Meikä tukkona asuntohaaveille:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja omakotitalo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

omakotitalo

Vieras
Omaa tahdotaan mutta meikä sössi luottotiedot, velkaa n 6500e. Välillä hiertää suhdetta tää mun rahan käyttö. Nyt vuoteen en ole tehnyt mitään ylimäärästä muuta kun kamalasti ylitöitä jotta sais maksettua nopeammin pois....

Vouti vie reilu 500e/kk suoraan palkasta!

meillä sama juttu molemmilla miehen kans. nuorena sössitty asiamme pahasti. ei tuu asiats riitaa ku molempien vika että köyhiä ollaan, luottoa ei saada eikä omaa kotia. parempi näin kun että olisin tuhonnut jonkun raha-asiansa kunnolla hoitaneen miehen tulevaisuuden

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
hienoa, että sulla on velanmaksu ongoing ja se asia järjestyy ajan kanssa. ehditte miettimään, millaisen talon tahdotte.

huomaaks ap, tässä oli ihan oikiasti semmonen vastaus jossa nähtiin tilanteen positiivinenki aspekti :)

Onneksi olen ollut aina järkevä rahankäyttäjä. Aloitin asuntosäästämisen jo alle parikymppisenä opiskelijana. Eikä mieskään ole sössinyt asioitaan. Nyt asutaan hulppeasti ihanassa omakotitalossa. Laina+korot ovat muuten paljon pienemmät kuin vuokra olisi. Ja siihen saa vielä korkovähennyksen verotuksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Etkö saisi kulutusluottoa, millä hoitaisit ulosoton nollille? Pankin lainassa on kohtuullisempi korko ja saisit puhtaat paperit voudilta.

Kyllä jos vakuutta löytyy (esim henkilötakaaja), niin lainansaanti onnistuu. Älä luovuta!

Minulla aikoinaan (90-luvulla) tilanteen pelasti oma isä, joka alkoi takaajaksi ja sain hoidettua asiani kuntoon.

Alkuperäinen kirjoittaja lällää:
Onneksi olen ollut aina järkevä rahankäyttäjä. Aloitin asuntosäästämisen jo alle parikymppisenä opiskelijana. Eikä mieskään ole sössinyt asioitaan. Nyt asutaan hulppeasti ihanassa omakotitalossa. Laina+korot ovat muuten paljon pienemmät kuin vuokra olisi. Ja siihen saa vielä korkovähennyksen verotuksessa.

Vaikka asiasi on noin hyvin, niin kun niillä tarpeeksi lällättää, niin tulee kovaa ja korkealta alas jos jotain odottamatonta tapahtuu (työttömyys, sairaus tms).

Alkuperäinen kirjoittaja lällää:

Tapu-tapu-tapu, ja hieno juttu.

Sitä mä en tosin tajua miksi sun piti tuota tässä ketjussa ap:lle naamaan hieroa?

Meillä samantyyppinen tilanne, tosin miehen velat jo maksettu ja mun vielä työn alla. Mutta, ei niin huonoa ettei jotain hyvääkin, me ainakin koetaan että ollaan opittu tosi paljon tästä luottotiedottomuudesta ja velkakierteestä! Ei enää ikinä mitään luottoja, talokin meinataan joskus ostaa niin että vähintään puolet maksetaan käteisellä. Ja on oppinut elämään sen mukaan paljonko tilillä on rahaa, eikä sen mukaan paljonko visalla on luottoa jäjellä yms.

Etkö saisi kulutusluottoa, millä hoitaisit ulosoton nollille? Pankin lainassa on kohtuullisempi korko ja saisit puhtaat paperit voudilta.

Kyllä jos vakuutta löytyy (esim henkilötakaaja), niin lainansaanti onnistuu. Älä luovuta!

Mies ei suostu?
Eikö hän luota, että maksat lainaa samalla tavalla kuin maksat ulosottoon? Miksi ei? Samallahan hän blokkaa teidän asuntohaaveet?

Jos nyt ottaisit lainan ja maksaisit sitä 500e/kk, niin olisit "kuivilla" 1v2kk päästä! Eli voisitte aloittaa okt suunnittelun nyt ja rauhassa suunnitella vuoden ajan ja sitten pääsisittekin jo aloittamaan.

Mulla ei pidä olla mitään luottokortteja, varakortteja jossa on rahaa! Näin mulla meni mönkään.

Sillä rahalla jota tilillä on niin pitää pärjätä

Ja toinen duuni josta menee tili aivan toiselle tillile jota en käytä, tosin vaan reilu 100e/ mutta silti jotain