Meillä on AINA siistiä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pinkee..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiva että teillä on aina siistiä. Mä lähdin aamulla töihin klo 7, sitä ennen petasin ja keitin kahvit. Tulin kotiin tänään klo 18 ja toin valmista ruokaa teineille, kun päivä näin venyi, eikä kaapissa ollut heille raaka-aineita joista olisivat kokanneet.
Laitoin pyykkikoneen päälle, poika tyhjensi tiskikoneen, laitan sen kohta. Tytöt on koiran kanssa ulkona ja saavat sit viedä roskat.
Arvaa mitä, EN aio siivota 1,5-2 h tänään. Menen uimaan. Ja meillä EI ole tänäänkaan siistiä.

[QUOTE="Vieras";23838139]Sulla ei ole omia lapsia, tai aika kultaa muistot, tai sinulla on ollut "helppo" tapaus. :) Jos on vauva, niin on nimittäin päiviä, että se vauva tarvii sua melkeinpä ihan koko ajan. Se "ylimääräinen" aika menee nimittäin välttämättömyyksiin, kuten ruoanlaittoon.[/QUOTE]

Mulla on kaksi lasta joista toinen oli koliikki vauva ja toinen helppo vauva. molempien kanssa liinaillut ja esim.koliikki vauvani hiljeni hetkeks kun oli liinassa ja imuroin :)

Ihmeen katkeria vastauksia ap on saanut :o Meilläkin lähes aina siistiä. Imuroin rikkaimurilla muutamia kertoja päivässä isommat mutuset lattioilta, pöydät pyyhitään pari kertaa päivässä ja tiskit laitetaan koneeseen. Lelut kerätään aina iltaisin lattioilta. Joskus on niitä päiviä kun ei kiinnosta mutta usein kyllä pidetään talo siistinä.

Me tullaan tösitä ja tehdään ruoka. Viiden aikaan ollaan syöty. Mä haluan todellakin viettää loppuillan lasteni kanssa enkä käyttää yli tuntia siivoamiseen.

Totta, 1.5 tuntia on paljon kun käy töissä. Varsinkin kun pyykinpesut ja ruuanlaitot on lisänä. Minä siivoan yleensä viikonloppuna tai ehkä pikasiivous joskus. Alle puoli tuntia päivässä riittää pitämään yllä siisteyttä meillä.

Minkä takia te heittäydytte aina noin tylyiksi jos joku kertoo näin asioitaan?
Heti alkaa tulee näitä "joo sulla ei varmaa ole vauvaa" "joo et varmaan käy töissä" yms. sontaa...
Toiset tykkää pitää huushollinsa siistinä ja viitsivät nähdä vaivaa sen asian eteen, ei siitä tartte varmaan noin kateelliseks tms. heittäytyä? Kateutta tai katkeruuttahan tuo on? Tai siltä se ainakin joittenkin osalta kuulostaa...

Mä tunnen kans niitä äiti ihmisiä joilla on aina kadehdittavan siistiä ja musta se on hienoa!Voi kunpa itsekkin viitsisin nähdä sen vaivan... ;)
Mut nääh, meillä on tällästä, se on meidän tapa olla ja elää.

• Tykkää
Reactions: -tiNttU- ja Tara74
[QUOTE="maitokahvi";23838127]sepä kiva. mua ei vaan kiinnosta siivota kymmentä tuntia viikossa. on parempaakin tekemistä.[/QUOTE]

Mieti, miten hyvässä kunnossa ap olis, jos se kävisi vaikka salilla edes puolet tuosta ajasta, jonka se nyt uhraa viikossa siivoamiseen?

Tai miten fiksu se olisi, jos se opiskelisi tuon 10 tuntia joka viikko jotain ylimääräistä?

Tai miten nopeasti se oppisi vaikka ihan uuden kielen tai soittamaan jotain ihan uutta instrumenttia, jos se harjoittelisi joka viikko niin paljon kun siivoaa?

Tai miten paljon läheisempi suku tai ystäväpiiri olisi, jos joka päivä puhuisi läheisten kanssa puhelimessa tai kävisi vierailulla kaikki ne hetket, jotka nyt siivoaa?

Tai miten suhde kukoistaisi, jos viettäisi joka päivä siivoamiseen kuluvan ajan puolisonsa kanssa, sataprosenttisesti häneen keskittyen?

Ihmeen katkeria vastauksia ap on saanut :o Meilläkin lähes aina siistiä. Imuroin rikkaimurilla muutamia kertoja päivässä isommat mutuset lattioilta, pöydät pyyhitään pari kertaa päivässä ja tiskit laitetaan koneeseen. Lelut kerätään aina iltaisin lattioilta. Joskus on niitä päiviä kun ei kiinnosta mutta usein kyllä pidetään talo siistinä.

Minä en tarkoittanut olla katkera, vaan realisti. Tuo vajaa 2 h on minulle päivässä liikaa, jotain muutakin on ehdittävä kun työ ja siivous.

Me tullaan tösitä ja tehdään ruoka. Viiden aikaan ollaan syöty. Mä haluan todellakin viettää loppuillan lasteni kanssa enkä käyttää yli tuntia siivoamiseen.

Ei sulla menis tuntia siivoamiseen kun ette ole päivällä kotona.. Sullehan riittäs petin laitto aamulla ja laittaa astiat iltaruuan jälkeen.. tuskin tarvii imuroidakkaan joka päivä kun meillä ravataan kahdesti-kolmesti päivää ulkona ja hiekkaa sen mukaisesti..

Meillä toimii hommat samoin lukuunottamatta sängyn petaamista. Mä nousen kaksi tuntia ennen muita ja ehdin lähteä menemäänkin etten viitsi kesken toisten unien alkaa petailemaan sänkyjä.

Pölypunkit tykkäävät, jos peti pedataan heti. Mä en tykkää pedissäni ylimääräisistä vieraista, joten meillä ei pedata petejä ollenkaan :D

Olen ihan hirveän siivoton ihminen. Uskon Einsteinin lailla luovaan kaaokseen, jonka sekasotku aiheuttaa. Löydän kaiken, kunhan asiat levällään. Lasteni huone on siistimpi kuin omani. Keittiön ja kylppärin pidän kyllä tahrattomana.

• Tykkää
Reactions: mjää
[QUOTE="vieras";23838196]Mieti, miten hyvässä kunnossa ap olis, jos se kävisi vaikka salilla edes puolet tuosta ajasta, jonka se nyt uhraa viikossa siivoamiseen?

Tai miten fiksu se olisi, jos se opiskelisi tuon 10 tuntia joka viikko jotain ylimääräistä?

Tai miten nopeasti se oppisi vaikka ihan uuden kielen tai soittamaan jotain ihan uutta instrumenttia, jos se harjoittelisi joka viikko niin paljon kun siivoaa?

Tai miten paljon läheisempi suku tai ystäväpiiri olisi, jos joka päivä puhuisi läheisten kanssa puhelimessa tai kävisi vierailulla kaikki ne hetket, jotka nyt siivoaa?

Tai miten suhde kukoistaisi, jos viettäisi joka päivä siivoamiseen kuluvan ajan puolisonsa kanssa, sataprosenttisesti häneen keskittyen?[/QUOTE]

ai että kipaisisin salille kymppiminsaksi kerrallaan kymmenen kertaa päivässä ja soittelisin nokkahuilua vartin kiinan kirja edessä XD Kysehän oli siitä että kun tekee siivouksen heti sotkemisen (esim.syönti) jälkeen, siihen ei mene kauaa.. käyn kyllä salilla kolmesti viikossa ja SILTI meillä on siistiä :)

[QUOTE="vieras";23838130]...eikä ikinä voi relata vaan koko ajan täytyy olla järjestelemässä jotain, kun jokaikisen murusen yksitellen pyyhkii.

Ei oo musta vaan sen arvoista. Mulle sopii paremmin tää tyyli että eletään kun pellossa ja siivotaan kaatopaikka kauheassa paniikissa kun joku on tulossa kylään.

Olishan se siisteyskin kivaa, mutta en mä jaksa pingottaa niin. Mulla toi "siivoaa heti jälkensä" johtaa vaan siihen, etten viitsi enää tehdä mitään kun kaikesta tulee sotkua ja taas joutuisi siivoamaan. Paitsi palstailusta ja tv:n töllötyksestä. Niihin tuleekin sit keskityttyä, jos alan neuroilla siisteydestä. Muuten ahdistaa kun koko elämä tuntuu olevan vaan samojen rojujen ja saman lian siirtelyä paikasta toiseen. Mulla on kai jotain vikaa päässä kun en osaa orientoitua ylläpitomoodiin vaan se on joko totaalinen kaaos tai koko päivän suursiivous.[/QUOTE]

Miksi siitä pitää ahdistua?

Ne joilla on iskostunut päähän se, että jäljet korjataan heti, en usko että heitä se ahdistaa. Enemmän varmaan ahdistaa jos ei ole jälkiä siivonnut. Eihän se stressin aihe ole heti pyyhkiä pöytiä ruuanlaiton jälkeen.

[QUOTE="vieras";23838196]Mieti, miten hyvässä kunnossa ap olis, jos se kävisi vaikka salilla edes puolet tuosta ajasta, jonka se nyt uhraa viikossa siivoamiseen?

Tai miten suhde kukoistaisi, jos viettäisi joka päivä siivoamiseen kuluvan ajan puolisonsa kanssa, sataprosenttisesti häneen keskittyen?[/QUOTE]

Mä en varmaankaan siivoa 10 tuntia viikossa, mut aina on siistiä. Siitä huolimatta ehdin kaikkea tuota mitä luettelit, lisäksi on ihan vapatakin aikaa, enkä ole ainoa laatuani.

Kyllä mun mielestä tuossa menee tosi iso osa päivästä siivoamiseen! Noin 10 tuntia viikossahan siitä kertyy, huhhuh. Itse olen laiska ja rentoudun mieluummin työpäivän jälkeen, ja asun sitten vaikka hiukan vähemmän siistissä kämpässä :D

ai että kipaisisin salille kymppiminsaksi kerrallaan kymmenen kertaa päivässä ja soittelisin nokkahuilua vartin kiinan kirja edessä XD Kysehän oli siitä että kun tekee siivouksen heti sotkemisen (esim.syönti) jälkeen, siihen ei mene kauaa.. käyn kyllä salilla kolmesti viikossa ja SILTI meillä on siistiä :)

No musta kyllä 1,5h päivässä on todella kauan, ihan sama onko se viiden minsan pätkissä vai yhtenäisenä aikana. Ennemmin siivoamisessa säästää aikaa kun tekee sitä harvemmin ellei nyt paikkoja ihan pinttymään päästä. Esim. koko päivän murut pyyhkäisee pöydältä suunnilleen samassa ajassa kuin yhden aterian ja viikon pölyt imuroi suunnilleen samassa ajassa kuin yhden päivän. Eikä viiden vaatteen poimiminen kasasta lattialta ja vieminen pyykkikoriin vie viisinkertaisesti aikaa verrattuna yhden vaatteen poimimiseen.

Joten oikeastaan sinun tavallasi siivoamiseen tuhlautuu kauemmin aikaa. Tietysti lisäbonuksena koti on siisti, mutta joku arvostaa ylimääräistä aikaa enemmän.

Meillä on jatkuvasti sotkuista, koska kaksi alle 5v lasta sotkee tehokkaasti ja isäntä vielä tehokkaammin. istun mieluummin koneella kuin siivoan. olen laiska.

yhtenä päivänä imuroin pelkästään keittiössä kolme kertaa ja silti se oli lasten nukkumaan mennessä sotkuinen.

ei taitais päivittäin tuo 1,5 tuntia riittää tähän läävään.

meillä pedataan sänky vasta iltapäivällä kun tullaan kotiin, päivisin on ikkuna auki makkarista ja peti levällään..
keittiön tasot siivoan joka ilta ja pölyt pyyhin jos sattuu häiritsemään, mutta meillä on kaksi kuolaavaa ja karvaa levittelevää koiraa, lapsi ja sotkuinen mies, joten olen luovuttanut taistelun tuulimyllyjä vastaan :xmas:
kiristää itellä paljon vähemmän pipoo kun hyväksyy muun perheen vajavaisuudet :laugh:

Mä en ikinä sais 10 tuntia menemään siivoukseen, jos en kiillottais joka nurkkaa... Mut eri asia varmaan kun on pph ja paljon lapsia talossa koko päivän :)

Kuulostat ap kyllä aika täydelliseltä, siisti koti ja jaksat vielä treenatakin :) Tämä on munkin tavoite...

Heh.. mie just kattoin ympärilleni. Mulla on kesken monta siivoushomma täällä, oon alottanu vaatteiden viikkauksen, mutta se on jääny kesken=vatteita kahdella pöydällä, osa viikattuna osa kasassa, olen alottanut imuroimisen mutta sekin jäi kesken= imuri keskellä lattiaa, olen alottanut vaatekaapin siivouksen, mutta sekin jäi kesken= vaatteita makkarin lattialla ja sängyllä. Mulla ainakin jää suurinosa asioista kesken koska aina joku lapsista tarvii mua, esim. pienin on tänään halunnu olla pihalla paljon ja tottakai se on tärkeempää lähtee lasten kanssa pihalle ku siivota. Koitan jatkaa näitä hommia, että saisin edes jotain tehtyä loppuun :)

Yhteistyössä