Meillä on uus koirakakara <3

Alkuperäinen kirjoittaja Yainaba:
On se kyllä söpö, mut miks se on nyt jo teillä? Onks emokin teidän?
Se virallinen luovutusikähän on jo täyttynyt, mut mä olisin vielävä pikkusen aikaa antanut kasvaa emon kanssa, oppii paremmin sosiaalisia taitoja.
Onnea kuitenkin pennusta. :heart:

Käyttötarkoituksesta riippuen, usein on kuitenkin leimautumisen kannalta parempi mitä nuorempana tulee. Emältä ja sisaruksilta oppii koiralauman sosiaalisen puolen, mutta ap:n tapauksessa paikka laumassakin on jo valmiina.

Alkuperäinen kirjoittaja uh:
mua vaan jotenki oksettaa ku eläimiä puhutellaan "hän" ja "meidän uusi vauva" ja "onnea vanhemmille"
kiitos.

ja en siis tarkoita etteikö eläimet ole ihania ja pennut varsinkin söpöjä mutta eläimet eläiminä.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Yainaba:
On se kyllä söpö, mut miks se on nyt jo teillä? Onks emokin teidän?
Se virallinen luovutusikähän on jo täyttynyt, mut mä olisin vielävä pikkusen aikaa antanut kasvaa emon kanssa, oppii paremmin sosiaalisia taitoja.
Onnea kuitenkin pennusta. :heart:

Käyttötarkoituksesta riippuen, usein on kuitenkin leimautumisen kannalta parempi mitä nuorempana tulee. Emältä ja sisaruksilta oppii koiralauman sosiaalisen puolen, mutta ap:n tapauksessa paikka laumassakin on jo valmiina.

Näinpä, leimautuminen alkaa siinä viiden viikon iässä ja kannattaa leimauttaa se uuteen perheeseen eikä emoonsa.
Ei sillä, mulla viime vuotisen pentueen yksi pennuista oli melkein 12vko kun lähti uuteen kotiin ja hienosti on sopeutunut. Se vaan että jos pentuja on viisi, niin aloitappa tutustuttamaan niitä ympäristöön ja uusiin asioihin yksi kerrallaan. Eihän siinä ehtisi sitten juur muuta tehdäkään.