Meijerin työntekijöitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja es sis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen meijeriteknologian insinööri, mutta työkaverini ovat meijeristejä, joten palkkaamme on sama. Olen tuotevalmistajana keskisuuressa meijerissä, ei Valio tai Arla. Teen kolmivuorotyötä ja tienaan 43 000€/ vuosi, olen ollut tuolla töissä kolmisen vuotta. Muuten on hyvä ala, mutta töiden perässä pitää muuttaa paikkakunnalle, jossa on meijeri.

[QUOTE="tuulihattu";30717346]Olen meijeriteknologian insinööri, mutta työkaverini ovat meijeristejä, joten palkkaamme on sama. Olen tuotevalmistajana keskisuuressa meijerissä, ei Valio tai Arla. Teen kolmivuorotyötä ja tienaan 43 000€/ vuosi, olen ollut tuolla töissä kolmisen vuotta. Muuten on hyvä ala, mutta töiden perässä pitää muuttaa paikkakunnalle, jossa on meijeri.[/QUOTE]

Kiitos vastauksesta! Riihimäellä ap asustelee ja tännehän Valio laajentaa voimakkaasti parin vuoden sisällä. Osaatko sanoa Valion palkoista verrattuna muihin. Sulla ihan hyvä palkka?!

Kiitos vastauksesta! Riihimäellä ap asustelee ja tännehän Valio laajentaa voimakkaasti parin vuoden sisällä. Osaatko sanoa Valion palkoista verrattuna muihin. Sulla ihan hyvä palkka?!

Valiolla tehdään kuulemma töitä keskeytymättömässä kolmivuorossa, joka tarkoittaa sitä, että viikonloppuja ollaan paljon töissä, jolloin tulee paljon lisiä. Silloin ei ole pekkaspäiviä ja kesäloma on 24 päivää. Valiolla on parempi palkka kuin minulla. Ala on siitä haastava, että vuodesta 365 päivää ollaan töissä, koska lehmät lypsävät joka päivä, eivätkä tunne pyhäpäiviä. Niistä tietenkin maksetaan hyvät korvaukset, mutta lapsiperheelle voi olla kova paikka, kun toinen vanhemmista on joulun töissä.

Sitä en osaa sanoa palkkaako valio Riihimäelle lisää porukkaa, kun muilta paikkakunnilla on irtisanottu ihmisiä ja eikö silloin pidä tarjota töitä niille irtisanotuille?