Meidän poika on "myymälävaras"!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jouskari-80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mun mielestä 4- vuotias ei vielä ymmärrä mitä on tehnyt... oon kahden esiteinin äiti.. jonka tpinen tyttö otti joskus ton ikäisenä peipparin vaippoja salaa.. tein kuten tekin mutta en myöskään nöyryyttänyt lasta julkisesti.. ei oo kumpikaan ottanut mitään sen jälkeen ja on ehdottoman rehellisiä.. monelle tiedän käyneen noin just ekan lapsen kanssa... sinuna voisin vaikka palauttaa ja maksaa mutta en menis lapsen kanssa asiaa hoitamaan... myyjiäkin on niin monenlaisia...

Alkuperäinen kirjoittaja Sonica:
Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:
no voi ihme. mutsi unohti aikoinaan pikkusiskolle sen sovittamat kengät jalkaan ja huomas sen himassa. eikä menny takasin. kauhee haloo. eikä pikkusiskosta tullu ammattivarasta.

:o

no ihan turhaan haukot henkeäs. tää on tapahtunu aikana ennen hälytysportteja ja hälyttimiä. virheitä tapahtuu niin kaupan kassoille kuin asiakkaillekin. asiakas on se joka lähtee takaisin korjaamaan virheensä, ei kassa. mieti sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sonica:
no voi ihme. mutsi unohti aikoinaan pikkusiskolle sen sovittamat kengät jalkaan ja huomas sen himassa. eikä menny takasin. kauhee haloo. eikä pikkusiskosta tullu ammattivarasta.

:o

no ihan turhaan haukot henkeäs. tää on tapahtunu aikana ennen hälytysportteja ja hälyttimiä. virheitä tapahtuu niin kaupan kassoille kuin asiakkaillekin. asiakas on se joka lähtee takaisin korjaamaan virheensä, ei kassa. mieti sitä.

No joo, muttei mun omatunto sallis pitää lapsellani kenkiä joita ei ole maksettu!

meijän neljä vuotias poika nappas tikkarin kaupassa taskuunsa,minkä onneks huomasin jo autossa. me mentiin pojan kanssa kassalle,kerrottiin mitä oli tapahtunut,poika pyysi anteeks ja mä maksoin tikkarin mitä poika ei tietenkään saanu...kyllä ton ikänen tietää että on väärin maksamatta mitään ottaa,miks muuten ne salaa taskuun tunkis mitään. mut varmaan kuuluu vähän ikäänkin kokeilla..mut eipä oo meillä enää kauppareissuilla taskuihin mitään ilmestyny:)

Alkuperäinen kirjoittaja Lust:
Alkuperäinen kirjoittaja Täyttä rautaa:
Mä menisin lapsen kanssa kauppaan sopimaan asian. Ei sitä lasta tarvitse siellä kaupassa läksyttää, riittää, että on mukana, kun aikuinen hoitaa homman, lasta mollaamatta. Siis kerrot tarinan kaupassa ja tarjoudut maksamaan auton.
Selvittäisin asian siksikin, että kehtaisin käydä samassa kaupassa jatkossakin, valvontakameroissa voi olla hyvää kuvaa lapsesta...

peesi tälle...

Näin tulee toimia.

Mä olisin vienyt oman nelivuotiaani kauppaan, käskenyt hänen palauttaa auto myyjälle/kauppiaalle, maksaa se, ja pyytää anteeksi.

Ja mulle ei olisi tullut alunperin mieleenkään jättää lasta leluosastolle siksi aikaa kun teen ostoksia, ne lelut kun ovat myynnissä eikä leikkimistä varten, ja tässä sen taas näkee mitä ne lapset voi siellä saada aikaan... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mä olisin vienyt oman nelivuotiaani kauppaan, käskenyt hänen palauttaa auto myyjälle/kauppiaalle, maksaa se, ja pyytää anteeksi.

Ja mulle ei olisi tullut alunperin mieleenkään jättää lasta leluosastolle siksi aikaa kun teen ostoksia, ne lelut kun ovat myynnissä eikä leikkimistä varten, ja tässä sen taas näkee mitä ne lapset voi siellä saada aikaan... :/

Kiitos teille kaikille asiallisista kommenteista.Käytiin pojan kanssa palauttamassa auto.Eli maksoin sen ja sitten sain kyllä pitää sen mutta en tietenkään anna sitä pojalle eikä hän tiedä että se on meillä.Pahoittelin tapahtunutta ja pyysin poikaa pyytämään anteeksi.No oli äärimmäisen nolo ja vaikeena muttei suostunut pyytämään anteeksi.

Oli kuitenkin tosi mukava myyjä joka vähän "torui" poikaa mutta mulle sitten kiitti rehellisyydestä että moni ei olisi palauttanut edes.

Toivottavasti poika nyt oppi läksynsä ja muistaa tämän jatkossa.

Tuohon edelliseen kirjoitukseen kuitenkin vielä viitaten kysyisin että missä ne teidän lapset sitten on ostosten ajan,koska ei tuon ikäinen enää istu ostoskärryissä...meidän poika ei oo edes vilkkaimmasta päästä mutta ei todellakaan suostu kävelemään kiltisti kärryjen vieressä koko kauppareissua tai seisomaan seisomatelineessä koko aikaa eli kiukuttelee ja mankuu(ei aina) ja riekkuu ja roikkuu sitten kärryissä ja juoksentelee ympäriinsä.Siksi siis ollaan annettu hänen hetki kattoo leluja.

Yleensä pyritään kyllä käymään kaupassa ilman lapsia mutta aina se ei ole mahdollista.

Mut miksei poika saa enää mennä hyllylle,eihän hän sun luottamustas oo pettänyt vaan tehnyt väärin kauppaa kohtaan.Ei pitäisi lasta rankaista sit sillain et äiti ei nyt enää suhun luota.

Saatan kyllä ajatella tän jutun nyt jotenki tyhmästi.ja muutan ehkä mielipiteeni sen jälkeen ku hyökkäätte kimppuun ja haukutte tyhmäks.mut näin ajattelisin nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Jouskari-80:

Kiitos teille kaikille asiallisista kommenteista.Käytiin pojan kanssa palauttamassa auto.Eli maksoin sen ja sitten sain kyllä pitää sen mutta en tietenkään anna sitä pojalle eikä hän tiedä että se on meillä.Pahoittelin tapahtunutta ja pyysin poikaa pyytämään anteeksi.No oli äärimmäisen nolo ja vaikeena muttei suostunut pyytämään anteeksi.

Oli kuitenkin tosi mukava myyjä joka vähän "torui" poikaa mutta mulle sitten kiitti rehellisyydestä että moni ei olisi palauttanut edes.

Toivottavasti poika nyt oppi läksynsä ja muistaa tämän jatkossa.

Tuohon edelliseen kirjoitukseen kuitenkin vielä viitaten kysyisin että missä ne teidän lapset sitten on ostosten ajan,koska ei tuon ikäinen enää istu ostoskärryissä...meidän poika ei oo edes vilkkaimmasta päästä mutta ei todellakaan suostu kävelemään kiltisti kärryjen vieressä koko kauppareissua tai seisomaan seisomatelineessä koko aikaa eli kiukuttelee ja mankuu(ei aina) ja riekkuu ja roikkuu sitten kärryissä ja juoksentelee ympäriinsä.Siksi siis ollaan annettu hänen hetki kattoo leluja.

Yleensä pyritään kyllä käymään kaupassa ilman lapsia mutta aina se ei ole mahdollista.

Mä olisin laittanut pojan maksamaan itse sen auton,ja näin näkemään et kaupasta ei oteta tavaroita,vaan ne maksetaan.Ja jos rahaa ei ole niin silloin ne jätetään hyllyyn.

AAAARGGGHHH!!! Ärsyttää vanhemmat jotka jättää lapset leluhyllylle omien ostosten ajaks. Ei meidän Nicopetteri koske mihinkään, hän on kiltti lapsi. Joopa joo. Jos lapsi ei suostu siellä kärryissä istumaan tai käyttäytymään hyvin kauppareissun ajan, sit se pitää jättää kotiin vaikka hoitajalle. Hirveää oman tyhmyyden puolustelua ap:lta. Toivottavasti kauppoihin tulis kyltit, että "alle 10v lapset VAIN vanhempien mukana leluosastolle". Toihan on jo lähes heitteillejättö, että te jätätte teidän alle 4-vuotiaan lapsen kauppareissun ajaks leluosastolle! Haloo ja hei hei.

Alkuperäinen kirjoittaja Zefirka:
Mun poika on 4 ja en katsonut, hän syö karkkit laatikkosta .
Myyjä huutaa täällä ei saada maista karkkit vaan pitää ostaa.
Ostin 100g. Ajattelen lapsi ei tiedä että ei saa.

Ei lapsi voi tietääkään ettei karkkia saa syödä, siksi pitääkin opettaa mitä saa tehdä ja mitä ei...

Ei nelivuotias varmasti edes tajunnut varastavansa. Omani yritti, oisko just ollut 4-5v ottaa pelikortteja, huomasin asian ja puheet päälle ja se siitä. Ei ole ollenkaan varastelevaa tyyppiä. Mut tietty pitää olla huolissaan, mie oon huolissaan niistä perheistä, joissa ei lapsia oteta kauppaan ollenkaan. Sit voi vanhempana tulla halu varastaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jouskari-80:
,

Meillä ei jätetä yleensä lapsia kauppareissun ajaksi matkasta, vaikka olis mahdollistakin, juuri siksi että oppivat kulkemaan kaupassa nätisti. Meillä lapset ei oo enää reilu 2v:nä istunu kärryissä vaan kävelleet mukana ja meidän lapset on kohtuu vilkkaita. Hyvin kulkevat kuitenkin, kun aina on vaadittu kulkemaan nätisti kaupassa eikä vaihtoehtoja ole annettu.

Onneks meillä lapset kävelee kärryjen vieressä. Ei oo kukaan montaa kertaa jaksanu mankua ja vinkua siinä kun ovat huomanneet ettei siitä ookkaan sit mitään hyötyä.

hyvä kun veitte pojan kanssa yhessä auton kauppaan.

Mun 13-vuotias neropattipoikani oli ollut kovin fiksu ja mennyt pyytämään kahvilasta vessapolettia ja mennytkin poletin kanssa erääseen tavarataloon ja laittanut sellaseen koneeseen mistä saa niitä limakäsiä jne. Sitte siskonsa hänet mulle käräytti jossain tilanteessa ja minähän passitin pojan itse takaisin kyseiseen kauppaan selittämään tilanteen. Oli sanottu hälle vaan että antaa olla sitte viimonen kerta, no tuskinpa tuo enää menee yrittämään edes tuollaista. Oi voi kun olis mun äiti tehnyt joskus saman kun kiinni jäin 11-vuotiaana, olis jääny monen monet namut meinaan kauppaan varastamatta..

meidän jätkä on napsinu karkkeja niist karkki hyllyistä sekä suuhun että taskuun ja kotona kun on kotona tullu ilmi niin menty kyl kauppaan ja kaupan täti on sitten kertonu lapsen tasosesti pojalle että ei noin saa tehdä ja mitä siitä voi seurata. ( kauppa on kyllä sellanen mis on anoppi töissä )

mutta siis menisin kyllä auton kans takas kauppaan ja anteeks kyllä sais pyytää..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
AAAARGGGHHH!!! Ärsyttää vanhemmat jotka jättää lapset leluhyllylle omien ostosten ajaks. Ei meidän Nicopetteri koske mihinkään, hän on kiltti lapsi. Joopa joo. Jos lapsi ei suostu siellä kärryissä istumaan tai käyttäytymään hyvin kauppareissun ajan, sit se pitää jättää kotiin vaikka hoitajalle. Hirveää oman tyhmyyden puolustelua ap:lta. Toivottavasti kauppoihin tulis kyltit, että "alle 10v lapset VAIN vanhempien mukana leluosastolle". Toihan on jo lähes heitteillejättö, että te jätätte teidän alle 4-vuotiaan lapsen kauppareissun ajaks leluosastolle! Haloo ja hei hei.

Ja mua ärsyttää nämä viestit joissa esimerkkilapsi on nimetty nicopetteriksi :headwall: :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ja mua ärsyttää nämä viestit joissa esimerkkilapsi on nimetty nicopetteriksi :headwall: :xmas:
Ai sori, en tienny sun poikas nimee :(

Yhteistyössä