Meidän poika haluais sit aloittaa pianon soiton ja jazztanssin:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelkään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja km:
7v ei mee vielä konservatorioon...ei maksa musiikkiopiston vuosimaksu noin paljoa. Pianoja saa käytettynä alle tonnilla, se riittää aluksi. Ei kaikki harrasta niin pitkälle että menisivät konservatorioon.

pointti oli siinä että ei se musiikki välttämättä ole halvempaa.. tämä on meidän musiikkiopiston sivuilta ::

Lukuvuonna 2009 - 2010 lukukausimaksut ovat seuraavat:

Perusaste, musiikkiopistoaste, yleinen osasto, aikuisosasto
Solistinen pääaine 210 euroa
eli ennen konservatoriota hinta on vaan puolet 420e/vuosi . Ja 8v:n jalkapallon vuosimaksu on 75e sisältää lisenssin ja hallimaksut

Ja tarviiko sitä mennä jonnekin konservatorioon? Onhan sitä muitakin paikkoja harrastaa musiikkia, kuten ihan vaan musiikkikoulut ja soittotunnit.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja km:
7v ei mee vielä konservatorioon...ei maksa musiikkiopiston vuosimaksu noin paljoa. Pianoja saa käytettynä alle tonnilla, se riittää aluksi. Ei kaikki harrasta niin pitkälle että menisivät konservatorioon.

pointti oli siinä että ei se musiikki välttämättä ole halvempaa.. tämä on meidän musiikkiopiston sivuilta ::

Lukuvuonna 2009 - 2010 lukukausimaksut ovat seuraavat:

Perusaste, musiikkiopistoaste, yleinen osasto, aikuisosasto
Solistinen pääaine 210 euroa
eli ennen konservatoriota hinta on vaan puolet 420e/vuosi . Ja 8v:n jalkapallon vuosimaksu on 75e sisältää lisenssin ja hallimaksut

Täällä ei ole noin kallista. Lukukausimaksu on 150e solistisis aineis. Että riippuu kans missä opiskelee.

Entäs 8v:n jalkapallovarusteet? Kengät, asut, ym? Leirit,nekin maksanee jotain? Ja vanhempien pitää olla niska limassa vääntämässä pannaria myyjäisiin.

Makunsa kullakin tietysti ja riippuu tietysti vanhemmista ja heidän suhteistaan eri harrastuksiin, että paljonko maksaa. Mulla useamman kaverin lapset harrastaa sekä musiikkia että joko jalkapalloa tai jääkiekkoa ja he kyllä sanovat, että musiikkiharrastus tulee halvemmaksi.

ei siinä oo mitään pahaa että on tyttömäinen, ja toiksekseen, en usko et harrastus sitä edes tekee.

mulla on oikeesti tyttömäinen poika, on nyt kolmasluokkalainen, aina ollut tyttömäinen. muut pojat on leikkineet autoilla, piirrelleet pääkalloja jne, tää mun poika on piirrellyt sydämiä, leikkinyt little pet shopeilla, harrasti ratsastusta, tanssia ja nyt on trambatemppujumpassa ja telinevoikassa. hän rakastaa kaikkea vaaleenpunaista hörtyä,kyniä joissa on on jotain punaisia hapsuja, se tykkää kaikista kiiltävistä kivistä, helmistä jne.

Minkä ikäinen lapsi?
Voisithan ehdottaa että saa valita jomman kumman.

Ei siitä lapsesta voi jalkapalloilijaa tehdä vaikka kuinka haluais ja isäki harrastaa.. Just noin saadaan laps vieraantumaan vanhemmistaan, siis jos yritetään pakottaa johonkin joka ei kiinnosta.
Ei kaikki pojat vaan tykkää pelata fudista tai lätkää. Mutta silti joku harrastus on mun mielestä hyväksi.

Et voi olla tosissas!!!!!!!!

Pianon soittaminen on erittäin hyvä harrastus! Lapsi oppii musiikin perusteet mm. nuotinlukutaidon, josta siitä on HYÖTYÄ LÄPI ELÄMÄN kaikissa musiikkiharrastuksissa.

Alkuperäinen kirjoittaja sude:
Minkä ikäinen lapsi?
Voisithan ehdottaa että saa valita jomman kumman.

Ei siitä lapsesta voi jalkapalloilijaa tehdä vaikka kuinka haluais ja isäki harrastaa.. Just noin saadaan laps vieraantumaan vanhemmistaan, siis jos yritetään pakottaa johonkin joka ei kiinnosta.
Ei kaikki pojat vaan tykkää pelata fudista tai lätkää. Mutta silti joku harrastus on mun mielestä hyväksi.

Peesaan tätä. Jos yrittää väen väkisin pakottaa lasta harrastamaan jotain vanhempien mieliksi niin siitä ei hyvää seuraa. Meillä on mies selkeästi urheilumiehiä, pelannu lapsesta asti jääkiekkoa, jalkapalloa ja golfia. Minä taas olen 5vuotiaasta asti harrastanut musiikkia monessa eri muodossa. Lapsillemme annamme mahdollisuuden itse valita mieluinen laji. Meillä vajaa 6v poika on valinnut viulun, on jo yli vuoden mankunut, että haluaa alkaa soittamaan viulua. Kun on kysytty, haluaisiko pelata jalkapalloa tai harrastaa jotain muuta urheilua niin sanoo, että ei kiinnosta, hän haluaa viulun. Enkä näe, että hänestä nyt homo tai naismainen tulisi sen takia, että soittaa viulua.

Tiedän todella monta pianoa soittavat poikaa ja he eivät ole yhtään tyttömäisiä, vaan fiksuja nuoria miehiä. Pianon soitto ei ole pelkästään tyttöjen harrastus. Tanssikaan ei ole vain tyttöjen harrastus. Minusta on hienoa, jos poikanne haluaa tanssia. Jos joku häntä siitä kiusaa, se johtuu luultavasti joko a)siitä, että kiusaaja on kateellinen tai b)kiusaajalla on paha mieli ja haluaa purkaa sen muihin.

Meidän yhdeksänvuotias ei ole koskaan kiinnostunut pallopeleistä. Nyt on harrastanut uintia, mutta pohtii, haluaako enää syksyllä jatkaa, kun pitäisi harrastaa enemmän kilpailumielessä. Isänsä kyllä ottaisi pojan mukaan ajamaan radio-ohjattava autoja tai ostaisi motocross-pyörän, mutta musta tuntuu, että poika pelkää, ettei ole niin hyvä, kuin isänsä olettaa/toivoo ja siksi ei juurikaan ole innostunut. Meilläkin on pohdittu kitaratuntien aloitusta, ja kyllä saa alkaa soittaa vaikka poikkihuilua.

Yhteistyössä