Meillä niin ihanat joulusuunnitelmat että en meinaa jaksaa aattoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Reeta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen oikeasti vaan niin kateellinen, koska itsellä ei ole tuollaiseen mahdollisuutta eikä toivetta. Toivottavasti menee noin, ettei tule pettymystä. Yritän keksiä itse tavan viettää joulua, joka olisi mukava...

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ihkuu:
Musta on ihanaa kun me saadaan ólla omalla porukalla kotona eikä tarvitse mennä anopille tai kenellekään muulle. Rauhassa kotona tehdä asioita silloin kun ehditään. Ei tarvitse raahat lahjoja sinne tai tänne, lapset saa nukkua pöiväunensa omassa sängyssä.

Me niin harvoin missään ollaan että on ihanaa kun jouluna pääsee kotoa vähän muualle :) Yökylässä ei olla ikinä missään kun mummolat molemmat sen verran lähellä ettei heidän luokseen mennäkseen tarvitse olla yötä tai edes päiväunia nukkua muualla kuin kotona, kerkeää käydä niitä ennen tai jälkeen kyläilemässä arkenakin :)
Nyt on ihana mennä välillä johonkin muualle eikä aina olla kotona :)
Joulupäivä ja tapaninpäivä ollaan sitten perheenvoimin tässä kotona ja leikitään lahjoilla, nukutaan niin paljon kuin nukuttaa jne. :)

Eikös teidän pitäny mennä tapanina miehen äidille tai jonnekin...???

Alkuperäinen kirjoittaja una:
meillä joulunan herätään kun herätään.lapset varmaan siitä menee tuijottamaan lastenohjelmia ja me miehen kanssa rakastellaan salaa makkarissa :D sitten aamupuuron laittoon ja syödään sitä luumurusinakiisselin kanssa. sitten varmaan käydään mummolassa kahvittelemassa ja moikkaamassa sukulaisia. kotiin kuitenkin takaisin viimeistään joskus neljän aikaan jotta päästään laittaa laatikot uuniin ja valmistamaan ruokia. sitten SYÖMÄÄN!! :) ruoan jälkeen käytetään koko perhe koira lenkillä ja ehkä käydään hautausmaalla. kun tullaan takasin huomaamme että pukki on tuonut lahjat kuusen alle :D siinä sitten sitä lahjojen avaamisen riemua ja niillä leikkimistä loppuilta. me taas miehen kanssa käperrytään sohvalla kainalokkain juomaan punaviiniä ja syömään suklaata ja ruuan jämiä :D

Sää oot oikein suunnitellu että kun lapset kattoo lastenohjelmia niin rakastellaan!!?? Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty...

toi sun joulusi !
Uskomatonta, jos joku jotain hehkuttaa, niin heti sataa p...aa päälle.... Eikö teillä ole joulusuunnitelmia tai elämää yleensäkään, kun heti pitää toisen ilo mollata ?

Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
Alkuperäinen kirjoittaja ihkuu:
Musta on ihanaa kun me saadaan ólla omalla porukalla kotona eikä tarvitse mennä anopille tai kenellekään muulle. Rauhassa kotona tehdä asioita silloin kun ehditään. Ei tarvitse raahat lahjoja sinne tai tänne, lapset saa nukkua pöiväunensa omassa sängyssä.

Me niin harvoin missään ollaan että on ihanaa kun jouluna pääsee kotoa vähän muualle :) Yökylässä ei olla ikinä missään kun mummolat molemmat sen verran lähellä ettei heidän luokseen mennäkseen tarvitse olla yötä tai edes päiväunia nukkua muualla kuin kotona, kerkeää käydä niitä ennen tai jälkeen kyläilemässä arkenakin :)
Nyt on ihana mennä välillä johonkin muualle eikä aina olla kotona :)
Joulupäivä ja tapaninpäivä ollaan sitten perheenvoimin tässä kotona ja leikitään lahjoilla, nukutaan niin paljon kuin nukuttaa jne. :)

Eikös teidän pitäny mennä tapanina miehen äidille tai jonnekin...???

Anoppi on joulun töissä. Sunnuntaina mennään anoppilaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Jos mä tekisin noin tarkan aikataulutuksen niin multa menis järki, ja koko joulu pilalle jos suunnitelmiin tulis yllättävä muutos yht äkkiä :ashamed:

samaa mieltä...ihme täydellisyyden tavoittelua

Alkuperäinen kirjoittaja Allu:
Olen oikeasti vaan niin kateellinen, koska itsellä ei ole tuollaiseen mahdollisuutta eikä toivetta. Toivottavasti menee noin, ettei tule pettymystä. Yritän keksiä itse tavan viettää joulua, joka olisi mukava...

Ei minun joulu ole pettymys vaikka menisi eritavalla kuin ollaan mietitty! :)

Toivottavasti teillekin tulee ihana joulu vaikka suunnitelmia ei valmiina olisikaan :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Jos mä tekisin noin tarkan aikataulutuksen niin multa menis järki, ja koko joulu pilalle jos suunnitelmiin tulis yllättävä muutos yht äkkiä :ashamed:

samaa mieltä...ihme täydellisyyden tavoittelua

Meidän joulu ei mene pilalle vaikka suunnitelmiin tulisikin muutoksia :) Sitten nautitaan erilaisesta joulusta :) Joulu se on kaikesta huolimatta :)

Mä en vaan tajua, että mitä kaikkea tuo ap valmistelee aamupalaksi, kun noin aikaisin pitää nousta? Joutaahan sen valmistella lasten telkkaria katsellessakin. Vai onko niitä kynttilöitä niin paljon, että sytyttely vie monta tuntia.

Muuten ihana päivä, mutta tuota heräämistä en tajua. Ap on ilmeisestikin enemmän aamuvirkku kuin minä.

Ja se aamupala syödään vasta kahdeksalta, miehen noustua. Ettekö te muut kuole nälkään sitä ennen? nimimerkillä aamulla kamala nälkä

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Mä en vaan tajua, että mitä kaikkea tuo ap valmistelee aamupalaksi, kun noin aikaisin pitää nousta? Joutaahan sen valmistella lasten telkkaria katsellessakin. Vai onko niitä kynttilöitä niin paljon, että sytyttely vie monta tuntia.

Muuten ihana päivä, mutta tuota heräämistä en tajua. Ap on ilmeisestikin enemmän aamuvirkku kuin minä.

Ja se aamupala syödään vasta kahdeksalta, miehen noustua. Ettekö te muut kuole nälkään sitä ennen? nimimerkillä aamulla kamala nälkä

Enhän minä aamupalan vuoksi aikaisin herää :D
Vaan laitan täällä jouluista tunnelmaa ja heräilen itse rauhassa :) Kuuntelen joululauluja, katan pöydän, sytytän kynttilät ja nautin rauhasta , laitan muutaman joululahjan kuusen alle jne. :) Sitten valmistan aamupalan kun lapset ovat heränneet :)
Meillä lapset eivät heti herättyään syö mitään. Enkä itsekään. Ollaan kaikki huonoja syömään heti aamusta. Syödään sitten vasta vähän myöhemmin kun ollaan heräilty rauhassa :)
Ja minun ei siis minkään syyn vuoksi tarvitse herätä aikaisin :) Ei aamupalan tai muunkaan vaan voisin nukkua ihan niin kauan kuin nukuttaa mutta HALUAN nousta ajoissa :)
Se on osa minun jouluani :)

Kivalta kuulostaa! =)

Mun mielestä aamun parhaimpia hetkiä on, kun itse oon herännyt ajoissa, muut nukkuu, sytytän jouluvalot ja keitän kahvia, jonka nautisekelen hämärässä hiljaisuudessa :heart:

Kuulostaa todella ihanalle! Meillä lapset on joulun hoidossa, eli enpä tiedä miten aaton ovat suunnitelleet vietettävän. Kotiudun klo 21.30 ja haen lapset hoidosta, aamulla syödään riisipuuro ennen hoitoon menoa.

Kylläpä on ikäviä ihmisiä täällä palstalla näin maanantaina. Minusta ap:n joulusuunnitelmat oli mukavia ja varmasti heidän perheelleen ne parhaan joulun tuo. Meillä on aina ollut enenmmän tai vähemmän aikataulutettu jouluaatto ja sellainen hyväksi havaittu. Me aikataulutamme muutkin päivät ja lapsilla on tarkat rutiinit päivissä. Jouluaattona heräilemme varmaan klo 6-8 välillä, syömme aamupalaa ja valmistaudumme hautausmaalla käyntiin ja klo 12 joulukirkkoon. Kirkon jälkeen pienet lapset syövät välipalaa ja menevät päiväunille. Klo 14-15 välillä meillä on jouluruoka ja klo 16 on tilattu joulupukki. Sitten ilta rauhoitetaan lahjoilla leikkimiseen/tutkimiseen. Kahvin ja jälkiruuan nauttimiseen sekä perheen kesken seurusteluun. Lapset menevät nukkumaan klo 20-21, kuten kaikkina iltoina.

Minä tulen aattoaamuna yövuorosta, eli nukun johonkin ehkä klo14 asti. Lapsi ja mies syövätvarmaan aamupäivällä riisipuuron, ulkoilevat ja katselevat jouluohjelmia telkasta. Kun herään, valmistellaan jouluruokaa ja käydään saunassa, sitten syödään ja illalla lahjojen avaamista.

Alkuperäinen kirjoittaja M:
Kuivakas ja typerä Joulu ap:lla. Ei mitään juhlan tuntua, ihan kuin tavallinen viikonloppu.

Mikäs sinulle on juhlavaa?
Meille on juhlavaa se että on jouluinen tunnelma ja kynttilöitä sekä joululauluja :)
Joulupukki ja kauniisti katettu pöytä jouluruoan aikaan :) Lahjoja ja herkkuja, kynttilöitä ja joululauluja. Mukavaa yhdessä oloa, pukeuduttu kauniisti.
Saunotaan niin kauan kuin tekee mieli, nautitaan toisistamme :)

Kuivakas ja typerä Joulu ap:lla. Ei mitään juhlan tuntua, ihan kuin tavallinen viikonloppu.

Meille on juhlavaa se että on jouluinen tunnelma ja kynttilöitä sekä joululauluja :)
Joulupukki ja kauniisti katettu pöytä jouluruoan aikaan :) Lahjoja ja herkkuja, kynttilöitä ja joululauluja. Mukavaa yhdessä oloa, pukeuduttu kauniisti.
Se jo tekee Joulusta juhlavan, kun ei työkiireiden jälkeen enää tarvii säntäillä paikasta toiseen ja siivoja on puunannut kodin puhtaaksi. Ruuat kyllä haluan tehdä viimeisen päälle itse. Ja ennen Joulua perinteinen kaupunki- ostosloma tehdään tänä vuonna Lontooseen.

Millainen joulun sitten pitäisi olla sinun mielestäsi?

Meillä ei jouluna mitään ihmeellistä tapahdu. Menemme vanhemmilleni, jonne tulee myös isoveljeni sekä vanhempieni vanhemmat.
Ennen heidän tuloaan ulkoilemme, viemme haudoille kynttilät, saunomme. Isovanhempieni saavuttua syömme, odotamme joulupukkia ja avaamme lahjat, jonka jälkeen lapset saavat vapaasti leikkiä ja riemuita lahjoistaan.

Mulle joulusta tekee joulun ja juhlavan se, että molemmat isovanhempani ovat yhä kanssamme viettämässä sitä. Ihanaa on, kun ei tarvitse mennä minnekään vaan saa olla ja rauhoittua rakkaiden ihmisten ympäröimänä.

Joulukirkossa emme käy, emme ole ikinä käyneet.

Se jo tekee Joulusta juhlavan, kun ei työkiireiden jälkeen enää tarvii säntäillä paikasta toiseen ja siivoja on puunannut kodin puhtaaksi. Ruuat kyllä haluan tehdä viimeisen päälle itse. Ja ennen Joulua perinteinen kaupunki- ostosloma tehdään tänä vuonna Lontooseen.

Minä kun olen lasten kanssa kotona enkä käy työssä niin minulle joulun tekee se että saan itse siivota kodin kaappeja myöten ennen joulua puhtaaksi, koristella kodin pikkuhiljaa joulukuun aikana. Aatonaattoa edeltävänä päivänä isäni tuo meille joulukuusen joka koristellaan lasten kanssa. Kinkku paistettaan aatonaattoa edeltävänä yönä ja aatonaattona miehen töiden jälkeen tulee appiukko jouluaterialle.
Ja sitten tuo aatto menee jotakuinkin noin kuin kirjoitin, luulen :)

Ja me tehdään ostoksia vain Suomessa, ei mennä ulkomaille mutta se on myös tärkeä osa meidän joulua. Kuten myös se että saan itse askarrella joulukortit ja paketoida lahjat enkä käytä valmiita :)

Erilaiset asiat tekee ihmisille joulun eikä mielestäni kenenkään joulua voi haukkua tai sanoa kuivakaksi sen takia että nauttii erilaisesta joulusta kuin toinen?

No voi jestas, että on taas katkeraa porukkaa liikkeellä. Hyvältä kuulosta ap:n joulusuunnitelmat ja toivottavasti vietätte mukavan aaton! Itsekin jo innolla joulua odotan. :)

älä herätä lapsiä, sitä väsynyttä kärtty itkua ei jaksa kuunnella... Anna nukkua niin pitkään kun nukkuvat!!! Meidän lapset eivät vaan ikinä ole aattona pitkään nukkuneet kun jännittää, ja päiväunia ei olla saatu ottamaan just jännityksen takia

:D :D Jospa sinä elämääsi kyllästynyt persaukinen työtön yh siellä heräisit jo tähän maailmaan ja lopettaisit sen uneksimisen :D

muista, että joku voi sairastua ja suunnitelmat mennä pieleen. ei kannattaisi minusta tehdä noin minuutilleen aikatauluja ja lukkoon lyötyjä suunnitelmia. voi pettyä. meillä ei oo mitään suunniteltu ja asiat menee omalla painollaan.

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
muista, että joku voi sairastua ja suunnitelmat mennä pieleen. ei kannattaisi minusta tehdä noin minuutilleen aikatauluja ja lukkoon lyötyjä suunnitelmia. voi pettyä. meillä ei oo mitään suunniteltu ja asiat menee omalla painollaan.

Muista että voi lukea koko ketjun ennen kuin kommentoi :D :D

Yhteistyössä