Meidän poika on "myymälävaras"!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jouskari-80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jouskari-80

Jäsen
05.11.2005
917
0
16
Mies tuli eilen kaupasta pojan (kohta 4vee) kanssa kotiin ja sit kotona poika otti taskustaan esiin semmosen pienen cars auton ilman kääreitä tai mitään ja kertoi ottaneensa sen sieltä "kaupan lattialta" mukaansa!?!!!!!!!!!!!!!

Me oltiin ihan järkyttyneitä miehen kanssa että mitä se on mennyt tekemään oikeen.

Meillä on siis ollut tapana(minkä joku nyt varmaan heti tuomitsee) että poika saa jäädä hetkeksi lelujen luo ja KATSELLA niitä mutta ei tietenkään koskea/repiä tmv.

Ja hienosti on mennyt tähän asti eikä koskaan ennen ole tehnyt vastaavaa.

Pojalla on leluja kotona ihan riittävästi ja on jo sen ikänen että kyllä tietää ja ymmärtää että noin ei saa tehdä.

No kun oltiin aikamme häntä kuulusteltu ni kävi ilmi että oli ihan itse repinyt auton kääreistä ja ottanut auton sieltä!

Ja oli kyllä tosi nolo ja häpesi tekosiaan.Keskusteltiin asiasta ja annettiin rangaistus.Ja tietenkään ei sitten enää saa mennä leluhyllylle itsekseen.

Ensin ajattelin että mennään tänään palauttamaan auto ja maksan sen hinnan tietty takaisin koska en todellakaan hyväksy tuollaista ja autoa en tietenkään antanut enkä anna pojalle ikinä,mutta sitten aateltiin että onko se liian ankara rangaistus tuon ikäiselle että viedään sinne ja "saa kuulla kunniansa" siellä kaupassa...

Eli asia loppuun käsiteltiin ja auto "hävitetään" vaikkei siitä mitään maksettukaan ja asiasta ei enää puhuta.

Mitä itse olisitte tehneet?

Ja ONKO jonkun muun lapsi joskus tehnyt jotain vastaavaa..??

On joskus käynyt, ei sitä kannata liian vakavasti ottaa. Lapsesi on vielä niin pieni kuitenkin. Hyvä että puhuitte asiasta, mutta en häntä myymälävarkaaksi menisi sanomaan.
Meidän vanhin poika oli joskus kanssa ottanut pikkuauton kaupasta ja se kyllä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun on moista tehnyt. (Ylä-asteella nykyään)

Mä menisin lapsen kanssa kauppaan sopimaan asian. Ei sitä lasta tarvitse siellä kaupassa läksyttää, riittää, että on mukana, kun aikuinen hoitaa homman, lasta mollaamatta. Siis kerrot tarinan kaupassa ja tarjoudut maksamaan auton.
Selvittäisin asian siksikin, että kehtaisin käydä samassa kaupassa jatkossakin, valvontakameroissa voi olla hyvää kuvaa lapsesta...

Minä olisin vienyt lelun ja pojan kauppaan pyytämään anteeksi ja palauttamaan lelun. En kyllä uskaltaisi jättää meidän lapsia yksin leluhyllyllekään (vaikka eivät koske mihinkään ) mutta jos eksyvät tai joku ottaa mukaansa. Nykyään kun ei koskaan tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja Täyttä rautaa:
Mä menisin lapsen kanssa kauppaan sopimaan asian. Ei sitä lasta tarvitse siellä kaupassa läksyttää, riittää, että on mukana, kun aikuinen hoitaa homman, lasta mollaamatta. Siis kerrot tarinan kaupassa ja tarjoudut maksamaan auton.
Selvittäisin asian siksikin, että kehtaisin käydä samassa kaupassa jatkossakin, valvontakameroissa voi olla hyvää kuvaa lapsesta...

peesi

ei ne niitä valvontakameroiden filmejä katsele siellä jälkeenpäin. ja jos oisivat huomanneet kamerasta jo silloin ajallaan mitä tapahtuu, olisi siihen puututtu.
silloin jos on syytä epäillä jonkun varastaneen jotain, niin asia voidaan tarkastaa nauhalta. tuskimpa yksi cars-pikkuauto ja 4-vuotias saa sitä aikaiseksi..
ja ikävä totuus on sekin, että monessa paikassa ei ole tallentavaa nauhoitusta, vaikka niin ilmoitetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja AdaAntony:
ite olisin vieny pojan ja lelun kauppaan ja käskeny pojan pyytää anteeks, siitä ne oppii kun "nolostuu" ei vissiin toiste mitään ota

Mä tein näin tytön kanssa pari vuotta sitten ja sen jälkeen ei oo kaupassa mitään ottanu. Välillä oon tehny pistokokeen kun on kaupasta ulos tultu ettei oo taskuissa mitään, on tehonnut.

Mäkin veisin lelun takaisin kauppaan niin että lapsi olisi mukana, mutta ei siitä tarvitse tehdä mitään läksytystilaisuutta, vaan lapsi oppii vain miten asiat menee. Virhe korjataan, pyydetään anteeksi, ja sen jälkeen asian voi unohtaa.

potkuhousut :D se oli sellanen alle 2v ja istu kärrissä..oli vaan napannu ne pöät samalla kun mutsi katteli muita juttuja..mutsi vei pökät takas mut kauppias "lahjotti" ne pojalle kun oli ollut niin tunnollinen

mä olen itse ostanu luvatta kortille pandan toffee suklaata enkä vieläkään voi sitä syödä ihan ilman palan tunnetta kurkussa kun sain niin hyvän saarnan sillon joskus vuonna yks ja kaks

oma poika joutu vintiö "kuulusteluun" kun isommat yllytti vatastamaan, meni mp3, puhelin ja tietsikka poikeus 3kk ajaks..hyvin on läksynsä oppinut.

mä olen aina nyt isona ollut sitä mieltä että luvatta ottaminen mistä tahansa ei ole oikein ja se asia pitää korjata.. eli jos oisin sä veisin auton kauppaan vaikka pojan kanssa tai ilman ja selittäisin kuin on käynyt ja maksaisin..

Alkuperäinen kirjoittaja endie:

ei ne niitä valvontakameroiden filmejä katsele siellä jälkeenpäin. ja jos oisivat huomanneet kamerasta jo silloin ajallaan mitä tapahtuu, olisi siihen puututtu.
silloin jos on syytä epäillä jonkun varastaneen jotain, niin asia voidaan tarkastaa nauhalta. tuskimpa yksi cars-pikkuauto ja 4-vuotias saa sitä aikaiseksi..
ja ikävä totuus on sekin, että monessa paikassa ei ole tallentavaa nauhoitusta, vaikka niin ilmoitetaan.
No ihan sama, mä veisin lapsen kauppaan silti.
Jos en veisi, sehän olis ihan selvä merkki hyväksymisestä.

no voi ihme. mutsi unohti aikoinaan pikkusiskolle sen sovittamat kengät jalkaan ja huomas sen himassa. eikä menny takasin. kauhee haloo. eikä pikkusiskosta tullu ammattivarasta.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:

No ihan sama, mä veisin lapsen kauppaan silti.
Jos en veisi, sehän olis ihan selvä merkki hyväksymisestä.

vanhemmat voi kertoa ja jutella asiasta ihan kotonakin jo niin, että lapselle tulee selväksi se, että ei ole hyväksyttävää. Mun poika varasti joskus päiväkodista afrikan tähti -pelin merkkejä (kaikkea ne keksiikin viedä ) ja oli kyllä siitä kiinni jäädessään NIIN NOLONA ja VAIKEENA , että ei poikaa pakotettu niitä itse palauttamaan ja selittämään. Vieläkin muistaa, että kuinka väärin se oli ja puhuu siitä että kuinka tuhma hän olikaan.
Mut tietty. Voihan olla ,että pojasta tulee ihan älytön kleptomaani ja se on sit mun ja miehen vika.

Olisin vienyt takas kauppaan. Ei ne siellä höykytä. Ikävämpää jos kameroista joku nähnyt ja sitten teidän seuraavalla reissulla tulee joku koputtelemaan olkapäähän.. "Ei teillä sattuisi olemaan erästä lelua joka lähti teidän matkaanne.. ?" :ashamed:

peesi tälle...

Yhteistyössä