Meillä syödään paljon eineksiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EinesIines
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

EinesIines

Vieras
Meillä syödään todella usein ihan näitä HK:n ja muiden mikroaterioita, valmispizzoja (ei roiskeläppiä) ja aika usein ostan myös kaupan tiskiltä valmista ruokaa. Mä katson kyllä hintaa ja ravintoarvoja ja oon todennut, että ihan terveellisesti voi näinkin syödä. Muksut vetää kuitenkin koulussa/tarhassa hyvää safkaa ja sitten iltapäivällä näistä saa pikasesti tehtyä. Ja maistuu kyllä.

Yleensä viikonloppuina teemme ruokaa ihan ite kokonaan, tosin on silloinkin paljon jotain puolivalmisteita. Tämmönen meininki on olevinaan kauheen huono, mutta katokkaapas niitä ravintoarvoja. Oikeanlaisia tuotteita kun valitsee, niin pääsee ihan hyviin tuloksiin.

Mielipiteitä?

[QUOTE="vieras";28229841]Ok. Jokainen tekee kuten itse parhaaksi näkee. Ei sen kummempaa mielipidettä :)[/QUOTE]

Siis mun ei ole tarkoitus väittää, että einekset olis parempia kuin aito kotiruoka. Mutta sitä mun mielestä laitetaan lokaan liikaa. Eineksissä on tarkat tiedot siitä mitä ravinto sisältää ja aika usein ne on ihan ok. En mä nyt väitä, etteikö itse tekemällä (jos osaa) sais makoisampaa ja terveellisempää, mutta aina se ero ei oo ihan hirveen suuri.

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Good for you. Meillä einesten käyttö on vähentynyt paljon. Itse tehdessä (ja se on paskapuhetta ettei osaa, netti on pullollaan ohjeita ja keittokirjoja piisaa) koen säästäväni paljonkin ja ruoka maistuu niin paljon paremmalta. Mutta kaikki tyylillään!

Eikö yhtään huoleta lisäaineet?

Meillä siirryttiin lisäaineettomaan (no, tarkoitan tällä keinotekoisia ja haitallisia lisäaineita) ruokaan, alkoi niin paljon huolettaa ajatus lasten terveydestä. Kouluruoassa niitä lisäaineita varmasti on, mutta näin lisäainemäärä on ainakin vähäisempi.

Hirvee määrä tulee roskaa yksittäispakatuista aterioista :-O Ja muutenkin ei juuri innosta nämä "liha ja lihankaltaiset valmistusaineet". Ovat monesti kovin suolaisia myös. Ja se koulun ja päikyn "kunnon safka" on kyllä ihan samaa eines- ja puolivalmistekamaa, harvassa koulussa on omaa keittiötä enää nykyään.

meill ämnnään puolvalmis linjalla,esim kastikkeet teen valmis kastikepusseista lihat ostan valmiiks marinoituna. 6kk muksu syö purkkiruokaa. joskus pelkkää eineksiäkin esim koti vai kokkikartanon isot laatikot,paistaa ja riittää. saatan myös ostaa valmisgrillattua kanaa yms. näin meillä olen liian laiska että tekisin ihan alusta asti ite näin on ihan hyvä, vähän sairastellaan ja hyvin voidaan

käytetään kyllä joitain eineksiä jos on kiire (pinaattiletut,jauhelihapullat ja -pihvit) ja joskus "herkkuina" lapsille pakastepizzaa,hampparia tai nugettia. Muutentulee käytettyä aika vähän eineksiä,ei tykätä niiden mausta.

Jos on sitä mieltä, että einekset ovat tuoteselosteen mukaan terveellisiä niin taitaa
olla vähän hakoteillä. Koulussa ja tarhassa ruoka on teollista eikä kovin ravitsevaa.
os väittää, e

Oli vähän aikaa lehdessä juttu, kun nuoret eivät edes tiedä miltä paprika näyttää, kun kotona ei sellaisia ole muutakuin pakastepusseissa valmiiksi pilkottuina. Todella hyvää mallia opetatte lapsillenne, ei tarvii opetella ruanlaittoa, kun HK tekee ne lihapullat kanan nahkasta äidin puolesta, ei ole väliä vaikka niissä sitä lihaa ei ole kuin nimeksi. Eihän teidän kersat edes tiedä miltä oikea ruoka maistuun. Hävetkää.

En tykkää eineksistä, ne maistuvat niin teollisille ja makua ei juurikaan jäljellä, varsinkin vihannekset ym.

Pinaattilätyt ja hernekeitto ainoat, joita meillä käytetään ja joitakin 2 kertaa vuodessa.

Onhan ne käteviä, mutta en halua opettaa lapsiani syömään epäterveellisesti.

Oli vähän aikaa lehdessä juttu, kun nuoret eivät edes tiedä miltä paprika näyttää, kun kotona ei sellaisia ole muutakuin pakastepusseissa valmiiksi pilkottuina. Todella hyvää mallia opetatte lapsillenne, ei tarvii opetella ruanlaittoa, kun HK tekee ne lihapullat kanan nahkasta äidin puolesta, ei ole väliä vaikka niissä sitä lihaa ei ole kuin nimeksi. Eihän teidän kersat edes tiedä miltä oikea ruoka maistuun. Hävetkää.

Äidin puolesta? Miksei isän yhtä hyvin? Äitienkö pitäs yksin ruoka laittaa. Ja eikö ole hyvä että esim. kanasta käytetään muutakin kuin paras liha? Niin tehtiin "kultaisina kotiruuan aikoina" että eläimet hyödynnettiin niin tarkasti ruuaksi kun pystyttiin (sianpääsyltyt jne). Joidenkin täytyy syödä myös siksi valmiita ruokia ettei terveydentilan takia kykene kokkaamaan. Lääkäriltäkin kysyin ja sanoi että kyllä valmisruuillain pärjää.

[QUOTE="ap";28229851]Siis mun ei ole tarkoitus väittää, että einekset olis parempia kuin aito kotiruoka. Mutta sitä mun mielestä laitetaan lokaan liikaa. Eineksissä on tarkat tiedot siitä mitä ravinto sisältää ja aika usein ne on ihan ok. En mä nyt väitä, etteikö itse tekemällä (jos osaa) sais makoisampaa ja terveellisempää, mutta aina se ero ei oo ihan hirveen suuri.[/QUOTE]

Ja just oli kohu, miten hevosenlihaa löytyi vähän sieltä sun täältä. Joku vielä uskoo tuoteselosteisiin. Voihan siinä lukea mitä vain, mutta sisältö voi olla eri. Kun tekee itse, pysyy vähän tarkemmin kartalla.

Niin, kyllähän sitä pitäis saada kunnon luomulihaa jostain lähitilalta, jotta voisi itse jauhaa sen jauhelihaksi lihamyllyllä. Kaupan valmiisin jauhelihoihin en paljoa satsaisi, jos haluaisin syödä terveellisesti.

En tykkää.

Satunnainen käyttö ihan ok joidenkin einesten osalta, mutta pääasiallisena ruuanlähteenä tai muuten usein on ehdoton NOU NOU.

Oletko ajatellut sitä että syöttämällä noita lapsille, totutat heidän makunystyrät ihan väärin, esim. einesten sipuli ei maistu sipulilta vaan on keinotekoinen aromivahvenne ja siltä se myös maistuu.

Eli tuomitset myös lapsesi syömään tuota sontaa aikuisena, hehän luulevat sen olevan miltä normaali ruoka maistuu.

mä kokkaan päivittäin vähintään kuudelle henkilölle ja rakastan ruuanlaittoa.. joskus kinkkukiusaukseenki pilkon potut itte.. eineksiä käytän joskus, ku on vaikka laiskuus iskeny ja laitetaa vaikka ranskalaiset ja nakit

Yhteistyössä