Meillä oli tänään perinneruokapäivä :P

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aamuäree

Aktiivinen jäsen
10.04.2007
48 562
16
38
Etelä-Pohjanmaa
Klimppisoppaa!

*Röyh*

Oli pitkästä aikaa hyvää ja ah niin ihanan suolaista....
Mies on raukka elänyt ikänsä perinneruokapaitsiossa eikä ole tuohon ikään mennessä ikuna syönyt tämän alueen herkkua- klimppisoppaa.

Herrajee, piti äkkiä korjata tilanne..... :D

Klimppisoppaan keitetään eka lihaa ja lihalientä (sipulia, porkkanaa, lanttua, pippureita, suolaa)
Sit sellaisesta oikein paksusta 'lättytaikinasta' nostellaan kiehuvaan veteen 'klimppejä'.

Siis vähän niinkuin keitettyä tuorepastaa( gnocchit tulee ekana mieleen)- mutta taikinaan tulee myös maitoa.
Ulkonäkö ei ole silmiähivelevä, klimpit muistuttaa etanoita ja ovat yhtä liukkaitakin.

Jännä, italialaisilla on gnocchit, unkarissa on omanlaisensa 'klimppiversio' ja täällä tämä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;21945543:
Klimppisoppaan keitetään eka lihaa ja lihalientä (sipulia, porkkanaa, lanttua, pippureita, suolaa)
Sit sellaisesta oikein paksusta 'lättytaikinasta' nostellaan kiehuvaan veteen 'klimppejä'.

Siis vähän niinkuin keitettyä tuorepastaa( gnocchit tulee ekana mieleen)- mutta taikinaan tulee myös maitoa.
Ulkonäkö ei ole silmiähivelevä, klimpit muistuttaa etanoita ja ovat yhtä liukkaitakin.

Jännä, italialaisilla on gnocchit, unkarissa on omanlaisensa 'klimppiversio' ja täällä tämä.

Mun äiti teki klimppisopan maitoon, ja laittoi klimppeihin rusinoita. Minua pikkasen etoo ajatus klimpeistä lihaliemessä....
Olikohan mun äidin versio sitten jälkiruokaklimppisoppa?