Meidän poika jää varmaan nimettömäksi. Miksi pojalle on niin vaikea keksiä kaunista nimeä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mimosa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mimosa"

Vieras
Tytöstä olisi tullut Helena Anna Maria :)

Pojalle ollaan mietitty Johannes nimeä ja Aleksanteri nimeä, näistä myös jompi kumpi toiseksi nimeksi.

Veli ja sisko on Kristian ja Katariina

Vaikeaa, vaikeaa...

Noista mielummin Johannes, kun Aleksanteri on niin pitkä vaikka onhan Johanneskin...

Miten olisi:

Jonne
Hannes
Aleksi
Markus
Marko
Kasper
Daniel
Johan
Alex
Teemu
Kaapo
Saku

Pitkä se nimi saa ollakin. Kasimireja ja Kaspereita on tuttavapiirissä monta, samoin Santereita. Itseäni viehättää tuo Johannes, minusta poikamme on ihan Johanneksen näköinenkin. Mies taas kovin innostunut tuosta Aleksanterista. Mies kyllä sanoi, että saan päättää, mutta sopiiko tuo Johannes meidän kolmikkoon :) Aleksanteri sopisi ehkä paremmin.

Pitkä se nimi saa ollakin. Kasimireja ja Kaspereita on tuttavapiirissä monta, samoin Santereita. Itseäni viehättää tuo Johannes, minusta poikamme on ihan Johanneksen näköinenkin. Mies taas kovin innostunut tuosta Aleksanterista. Mies kyllä sanoi, että saan päättää, mutta sopiiko tuo Johannes meidän kolmikkoon :) Aleksanteri sopisi ehkä paremmin.

Olen siis ap, joka vastasi

Hyvin sopii mun mielestä Kristian, Katariina ja Johannes. Kaikki pitkiä ja kauniita nimiä.
Jos Aleksanteri ei käy, niin miten olis Aleksi, Aleksis, Aleksander tai Aleksei? Tai Akseli?

Tuo Johannes Aleksanteri on tosiaan yksi vaihtoehto :) Ihan kivoja ehdotuksiakin on tullut. Tämä on kyllä ollut vaikein valinta kun aikaisemmin nimet on ollut suunnilleen valmiina kun lapset syntyneet :) Sitten mietin, että jos alkaakin harmittamaan.

Itse kyllä tykkään tuosta Johanneksesta tosi paljon.

Yhteistyössä