Meikkaustaitoiset, apua, vinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Haluaisin vinkkejä helppoon, nopeaan ja silti siistiin arkimeikkiin.

En halua näyttää meikatulta, mutta iho kaipaa tietenkin huolittelua. En halua/osaa käyttää meikkiin paljon aikaa. Niin, eikä rahaa. Joko riittoisa vähän kalliimpi ratkaisu tai sitten halvempaa.

Onko mineraalimeikit tähän sopiva ratkaisu? Olen saanut jostakin mielikuvan, että niiden käyttö vaatii osaamista ja meikkipohjan teko vie aikaa. Totta vai tarua?

Nyt minulla on käytössä Lumenen Natural Code -meikkipuuteri, joka minun taidoillani saa naaman näyttämään jauhoiselta. Vaikka miten yritän sen kanssa, ja vaikka mitä sävyä kokeilen, olen aina jauhonaama.

Vinkkejä?

No mä en tiedä mineraalimeikeistä kyllä mitään.

Mut jos laitat meikkivoidetta, niin sitä ei ole pakko laittaa ihan koko naamalle vaan sinne mihin tarvitset eniten. Sen vaan pitää olla oikean värinen.

Mineraalimeikit ovat oiva ratkaisu pulmaasi. :)

Eivät ole hankalia, ainut hankaluus on se että joutuu tilaamaan netistä kun Suomen tarjonta on heikkoa+ylihintaista.

Esim. Everyday Minerals- merkiltä voit tilata edullisesti näytteitä kokeiluun, löytyy oikea sävy ja saa hiukan harjoitusta.

http://www.everydayminerals.com/store/productkit/mineralmakeup/free/

Vinkkinä vielä antaisin ettei kannata luovuttaa vaikka ekalla kerralla tuntuisikin levitys hankalalta, kun oppii niin sujuu itseltäni ainakin nopeammin kuin tavan meikkivoiteen laitto.
Lisäksi kannattaa hankkia tuolta sivulta levitykseen se "lat top brush" ja muistaa että peittävyyttä saat lisää suihkaisemalla ensin varovasti suihkepullolla siveltimeen ja sitten levität aineen.

BB?

Joo, oon nähnyt tuon lyhenteen jossakin, mutta mitä se tarkoittaa? Ei Big Brotheria kai?

En jaksa lukea naistenlehtiä, niin eihän näistä pysy kärryillä.

Ja tuo mineraalimeikkihommakin vaatisi kai vähän perehtymistä. Noita näytteitäkin oli niin monen sorttisia... Mistähän sitä niin kuin aloittaisi?

Kosteutatko kasvojen ihoa millään lailla ennen meikkipuuteria? Kuiva iho tulee helposti "jauhonaamaksi".. :)

Ja juurikin tuo BB-voide on aika riittävä monelle arkimeikkiin.. sit kulmien huolittelu, ehk sipaisu väriä ja ripsiin väriä tai kestot(tai jopa pidennykset). Helpolla pääsee.. huulikiiltoa kirsikaksi kakun päälle lopuksi nassuun.

Tärkeintä on pitää ihosta huolta. Kosteuttaa hyvin ja huolehtia syömisistään. Kaunis iho on helppo pohja kevyelle meikille.Itse köytän juurikin bb-voidetta alla ja koska omaan makuuniniho jää liian kiiltäväksi niin taputtelen päälle hieman vauvan talkkia mikä myös tekee pohjasta kestävämmän

Unirytmissä parannettavaa, mutta muuten en osaa sanoa, miten voisin elää terveellisemmin. Liikun, syön suositusten mukaisesti, pesen ihoa hellävaraisesti, meikkaan harvoin, kuorin vain nenän sokerilla, koska muualta iho on ohut ja herkkä.

Mutta tää meikin valinta! Ja ennen kaikkea meikkaamisen opettelu.

Onko tavarataloissa tai muissa kauneusliikkeissä edullisia meikkauksia? Ois kiva päästä ammattilaisen oppiin...

Edullisia meikkejä jotka antavat ihon hengittää löytyy Benecos merkistä. Sitä on myynnissä ainakin nettikaupoissa ja terveys/luontaistuotekaupoissa.

Omat luottovälineeni ovat erilaiset siveltimet:
*Kabukisivellin/iso sivellin puuteria varten (levittyy tasaisemmin eikä jää paakkuiseksi)
*Luomivärisivellin ja häivytyssivellin (luomiväri levittyy tasaisemmin ja useiden eri väristen luomivärien yhdistely on luonnollisempaa koska ei jää niin suuria rajoja)
*Peitevoidesivellin (minulla leuka punoittaa ja levitän sillä vihreää peitevoidetta, jotta punaisuus jää piiloon)
*Poskipunasivellin (saa kauniisti korostettua kasvojen muotoa tai tuotua särmää pehmeämpiin kasvonpiirteisiin)

Pensseleillä pelaaminen vaatii vähän harjoittelua, mutta on sen arvoista!

Omat luottotuotteeni ovat irtopuuteri, vihreä peitevoide, poskipuna, ripsiväri ja kulmakynä. Luomiväriä laitan silloin jos haluan korostaa silmiä ja näyttää vielä huolitellummalta.

Mä käytän ihan meikkipuuteria,alle kosteutusta ihon tarpeen mukaisesti. Kuiva iho-> kosteuttava jne. Yöksi paksumpi hoitava voide. Yöllä solujen uudistuminen vilkkaampaa. Kuorintaa 1-2krt/vkossa ja vettä juoda. Näillä iho pysyy hyvänä eikä pohjan tekeminenkään ole haaste.
Toki BB-voiteet ok,mutta musta sekin on vähän turhan raskas ihan perus päivä meikkiin,toki kaikki tekee omalla tyylillään,mutta itse en tykkää.
Sittenpä vaan ripsaria. Kulmat pidän itse nypittyinä siiven muotoon ja värissä. Toisinaan sitten ihan eye-lineristä lähtien,poskiin hieman punaa ja aurinkopuuteria + sävyttävä huulirasva labellolta.
Iltamenoihin on sitten omat kikat ;)

Yhteistyössä