meillä on muuten ihana parisuhde, mutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kädetön?!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kädetön?!!!

Vieras
mies ei usko muhun.
siis se ei usko että mä osaisin asioita, se neuvoo mua ihan typerissä jutuissa, siinäkin hönkii niskaan kun isken naulaa seinään ja olen kuitenkin aika paljon käyttänyt naulapyssyjä ja vasaroita. se opastaa mua lampun vaihtamisessa ja kaikessa muussa ihan naurettavassa.
mä olen paljon pelannut tietokoneiden kanssa ja osaan käyttää exceliä yms ja nyt sit mies on niin ylpee kun isänsä teki sille laskupohjan. sanoin, että et sitten mua pyytäny ni tokas että et sä osais. maalattiin meidän kämppää ja se tuli neuvomaan mua miten telalla maalataan ja mulla on pintakäsittelijän koulutus!!
mä tuun hulluks.
sit kun sanon sille et hei HALOO, mä en oo ihan idiootti ja ihan osaan tehdä juttuja, niin se hermostuu et sori nyt vaan kauheesti en voinu tietää.
en osaa selittää tätä oikein, mutta ottaa niin lujaa päähän.
tää onkin sit ainoa asia mistä meille tulee riitoja...

Tuttu tunne ..paitsi mun tapauksessa kyseessä on mun hyvä ystävä. Kyllä tullaan muuten todella hyvin juttuun, ollaan tultu jo 12 vuotta, mut mua ärsyttää suunnattomasti sen neuvominen ..esim. viime kesänä grillattiin makkaraa pihalla niin se kysy et osaanko mä käännellä makkaroita ja "kattoo niitten perään" sillä aikaa ku se hakee sisältä lautaset ..olin et "HÄ?????" :O ..saatan olla tyhmä mut en mä nyt NOIN TYHMÄ OO :D Tämäntyyppisiä tilanteita tulee joskus. Eli ap, tiedän tunteen :/

kerro sille joku ilta mitä kaikkea sä osaat oikeesti, ja sano että kyllä mä kysyn jos neuvoa tarvitsen.Ja sit sä voisit antaa sille neuvoja asioissa jotka hän osaa, eiköhän sitte mene perille.

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Tuttu tunne ..paitsi mun tapauksessa kyseessä on mun hyvä ystävä. Kyllä tullaan muuten todella hyvin juttuun, ollaan tultu jo 12 vuotta, mut mua ärsyttää suunnattomasti sen neuvominen ..esim. viime kesänä grillattiin makkaraa pihalla niin se kysy et osaanko mä käännellä makkaroita ja "kattoo niitten perään" sillä aikaa ku se hakee sisältä lautaset ..olin et "HÄ?????" :O ..saatan olla tyhmä mut en mä nyt NOIN TYHMÄ OO :D Tämäntyyppisiä tilanteita tulee joskus. Eli ap, tiedän tunteen :/

siis just tollasta!! ARGH!! :D
eikä siis mitenkään päivittäin ainakaan meillä, mutta kyllä tekis mieli läppästä päin näköö joka kerta...!!!

Samanlainen päällepäsmäri joka oli pahimmillaan piirtämässä kaavioita minulle että ymmärtäisin paremmin. Alkoi pienistä asioista ja lopultahan en osannut mitään ja miten ihmeessä olinkin pärjäänyt ilman hänen avustustaan aiemman elämäni?

Hermo paloi neuvomisissa kyllä. Nöyryyttävää.

Kyllä tuonluonteisia miehiä (ja naisia) löytyy paljonkin. Ei kyse ole siitä, että mies epäilisi sun taitoja, hänen on vaan pakko näyttää itse osaavansa paremmin. Esimerkiksi mun isä on tuollainen ja mä pelkään että itsekin kuvittelen osaavani tehdä asiat paremmin kuin muut :)

vanhemmat ei välttämättä edes ole besserwissereitä mentaliteetiltaan, niin silti voivat edustaa sitä kääntöpuolta: koetaan jatkuvaa ahdistusta, että miten meidän lapsrukat mahtaa maailmassa pärjätä. Ja eikös tää vaihtoehto ole vielä pahempi, koska se tarttuu.

Seuraavaksi lapset ei usko itseensä, koska heihin ei kukaan muukaan usko. Ja kai tuommoisia ahdistuksentartuttajapuolisoitakin on paljon liikkeellä?

Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
vanhemmat ei välttämättä edes ole besserwissereitä mentaliteetiltaan, niin silti voivat edustaa sitä kääntöpuolta: koetaan jatkuvaa ahdistusta, että miten meidän lapsrukat mahtaa maailmassa pärjätä. Ja eikös tää vaihtoehto ole vielä pahempi, koska se tarttuu.

Seuraavaksi lapset ei usko itseensä, koska heihin ei kukaan muukaan usko. Ja kai tuommoisia ahdistuksentartuttajapuolisoitakin on paljon liikkeellä?

taidan sittenkin olla vähän yksinkertainen kun jotenkin tää koko kommentti viuhahti kovaa ja korkeelta, en tajunnu mitää :D

mut kuinka usein sit naiset puolestaan tyrkyttää omia neuvojaan ja sääntöjään miten vauvaa pidetään sylissä, miten se pitää vaihtaa eri asentoon, miten se syötetään ja nukutetaan ja koska sen tutin saa antaa ja koska ei.

tai miten päin lasit tulee tiskikoneeseen ja missä järjestyksessä ne otetaan sieltä pois..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ahma:

taidan sittenkin olla vähän yksinkertainen kun jotenkin tää koko kommentti viuhahti kovaa ja korkeelta, en tajunnu mitää :D

Kadotit vaan pointin ap. Mutta TÄÄ ON NIIN TOTTA! On outoa, että ei osaa käyttää atk:ta lainkaan, saatikka tankata autoa. Mutta hups, duunissa kaiken tuon taitaa tuo, joka ei kotona osannut. Ja tuo laps rukka aikuisena on korkeakoulun käynyt "kädetön". Älliä piisaa, muttei kädentaitoja. Syy miksi on pyrkinyt eteenpäin, on tuo, ettei "osaa" mitään kädentaitoja. Mainittakoon vielä, että kyseinen laps rukka on itse nykypäivän besserwisser ja sukupolven jatkumo näyttää jatkuvan. nimim. vierestä seurannut.

Yhteistyössä