Meillä pienituloisilla on jouluna tällaista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei minun velvollisuuteni ole sulle etsiä määritelmiä sen enempää kuin jo tein. Etsin yhden joka toteaa sen, että olet väärässä. Ette ole pienituloisia. Säkö et nyt voi sitä myöntää? Veikkaan, että olet aika vaikea ihminen IRL, juuri niitä joista saa kepillä hakata irti väärässäolemisen myöntymisen :D niin on olemassa ja ovat rasittavia.

[QUOTE="a p";29098493]Mielellään. Ihan siitä syystä, kun jankataan ja jankataan, että ei olla pienituloisia mutta muutakaan määritelmää ei keksitä. Jos ei keksitä niin ok, mutta kun jankkaat koko ajan tuota "sinä olet yksinkertainen mantraa" niin olisi toki kiva se määritelmäkin kuulla, joka ilmeisesti on vieläpä se ainoa oikea. Miten minä olen väärässä, kun en ole tuota keskipalkkaa itse keksinyt ja sen mukaan olen tätä keskustelua vienyt?[/QUOTE]

[QUOTE="a p";29098493]Mielellään. Ihan siitä syystä, kun jankataan ja jankataan, että ei olla pienituloisia mutta muutakaan määritelmää ei keksitä. Jos ei keksitä niin ok, mutta kun jankkaat koko ajan tuota "sinä olet yksinkertainen mantraa" niin olisi toki kiva se määritelmäkin kuulla, joka ilmeisesti on vieläpä se ainoa oikea. Miten minä olen väärässä, kun en ole tuota keskipalkkaa itse keksinyt ja sen mukaan olen tätä keskustelua vienyt?[/QUOTE]

Jos keskipalkka on 2500€, niin onko sun mielestä kaikki 2400€ ja sen alle tienaavat pienituloisia? Ja jos tienaa 2600€ tai sen yli, niin on suurituloinen? :) Minusta olette siellä keskituloisten kastin alapäässä tai sitten pienituloisten kastin yläpäässä. Mitään selvää rajaa siihen ei liene olemassa, ja teidänkin tulot on vaihtelevat.

Virallisesti pienituloisuuden voi laskea noin kuinka vierasmies edellä kertoi, se on virallinen laskutapa määritellä onko pienituloinen talous.

Ei minun velvollisuuteni ole sulle etsiä määritelmiä sen enempää kuin jo tein. Etsin yhden joka toteaa sen, että olet väärässä. Ette ole pienituloisia. Säkö et nyt voi sitä myöntää? Veikkaan, että olet aika vaikea ihminen IRL, juuri niitä joista saa kepillä hakata irti väärässäolemisen myöntymisen :D niin on olemassa ja ovat rasittavia.

Aivan, niin kuin ajattelinkin. Et pysty vastaamaan edes tuohon :) En tiedä, että mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää, mutta olen koko ajan puhunut ja tarkoittanut tuota keskipalkkaa. Minulle on erittäin helppoa pyytää anteeksi ja myöntää olevani väärässä, mutta en minä rupea sinulle valehtelemaan vain sen takia, että sinulle tulisi parempi mieli. Pahoittelut siitä. Enkä halua ketään ruveta todellakaan arvostelemaan tässä, mutta sanotaanko näin että mun lähipiirissä ei ole sun kaltaisia ihmisiä, joten tällaisia tilanteita ei ole tullut vastaan :) Sen sijaan mielenkiintoisia keskusteluja kyllä, joissa vaihdetaan kipakoitakin mielipiteitä.

[QUOTE="äiti88";29098513]Jos keskipalkka on 2500€, niin onko sun mielestä kaikki 2400€ ja sen alle tienaavat pienituloisia? Ja jos tienaa 2600€ tai sen yli, niin on suurituloinen? :) Minusta olette siellä keskituloisten kastin alapäässä tai sitten pienituloisten kastin yläpäässä. Mitään selvää rajaa siihen ei liene olemassa, ja teidänkin tulot on vaihtelevat.

Virallisesti pienituloisuuden voi laskea noin kuinka vierasmies edellä kertoi, se on virallinen laskutapa määritellä onko pienituloinen talous.[/QUOTE]

Samalla tavalla voisi kysyä, että päteekö nuo pienet heitot niissä teidän virallisissa määritelmissä? Ja tiedät varmasti itsekin, että on melko vaikea mennä sanomaan, että 500 euroa enemmän vuodessa tienaava onkin keskituloinen eikä enää pienituloinen jne jos katsotaan niitä taulukoita. Eli voisi puusilmäisesti heittää että 2499 euroa tienaava on pienituloinen ja 2500 tienaava keskituloinen, mutta eihän se oikeassa elämässä noin yksinkertaista ole. Suurituloiseen on sitten oma määritelmänsä, jota en muista ulkoa. Tässä meidän tapauksessa ollaan kuitenkin todella kaukana edes tuosta 2400 eurosta.
Pointsit sulle, että määrittelit meidät ja myönsit sen, että saatammepa kuuluakin pienituloisiin, ihan miten asiaa katsoo :flower:

Ei mun tarvitse etsiä sulle mitään tietoa tuloryhmistäsi.

Sä nyt väitit, että et ole väärässä aloituksessa vaikka et ollut oikeassakaan? :laugh: olet kai omasta mielestäsi oikeassa siirrellen maalitolppia ja huutelet puskista muita etsimään sulle tietoa? :D

Muuten, jos mediaanipalkka on esim. 2747,8901284rzxc7439€/kk, niin jokainen joka saa miljoonasosa sentin enemmän tai vähemmän, on mitä? Sun mielestä ei enää mediaanipalkkainen?

Myönnä, että olit väärässä ja mene kotiin kasvamaan.

[QUOTE="a p";29098530]Aivan, niin kuin ajattelinkin. Et pysty vastaamaan edes tuohon :) En tiedä, että mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää, mutta olen koko ajan puhunut ja tarkoittanut tuota keskipalkkaa. Minulle on erittäin helppoa pyytää anteeksi ja myöntää olevani väärässä, mutta en minä rupea sinulle valehtelemaan vain sen takia, että sinulle tulisi parempi mieli. Pahoittelut siitä. Enkä halua ketään ruveta todellakaan arvostelemaan tässä, mutta sanotaanko näin että mun lähipiirissä ei ole sun kaltaisia ihmisiä, joten tällaisia tilanteita ei ole tullut vastaan :) Sen sijaan mielenkiintoisia keskusteluja kyllä, joissa vaihdetaan kipakoitakin mielipiteitä.[/QUOTE]

Ei mun tarvitse etsiä sulle mitään tietoa tuloryhmistäsi.

Sä nyt väitit, että et ole väärässä aloituksessa vaikka et ollut oikeassakaan? :laugh: olet kai omasta mielestäsi oikeassa siirrellen maalitolppia ja huutelet puskista muita etsimään sulle tietoa? :D

Muuten, jos mediaanipalkka on esim. 2747,8901284rzxc7439€/kk, niin jokainen joka saa miljoonasosa sentin enemmän tai vähemmän, on mitä? Sun mielestä ei enää mediaanipalkkainen?

Myönnä, että olit väärässä ja mene kotiin kasvamaan.

Jep ja tämä paljastaa sen, että sinä et todellakaan edes lue kommentteja vaan vauhkoat edes lukematta. Koska otin jo kantaa tuohon määritelmäasiaan. Ja mulla ei ole mitään pakkomiellettä olla oikeassa, saatikka että haukkuisin muita joten myönsin sen, että me molemmat olemme oikeassa omalla tavallamme. Koska katsomme asiaa eri tavalla. Sinä kuitenkin jostain syystä kuvittelet olevasi ehdottoman oikeassa ja minä väärässä. Minä en asiaa näe noin ja siksi en myönnä sinulle mitään, kun ei ole myönnettävää. Vaikka sinä jankkaisit nyt tuota mantraa loputtomiin. Esim. äiti88 fiksuna näkee asian molemmat puolet ja katsojasta riippuen olemme pieni- tai keskituloisia. Yhtä ainoaa totuutta ei tähänkään ole, vaikka niin kuvittelet :) Minusta tuntuu, että tässä mielipiteiden esittämisessä ja keskustelutavoissa olisi sinulla(kin) kasvunpaikka :)
Ja ei, sun ei tarvitse etsiä minulle tilastoja, mutta se vie sinulta kaiken uskottavuuden.

Oisko tässä keskustelussa jo pointti täysin kadonnut? Ap todistelee hampaat irvessä, miten pienituloinen on. Mitä ihmetä se muita liikuttaa? Ole niin pienituloinen kuin haluat. Mukava jouluhan teille on tulossa.

Yhteistyössä