pois. autoa ei voi myydä,koska ei päästä täältä hevonkuusesta sit pois ym... niin ainut vaihtoehto on sit tuo koira:( eiii:(itken silmät päästäni täällä,mut vaihtoehtoja ei oo:(

Öh... joo. Mitä tähän nyt sanoisi. Se koiran myyminen sitten auttaakin teitä pitkälle, myyttekö lapset sitten seuraavaksi?

Ymmärrän eläimistä luopumisen pakolliseksi joissain tilanteissa. Olen itsekin joutunut luopumaan kissastani aggressiivisen käytöksen vuoksi lapsia kohtaan. Mutta tämä viesti... menee yli... hilseen.

ei oo varaa laittaa nyt mihinkään ylimäärästä joten koira saa lähtiä. parempi korallakin kun ei tarvii täälä kärsiä kun ei oo varaa ruokaa ostaa sillekään jne...

tota joo...Onhan tuokin järkevää..kai.
Itse en edes miettisi moista ikinä koskaan. Aggressiivisuus lapsia kohtaan olisi EHKÄ se syy milloin voisin pohtia koirasta luopumista jos KAIKKI muut keinot olisi jo käytetty mutta akuutti rahapula ei ikinä.

Mä olen vähän sitä mieltä et ei se koiran elättäminen niin kallista ole, et se perikatoon veis. Kokemusta todellakin on ja kyllä sitä ihan yksinään työttömänäkin on pystynyt sen koiran pitämään. Siis oikeesti, myykää vaikka jotain hiton mööpeleitä.

tietenki koiran voi myydä jos se on taloudellisesti pakko ja koiran myyminen ei ole millään tasolla verrattavissa lapsen myyntiin. on ihan turhaa hurskastelua muka olla hirmu paheksuva, että rahan tarpeeseen myy koiransa. oon ihan varma, että jokainen teistä paheksujista olis samaan valmis, jos olisi pakko edessä. jos tarvii rahaa vuokraan ja lasten ruokaan, ja mitään muuta realisoitavaa ei enää ole niin totakai ihminen käyttää sen ainoan viimeisen mahdollisuuden,

joten ap, myy koira. tiedän että se on raskasta, minulla itselläkin on koiria, mutta silloin kubn se on välttämätöntä, niin se on tehtävä ja sillä sipuli.

• Tykkää
Reactions: J.Ketkupolkka
Hienoa mallia lapsille. Kun rahat loppuu, myydään koira. Ikään kuin se koira olisi jotain irtaimistoa.

Laskujen eräpäiviä on aika usein mahdollista siirtää. Onko mahdollista myydä auto ja ostaa halvempi auto tilalle? Onko kaikki mahdolliset sukulaiset käyty läpi, josko joku voisi lainata rahaa? Ystävätkin? Älkää nyt oikeasti edes miettikö koiran myymistä. Se on osa teidän perhettä. Myy vaikka se kone miltä nyt palstailet.

no yleensähän laskujen maksuaikataulusta voi tosiaan neuvotella. jos sitä rahaa on kuitenkin tulossa..
ja jos mies ei saa töitä niin sinä menet töihin ja mies jää kotiin?(riippuu tietysti vähän siitäkin minkä ikäinen vauva sulla on..)

siis keeshond? eikse oo aika pieni koira? miten sen ruokiin menee 400 kuussa vai olenko mä nyt ymmärtäny jotain väärin?! meidän tanskandogit syö keskimäärin 200e kuussa o.O

kaverilla on varaa maksaa sulle 400e koirasta, miksei hän vaan voisi lainata sulle sen 400e..?
saatteko siis myöhemmin rahaa, onko tilanne akuutti että kun tästä yli pääsette niin kk tai parin päästä olette jaloillanne?

[QUOTE="vieras";25927522]siis keeshond? eikse oo aika pieni koira? miten sen ruokiin menee 400 kuussa vai olenko mä nyt ymmärtäny jotain väärin?! meidän tanskandogit syö keskimäärin 200e kuussa o.O[/QUOTE]

:D sori, perun tekstini, tajusin vastan nyt :D mua nyt naurattaa tää mun oma moka, ei teidän tilanne... :D :D :D

Minusta tuo on ihan hyvä keino, jos kerran kestätte erota koirasta. Meillä on koira, ja ei ole niin rakas perheenjäsen, etteikö siitä voisi tiukan paikan tullen luopua. Mutta ehkä lapsia pitää myös tässä kuunnella, ja tosiaan sanoa lapsille että se on vain eläin, etteivät luule että käy kuin Hannulle ja Kertulle jotka vietiin metsään kun ei ollut enää ruokaa.

Eikös lainanlyhennyksiin voi pyytää lyhennysvapaita kuukausia jos on tulottomia kuukausia?

[QUOTE="jos";25927533]kaverilla on varaa maksaa sulle 400e koirasta, miksei hän vaan voisi lainata sulle sen 400e..?[/QUOTE]

Ihan varteenotettava ehdotus. Tai vaihtoehtoisesti ystävä ottaisi koiran vain siksi aikaa hoitoonsa ja ruokittavaksi että itse pääsette takaisin jaloillenne.

pankista ei antanu enään yhtään joustoa...viimevuoden puolella jo joustivat mielestään tarpeeksi:( siis saadaan ainakin koiranmyynti rahalla yks lainan lyhennys hoidettua ja sit taas pitäs muuta keksiä:( tää on yhtä helvettiä..eipä tuosta 200e romu paska autosta saa enään halvempaa versiota...sekin on käytetty jo siis vaihettu halvempaan..en tiiä miten elämä meni näin vituiksi:( mietin sitäkin vaihtoehtoa et jos eroaa niin pääsiskö tästä helvetistä...en voi mennä töihin,mulla äitiysloma ja vauva vaan 2kk:( miehellä piti olla vakipaikka ja niin olikin melkein 15vuotta... no ei kai tässä muu auta...ei viitsitä lainata isojakaan summia kun ei takuita pystyykö takasi maksaan. ja töihin mies menee heti kun sellasia olis... eipä oo edes lehtimyyjän paikkaa auki:(. oliski... tätä tietokonettakaan ei kukaan osta arvo ehkä 50e...niinku joku ehotti et myydä tämä..pakko tuo poika myydä ei voi mitään:(:(

niin ja ollaan jo lainailtuki niin paljon että kohta ei oo varaa maksaa niitäkään velkoja pois,,,tai en tiiä milloin... lisäksi toiseksi nuorimmainen sairastaa jatkuvasti ja todettiin juuri epilepsia joten lääkketkin maksaa:( jännä miten elämä voi muuttua näin yhtäkkiä...

[QUOTE="vieras";25928576]Älä ap ole naurettava. Sossu maksaa silloin, jos rahat tulevat vasta myöhemmin. Lopettakaa lainarahalla eläminen, koska kohta menee luottotiedot.[/QUOTE]
Ja turha sitä koiraa on myydä, jos asuntolaina on. Jos työtä ei ole tiedossa, niin kämppä täytyy myydä, ennen kuin pankki vie.

Yhteistyössä