Meidän pk:n hoitaja on vähän torvelo enkä saa aivoituksistaan selvää, osaatteko vastata mulle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mutsi taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
just siks en tajua miksi niitä kirjataan... tai annetaan tuollaisia 7-17 aikoja laittaa.
ja miksi ei pyydetä tarkempia aikoja viikoittain. tai sen tiedän että jotkut ei tajua/viitsi/halua antaa niitä aikoja vaikka pyytää, on sitten mukavampi kun pääsee lorvailemaan vaikka kauppoihin eikä tarvitse töitten jälkeen lasta hakea.

[QUOTE="hoitaja";29870165]Kun ryhmässä on 23 lasta, ei puhuta enää tunnin ja puolentoista tunnin heitoista. Yks tulee aamulla tunnin aiemmin ja yks haetaan illalla tunnin myöhemmin ja yks tunnin aiemmin jnejne.

Oikeasti on vaan aika paljon selkeämpää jos jokainen ilmoittaa ne oikeat ajat ja niistä pidetään kiinni. Vinonkurista että itse ei pysty pitämään kiinni oman lapsen hoitoajasta, mutta hoitajien pitäisi sitten joustaa ja jojoilla niiden 23 lapsen hoitoaikojen kanssa, arvailla kuka tulee milloinkin ja kuka lähtee milloinkin.[/QUOTE]

Meillä se tilanne, että hoitoajaksi sopimukseen merkattu 6.30-17.00. Itse kuljen junalla toiseen kaupunkiin ja juna-aikataulujen takia en pysty hakemaan tai viemään lapsia tarhaan. Mieheni puolestaan on metsuri. Hänellä ei ole työaikoja, vaan riittää että hommat hoidetaan. Käytännössä mies "valitsee" työajat" auringon (pimeässä ei voi töitä tehdä) ja sääolosuhteiden mukaan. Eli talvella töihin aamusta myöhemmin ja vuorostaan iltapäivällä pitempään. Onneksi meillä on hyvä päiväkoti, jossa ymmärretään perheemme tilanne ja se, ettemme yksinkertaisesti voi tämän tarkemmin määritellä milloin ne lapset tarhassa on. Sen verran tiedämme, että lapset syövät aina aamupalan päiväkodissa.

Alkuperäinen kirjoittaja mä vastaan!;29873670:
Minäpä vastaan!

Minulla on ryhmässä 4 lasta joilla on kaikilla hoitosopimuksessa hoitoaika 7-16.

Yksi tulee puoli 7:30, toinen 8:15m kolmas 9:00 ja neljäs sitten joskus. Yksi haetaan klo 15, toinen 15:30, kolmas tasan 16:00 ja neljäs taas kerran vasta 16:30.

ja kyllä vituttaa, vituttaa niin vietävästi kun ei pidetä paperilla sovituista ajoista kiinni!

No tuossa tilanteessa varmaan sinun mielestäsi olisi parempi kun kaikki lapset tuotaisiin klo 7 ja haettaisiin vasta 16.30? Niinkö? Eikä yhtään lyhennettäisi päivää kummastakaan suunnasta? Koskaan.

Viet aina edellisviikolla lapulla seuraavan viikon PITÄVÄT hoitoajat. Eivät voi varata joka päivä hoitajaa 7-17 sun lapsellesi jos et kuitenkaan sitä suurimmaksi osaksi käytä.

No mitäpä jos ei työaikoja välttämättä tiedä tarkkaan etukäteen?

Katsos kun kaikilla ei ole sellaiset työt ja työajat, että pystyisi etukäteen määrittelemään PITÄVÄT työajat/hoitoajat.

Helppohan se on jollain 8-16 -duunarilla sanoa, jolla korkeintaa venähtää ajat minuutteja.

Se on voivoi, jos hoitaja joutuu olemaan hetken pidempään kuin olisi tarvis, kyllä varmasti hoitajillakin on omakin elämä, mutta olisi ehkä kannattanut sitten hakeutua toiselle alalle. Se on kuitenkin hänen työtään. Vituttaisi varmaan enemmän hoitajallakin, jos paperille laittaisi jonkun x ajan ja sitten sitä venyttäisikin suuntaan jos toiseen..

[QUOTE="Mie";29877761]No tuossa tilanteessa varmaan sinun mielestäsi olisi parempi kun kaikki lapset tuotaisiin klo 7 ja haettaisiin vasta 16.30? Niinkö? Eikä yhtään lyhennettäisi päivää kummastakaan suunnasta? Koskaan.[/QUOTE]

Hienosti tajuttu.

Tai sitten ei.

Siis joo, nimenomaan olisi hienoa jos ne kaikki tulisivat klo 7 jolloin itsekin olen valmiina aloittamaan työt mutta kun ei.....

ja työaikani kun on määritelty tiettyyn aikaan loppuvaksi niin siihen asti teen työtä.

Alkuperäinen kirjoittaja mä vastaan!;29877958:
Hienosti tajuttu.

Tai sitten ei.

Siis joo, nimenomaan olisi hienoa jos ne kaikki tulisivat klo 7 jolloin itsekin olen valmiina aloittamaan työt mutta kun ei.....

ja työaikani kun on määritelty tiettyyn aikaan loppuvaksi niin siihen asti teen työtä.

Mutta eikö se ole kaikkien etu että Kalle haetaan 16 vaikka on ilmoitettu 16.30? Ainakin lapselle tulee vähän lyhyempi päivä. Hoitajallakin on minun ymmärryksen mukaan 1 lapsi vähemmän vastuullaan sen viimeinen 30 min työajastaan.

Mä olen merkannut että lapsen hoitoaika on 7-17, se on siis se haarukka jonka sisällä lapsen hoitoaika on. Joka viikko ilmoitan kuitenkin ne oikeat hoitoajat, jotka meillä siis muuttuvia.
Tottakai sun on ilmoitettava silti monelta se lapsi on milloinkin tulossa ja menossa. Aamupalan kanssa meillä on niin, että VIIM. edellispäivänä ennen puoltapäivää ilmoitettava jos lapsi ei seuraavana päivänä tule aamupalalle.

Alkuperäinen kirjoittaja tåååååh;29878052:
Mä olen merkannut että lapsen hoitoaika on 7-17, se on siis se haarukka jonka sisällä lapsen hoitoaika on. Joka viikko ilmoitan kuitenkin ne oikeat hoitoajat, jotka meillä siis muuttuvia.
Tottakai sun on ilmoitettava silti monelta se lapsi on milloinkin tulossa ja menossa. Aamupalan kanssa meillä on niin, että VIIM. edellispäivänä ennen puoltapäivää ilmoitettava jos lapsi ei seuraavana päivänä tule aamupalalle.

Kyllä minä nuo aterioihin liittyvät muutokset ymmärrän. Mutta en suoraan sanottuna ymmärrä mikä ero siinä on tuleeko lapsi 7 vai 7.30 jos on ilmoitettu hoitoajaksi 7-17. Tai vastaavasti että haetaan 16.30. Puolen tunnin heitto voi tulla jo liikenteen takia tai jos aamulla satutaan saamaan hirvittävä raivokohtaus ennen päiväkotiin lähtöä.

[QUOTE="Mie";29878077]Puolen tunnin heitto voi tulla jo liikenteen takia tai jos aamulla satutaan saamaan hirvittävä raivokohtaus ennen päiväkotiin lähtöä.[/QUOTE]

Siinä on kyllä vanhemmassa vikaa, jos lapsen raivokohtaus aamulla viivästyttää päiväkotiin lähtöä puoli tuntia. Ts. kyseessä on ns. moderni vanhempi, joka jää iäisyydeksi neuvottelemaan sen kiljuvan lapsensa kanssa, sen sijaan, että pukisi sille pakolla vaatteet päälle ja veisi sen jälkeen päiväkotiin vaikka kainalossa.

[QUOTE="Mie";29878077]Kyllä minä nuo aterioihin liittyvät muutokset ymmärrän. Mutta en suoraan sanottuna ymmärrä mikä ero siinä on tuleeko lapsi 7 vai 7.30 jos on ilmoitettu hoitoajaksi 7-17. Tai vastaavasti että haetaan 16.30. Puolen tunnin heitto voi tulla jo liikenteen takia tai jos aamulla satutaan saamaan hirvittävä raivokohtaus ennen päiväkotiin lähtöä.[/QUOTE]

Eli näin ollen sulle on myös ok jos hoitaja on myöhässä aamulla 30 minuuttia, kun lapsi nyt sattui saamaan "raivokohtauksen". Eihän kukaan nyt voi olla niin joustamaton ettei tuollaista ymmärrä...

Meidän päiväkodissa on ainakin sanottu, että siksi, koska jos vaikka on ilmoitettu lapsen hoidon alkavan klo: 7.00 ja se olisi ainoa ryhmän lapsi siihen aikaan, niin sitä varten menee sitten hoitaja sinne turhaan odottamaan. Tai vaihtoehtoisesti jos on tietty määrä ilmoitettu tulevan klo: 7.00 niin laskevat sen mukaan monta hoitajaa on oltava. Jos lapsia on X määrä, hoitajia pitäisi olla 2. Mutta jos yksi lapsi ei tulekaan, riittäisi kun hoitajia olisikin vain yksi. Jotenkin näin...

Mutta ylipäänsä kyllä mun mielestä on tärkeää päiväkodin tietää millon lapset tulee ja lähtee, sitä mukaa kai päivääkin voi suunnitella että tiettynä kellonaikana olisi koko ryhmä kasassa. Itse pidän sitä ihan perusasiana että ajat on tiedossa, ihan vaikka käytöstapojen vuoksi.

[QUOTE="Mie";29878024]Mutta eikö se ole kaikkien etu että Kalle haetaan 16 vaikka on ilmoitettu 16.30? Ainakin lapselle tulee vähän lyhyempi päivä. Hoitajallakin on minun ymmärryksen mukaan 1 lapsi vähemmän vastuullaan sen viimeinen 30 min työajastaan.[/QUOTE]

Lueppa se mun eka viesti:

kaikilla on tehty hoitosopimus kello 7-16.

Ei ole kenenkään etu että kalle tuodaankin klo 9 ja haetaan klo 16:30, kun mun työaika on jo loppunut!

Minä olen varannut hoitoajat 6.30-16.30, mutta lapsi ei varmasti ole koskaan koko tuota aikaa. Siihen on huomioitu minun vuorotyö ja miehen mahdollisuus hakea jo puoli viisi. Ilmoitan kolmen viikon todelliset hoitoajat aina kun saan työvuorolistat. Aika karua päiväkodille jos en ilmoittaisi todellisia aikoja kun iltavuoroon mennessä vien lapsen hoitoon vasta ennen kahta :D Mutta hoitoon pitää varata pisimmän mukaan että niiden sisällä on sopimus jolloin lapsella on oikeus olla hoidossa.

Yhteistyössä