meidän tyttö on vähintääkin outo..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolissaan.

Vieras
kertokaa mulla!

Onko normaalia että 6 vuotias tyttö matkii kaveriaan kaikessa (puhetyyli, kävelytyyli, eleet ja ileemt..KAIKKI).
Mua sitte ärsyttää ja tyttö ei itse tunnu tajuavan asiaa kun kerron että rakastan häntä omana itsenään jne.

Oonko tosiaan kasvattanu lapselleni niin huonon itsetunnon tai vastaavan että ei osaa olla oma itsensä.

Mitä mä teen.. Mua sitte ÄRSYTTÄÄÄÄÄÄÄ kun huomaan että kodissani "asuu ihan uus tyttö"...

Meidän tytölle tarttuu aina isompien serkkujen vierailun jälkeen ärsyttävä puhetyyli. Onneksi häviää aina pikkuhiljaa. Mä en sen kummemmin kiinnittäis asiaan huomiota, voi olla, että se, että sua ärsyttää, antaa lisää tuulta purjeisiin... Tehkää jotain kivaa yhdessä ja paljon kehuja jos semmoisiin on aihetta. Kyllä se siitä!

meillä oli tossa 4vuoden kieppeillä sellainen että tyttö maki naapurin tytön pukeutumista. ei voinut mennä housuilla leikkii jos naapurilla hame. ja jos toisella paidassa kukka ,piti heti tulla hakee päälle paita missä oli kukka...

Oli hauskaa tuossa leikkikentällä, kun suurinpiirtein juuri 6 vuotias tyttö puhui koko ajan vuorosanoja jostain Prinsessa elokuvasta ja käyttäytyi kuin prinsessa. Silmät kiinni seisoi ja lateli tulemaan pitkät luritukset vuorosanoja. Tyttöni katsoi suu ammollaan mikä sillä oli. :) Liikkeet olivat myös jotenkin hassuja ja aikuismaisi. Suoraan elokuvista. Jännää että tuossa iässä helposti samaistuu johonkin "rooliin". Imee itseensä kaikenlaista.

juuh..Mä tiiän että ei sais kiinnittää huomioo mutta mua ärsyttää. Ja niinku joku sanoi 6vuotiaat on ärsyttäviä. En ois koskaan kivitellu et omaa lastaan kohtaa voi tuntea myös tällästä ärsytystä rakkauden rinnalla.
Muutenki koko neiti käy niin mun hermoille että huh huh.. Ilmeisesti osansa tekee myös jonkun asteinen synnytyksen jälkeinen apeus..Kuopus nyt 3kk..

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
juuh..Mä tiiän että ei sais kiinnittää huomioo mutta mua ärsyttää. Ja niinku joku sanoi 6vuotiaat on ärsyttäviä. En ois koskaan kivitellu et omaa lastaan kohtaa voi tuntea myös tällästä ärsytystä rakkauden rinnalla.
Muutenki koko neiti käy niin mun hermoille että huh huh.. Ilmeisesti osansa tekee myös jonkun asteinen synnytyksen jälkeinen apeus..Kuopus nyt 3kk..

SORI KIRJOTUSVIRHEET..VAUVA sylissä uritän tuhertaa..

Voi voi. Kun menee vajaat 10 vuotta, sitten hän vasta toiseksi, vieraaksi ja uudeksi muuttuu. Nyt sentään voit melko vaivatta jäljittää muutoksien syyt.

Oletko muuten huomannut, että aikuisetkin tekevät noin, ehkä tosin hiukan laimeammin ja vähemmän ilmeisesti? Kun pitää jostakin ihmisestä tai ihailee jotakin ihmistä, niin hänen sanastonsa, eleensä ja ilmeensä siirtyvät melkein kuin huomaamatta osaksi omaa sanastoa ja käyttäytymistä.

Sitä tapahtuu kaikkialla missä ihmiset ovat vuorovaikutuksessa toistensa kanssa, ja sosiolingvistit ovat tutkineet ilmiötä laajasti. Eli tyttösi opettelee yhtä ihmisenä olemisen vaikeinta taitoa: vuorovaikutusta, toisen ihmisen kohtaamista. Älä häiritse hänen opintojaan!

Piika-äiti

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Voi voi. Kun menee vajaat 10 vuotta, sitten hän vasta toiseksi, vieraaksi ja uudeksi muuttuu. Nyt sentään voit melko vaivatta jäljittää muutoksien syyt.

Oletko muuten huomannut, että aikuisetkin tekevät noin, ehkä tosin hiukan laimeammin ja vähemmän ilmeisesti? Kun pitää jostakin ihmisestä tai ihailee jotakin ihmistä, niin hänen sanastonsa, eleensä ja ilmeensä siirtyvät melkein kuin huomaamatta osaksi omaa sanastoa ja käyttäytymistä.

Sitä tapahtuu kaikkialla missä ihmiset ovat vuorovaikutuksessa toistensa kanssa, ja sosiolingvistit ovat tutkineet ilmiötä laajasti. Eli tyttösi opettelee yhtä ihmisenä olemisen vaikeinta taitoa: vuorovaikutusta, toisen ihmisen kohtaamista. Älä häiritse hänen opintojaan!

Piika-äiti

Totta! Ja jos keskustelee jonkun miellyttävän ihmisen kanssa niin saattaa laittaa esim. kädet kuten tää toinen tms.
Joo, kannattaa tosiaan vain todeta asia ja miettiä mitä tekisi omalle ärsytykselleen.
:)

Yhteistyössä