Meidän piti muuttaa toiselle paikkakunnalle, mutta mies aloittikin opinnot minulta kysymättä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi v*ttu!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi v*ttu!

Vieras
Hieno parisuhde ja keskusteluyhteys toimii... Meidän piti siis muuttaa joulukuuhun mennessä uudelle paikkakunnalle, ja luulin että mieskin olisi oikeasti innostunut asiasta. Eilen hän sitten ilmoitti että ei se nyt käy, kun hänellä alkaa vuoden kestävä koulu/kurssi täällä. Mietin nyt ihan raivona, että muutanko lasten kanssa keskenään vai onko mun nyt pakko kärvistellä täällä kotihoidontuella, kun oltaisiin tuolla uudella paikkakunnalla saatu kuntalisäkin.
Voiko se oikeasti olla noin mammanpoika, että tiedossa ollut työpaikka piti vaihtaa johonkin kämäiseen työllisyyskurssiin ettei tarvitse muuttaa????

[QUOTE="mies";22185918]Niin justiinsa! Törkeetä! Sikamaisuuden huippu! Nih! Mulla on kädet puuskassa täällä nyt![/QUOTE]

Mikähän paskahousu säkin olet.

No on kyllä tosiaan mammanpoika, jos ei uskalla sanoa haluavansa jäädä nykyiselle paikkakunnalle. Kyllähän nyt tuommoiset asiat pitää puhua ja päättää yhdessä.

[QUOTE="mies";22185946]Touche. Menikö herneet noin pahasti nenään. Voi voi ressukkaa :)[/QUOTE]

On se kivaa, että teidän mielestä ap:n tilanne on normaali. :heart:

[QUOTE="Sirkkeli";22185949]No on kyllä tosiaan mammanpoika, jos ei uskalla sanoa haluavansa jäädä nykyiselle paikkakunnalle. Kyllähän nyt tuommoiset asiat pitää puhua ja päättää yhdessä.[/QUOTE]

No kyllä! Ei sitä voi yksin noin isoja asioita päättää ja sitten vain ilmoottaa toiselle, että mä teen nyt näin.

Erityisen paljon ärsyttää, kun oli nimenomaan tarkoitus että minun kotiäiti-elämästäni kahden lapsen kanssa tulisi siedettävämpää isommalla paikkakunnalla jossa on tosiaan se kuntalisä ja leikkipuistoja, joita täällä nykyisessä kunnassa ei ole. Eipähän siinä, menen sitten töihin kun vauva on alle 1v.

[QUOTE="Sirkkeli";22185949]No on kyllä tosiaan mammanpoika, jos ei uskalla sanoa haluavansa jäädä nykyiselle paikkakunnalle. Kyllähän nyt tuommoiset asiat pitää puhua ja päättää yhdessä.[/QUOTE]

Mitäs meillä on infoja aiheesta: mies "oletettavasti" on ollut innostunut muuttamaan, uudessa kunnassa on tarjolla kuntalisä, nykyisessä kunnassa on miehellä alkamassa kurssi, joka voi mahdollista auttaa työllistymään jatkossa. En mä nyt ihan suoralta kädeltä sanois, et 100-0 tilanne sen kannalla, että oikee ratkasu on muuttaa kuntalisän perässä uudelle paikkakunnalle.

Siitä toki voidaan keskustella, kuinka reilua miehen toiminta oli ilmoittaa noin äkikseltään, että ei ole muuttamassakaan. Pitäisi pystyä kyllä reilusti ja avoimesti keskustelemaan mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, mikäli eriäviä mielipiteitä ja suunnitelmia toisella osapuolella on. Joka tapauksessa saamme tässä vain yhden näkökulman aiheeseen, joten kokonaisvaltaista objektiivista mielipidettä on hankala varmasti muodostaa.

Kyllä olet sinäkin aika mammatyttö,et taida paljon kunnioittaa miehesi päätöksi, kyllä huomaa kuka teillä päättää asiat ja sitten kun ne ei mene niinkuin SINÄ toivot alkaa itku ja vikinä.

Minä olisin varmaan niin mukavuudenhaluinen, että ottasin ja pitäisin sen yhdessä tehdyn suunnitelman. Eli ottasin ja lähtisin sinne uudelle paikkakunnalle. Siinähän sitten näkisi, kuin tärkeä se perhe ja sen hyvinvointi äijälle oikeasti on. Tulkoon perässä, tai olis tulematta.

[QUOTE="Sirkkeli";22186006]Minä olisin varmaan niin mukavuudenhaluinen, että ottasin ja pitäisin sen yhdessä tehdyn suunnitelman. Eli ottasin ja lähtisin sinne uudelle paikkakunnalle. Siinähän sitten näkisi, kuin tärkeä se perhe ja sen hyvinvointi äijälle oikeasti on. Tulkoon perässä, tai olis tulematta.[/QUOTE]

Kyllä. Oma elämäntehtäväni on tehdä lapsia niin paljon kuin mahdollista ja muutella kuntalisien perässä ympäri Suomee sitä mukaa, missä parhaat tuet saa.

Kyllä. Oma elämäntehtäväni on tehdä lapsia niin paljon kuin mahdollista ja muutella kuntalisien perässä ympäri Suomee sitä mukaa, missä parhaat tuet saa.

Öö, ennemmin ajattelin sitä helpompaa liikkuvuutta ja sosiaalista elämää. Kuntalisästä en tiedä edes minkä suuruinen, ikinä en ole semmoisesta edusta nauttinut. Ja myös sitä, että asioista puhutaan, eikä ainakaan käännetä kelkkaa puhumatta.

[QUOTE="Sirkkeli";22186043]Öö, ennemmin ajattelin sitä helpompaa liikkuvuutta ja sosiaalista elämää. Kuntalisästä en tiedä edes minkä suuruinen, ikinä en ole semmoisesta edusta nauttinut. Ja myös sitä, että asioista puhutaan, eikä ainakaan käännetä kelkkaa puhumatta.[/QUOTE]

Ymmärrän. Enemmän kommenttini olikin yleisesti tähän aiheeseen liittyvä. Ei sinulle henk.koht. :)

No kun nimenomaan niitä lapsia ei tule enempää kuin nuo kaksi. Ja kun miehelle olisi järjestynyt koulutusta vastaava työpaikka (on siis nyt työttömänä) ja minä olisin voinut olla kotona lasten kanssa ja toivottavasti voinut viettää hieman sosiaalisempaa elämää mitä se nyt on täällä pikkupaikkakunnalla. Meidän on ihan turha jäädä tänne silläkään syyllä, kun kaikki sukulaiset yms "turvaverkot" on täällä, kun isovanhemmat ovat muutenkin niin kiireisiä ettei edes nähdä viikoittain.
No, mies kouluttautukoon sitten lisää jos siltä tuntuu, olisi toki voinut ilmoittaa ettei halua muuttaa kun kaikki kaverit on täällä. Ilmeisesti se on lähemmäs kolmikymppisenäkin niin hirmu tärkeää.

No kun nimenomaan niitä lapsia ei tule enempää kuin nuo kaksi. Ja kun miehelle olisi järjestynyt koulutusta vastaava työpaikka (on siis nyt työttömänä) ja minä olisin voinut olla kotona lasten kanssa ja toivottavasti voinut viettää hieman sosiaalisempaa elämää mitä se nyt on täällä pikkupaikkakunnalla. Meidän on ihan turha jäädä tänne silläkään syyllä, kun kaikki sukulaiset yms "turvaverkot" on täällä, kun isovanhemmat ovat muutenkin niin kiireisiä ettei edes nähdä viikoittain.
No, mies kouluttautukoon sitten lisää jos siltä tuntuu, olisi toki voinut ilmoittaa ettei halua muuttaa kun kaikki kaverit on täällä. Ilmeisesti se on lähemmäs kolmikymppisenäkin niin hirmu tärkeää.

Mitähän työkkäri tuumaa, jos menee kurssille työpaikan sijasta? Mulla ainakin aikoinaan sanottiin, että jos on töitä tiedossa ja valitsee kurssin niin karenssi napsahtaa.

Yhteistyössä