Meilläkin nyt sitten mitä ilmeisimmin sikainfluenssa. :(

Daisy De La Hoya

Aktiivinen jäsen
21.04.2007
5 236
0
36
Tyttö 7v sai rokotteen perjantaina koulussa. Tänään aamulla nousi kova kuume. Tyttö tuli herättämään aamulla kuudelta, kun joka paikkaa sattuu ja paleltaa ja päässä tuntuu oudolta.
Annoin 400mg buranan ja hän jäi sohvalle odottamaan aamupiirrettyjä, mä menin takasin nukkumaan.
Kahdeksalta oli kuulemma ihan normaali olo, kiitos buranan. Jaksoi touhuta ja askarrella ja söi normaalisti aamupalan.
Nyt tunti sitten alkoi taas palella, hampaat kalisten makasi peiton alla tuskaisena.
Äsken annoin taas buranan, nyt alkaa taas kuulemma elämä voittaa...

Onko tuo burana ok, kun se kerran auttaa?

Voiko tuo kova kuumeilu johtua siitä perjantaisesta rokotteesta, vai olisiko ne oireet jo tulleet? Rokotuskohta on kosketusarka ja punainen, aiemmin oli vaan hiukan kipeä käsivarsi.

Pahoin pelkään, että myöhästyttiin rokotteen kanssa. :(

Alkuperäinen kirjoittaja niiin...:
Kannattiko ottaa se rokote? Toivottavasti ette maksa siitä kovaa hintaa... Pikaisia paranemisia tytölle.
Ja sinäkö et ottanut lapsille? Toivottavasti ette maksa siitä liian kovaa hintaa... Terveyttä lapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja niiin...:
Kannattiko ottaa se rokote? Toivottavasti ette maksa siitä kovaa hintaa... Pikaisia paranemisia tytölle.

Mikä ihmeen kommentti tää on? Tartunta valitettavasti taisi ennen rokotteen vaikutusta ehtiä. Mä olen sitä mieltä, että jos rokotteesta jotain oiretta tulee, niin mieluummin kestää sen päivän niiden kanssa, kuin tauti joka kestää viikon jollei ylikin.

Ja Burana on ihan ok, muistakaa juoda kunnolla kanssa =) Pikaista paranemista :hug:

Mulla nousi itsellä kova kuume rokotuksen jälkeen. Veikkaisin, että oli rokotusreaktio. En sitten kuitenkaan ehtinyt levätä tarpeeksi, vaan lähdin liian aikaisin "liikenteeseen", joten hetken päästä olinkin keuhkokuumeessa. Ja sikalenssua en sairastanut. Se tsekattiin.

Muuten burana ihan ok, mutta 7v ei saisi vielä noin isolla mg määrällä ottaa, ellei ole lääkäri määrännyt. Olikohan tuon ikäiselle (tai painon mukaanhan annostus on) 200mg tai 250mg burana parempi.

Paranemisia!

Alkuperäinen kirjoittaja äitykkä:
Mulle suositteli hoitaja ja lekuri parasetamolia kuumeeseen, ibuprofeeni ärsyttää enemmän vatsaa kun useamaan kerran ottaa...

joo, mennään tämä päivä tolla buranalla. Huomenna on sitten panadolin vuoro.

Enkä mä nyt tosiaan kadu sitä, että otin sen rokotteen tytölle. Ei sille vaan mitään voi, että rokotetta oli saatavilla vasta, kun tautiakin oli koulussa. Eiköhän tästä selvitä, joko pitkän kaavan mukaan tai sitten lyhyen. Se jää nähtäväksi.
Itse olen saanut rokotteen melkein 4viikkoa sitten ja 2v sai reilu 2viikkoa sitten, joten meillä pitäisi olla rokotesuoja päällä, jos on ollakseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Muuten burana ihan ok, mutta 7v ei saisi vielä noin isolla mg määrällä ottaa, ellei ole lääkäri määrännyt. Olikohan tuon ikäiselle (tai painon mukaanhan annostus on) 200mg tai 250mg burana parempi.

Paranemisia!

hän on ikäisekseen iso, 140cm ja painaa 35kg. sillä ajatuksella uskalsin kokonaisen antaa. :)

Meillä kans sairastetaan. Kaikki lapset ovat saaneet rokotuksensa, mutta vanhimman kanssa myöhästyi oli saanut tartunnan jo ennen piikkiä. Onneks noi pienemmät rokotettiin ajoissa, nyt ovat terveitä toisin kuin minä ja poika. Tamifluta syödään, onneks tuo helpottaa näitä oireita. Tätä ei toivois pahimmalle vihamiehellekkään!

Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:

Paranemisia!

hän on ikäisekseen iso, 140cm ja painaa 35kg. sillä ajatuksella uskalsin kokonaisen antaa. :)

Ok. Tiedät itse paremmin, tuli vaan itselle mieleen kun oma 7v. on vielä 120cm ja vähän yli 20kg. :)

Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:

Paranemisia!

Mun poika oli viime viikolla kovassa kuumeessa, ja vatsataudissa. Soitin terveysneuvontaan kysyäkseni paria asiaa. Poika painaa pari kiloa vähemmän kuin tyttösi, ja kuumelääkkeen ohjeeksi annettiin Panadol 4 x 250 mg vuorokaudessa.

Buranan annosteluohje (400mg)
4-8 vuotiaille 1/2 tablettia enintään 3 kertaa vuorokaudessa ja 8-12 vuotiaille tuo puoli tablettia enintään neljä kertaa vuorokaudessa. Eli kyllä tuo kokonainen on liikaa.

Yhteistyössä