Meillä on ongelma, lapsi ei syö kalaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miirikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

miirikki

Aktiivinen jäsen
19.05.2009
1 963
0
36
Helsinki
Joten olen miettinyt että pitäisikö antaa sille jotain omega-3 kapseleita? Neiti on 2v.3kk. Ollaan yritetty tota kalaa ja ihan vauvasta lähtien, mutta ei niin ei, sylkee pois eikä avaa suuta uudelleen...Siis ei syö edes kalapuikkoja. Voi olla hankala tapaus päiväkodissa sitten vuoden päästä (??) Onko muita kalan vieroksujia ja antaako kukaan noita kalaöljy-omega-juttuja??

Mä annan 8 vuotiaalle ja 2 vuotiaalle MÖLLER TUPLA, mansikanmakuinen kala-öljy vitamiinikapseleita.(lisätty A ja D vitamiinia)

Puserran öljyt siitä kapselista pieneen nestemäärään, kumpikaan ei noita kapseleita suostu ottaa kun ovat aika isoja. :)

Anna omegaa. Meidän lapset syövät kalaa ja ollaan annettu omegaa silti jo useampi vuosi. Mansikanmakuisia Möllereitä ja molemmat nielevät ne helposti (poika melkein 4 v ja tyttö melkein 6 v).

Päiväkodissa voi alkaa syömään kalaa - ikätovereiden esimerkin voima on suunnattoman suuri. Mun tyttö ei juonut pisaraakaan maitoa sen jälkeen kun tuttipullo lähti 1 v iässä, kokeiltiin kaikki kikka kolmoset kotona mutta turhaan, ja pk:ssa hän sitten alkoi maitoa juomaan.

Voi olla jopa allergiaa, meillä sattumalta lapsi vieroksuu juuri niitä jotka ovatkin aiheuttaneet reaktion. Päiväkodissa ongelmaa tuskin tulee, kun kerrot että ei syö kalaa, vaikka ei olisi allergiaakaan, tai tietysti päiväkodeissa eroja, mutta meillä tuosta ei ongelmaa, jos ei pidä jostain ruoka-aineesta, eikä kukaan silti jää nälkäiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja kj:
Äitini ei ole syönyt yli 60v kertakaan kalaa, eikä korvaavia juttuja, ja on silti dosentti
(ok, ehkä syötyään kalaa olisi professori).

Nii, en ajatellut ekana noita aivoja, vaan ne kalaöljyt kuulemma on hyviä nivelille ja pitää "suonet virtaavina" :)

Yhteistyössä