Meille ei enää lapsia, päätti tämä äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pää kiehuu hajoo poksahtaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pää kiehuu hajoo poksahtaa

Vieras
Lapsia meillä on kaksi ja enempää ei tule. Vilkas esikoinen ja itkuinen 7kk vauva. En vaan jaksa, tuntuu että pää hajoaa. Meille ei enää yhtään lasta. Esikoisen vielä jaksankin, alkaa olla ikää sen verran, että puhetta ymmärtää ja tekee mitä pyydetään. Kauhean vilkas on vaan hän ja jonkin sorttista uhmaa. Kun tuon vauvan sais nyt isommas niin hyvä olis, nyt en vaan jaksa. Ja yhtään vauvaa ei meille enää. Hatun nosto kaikille yh.illa ja suurperheiden äideille!

Oon tullu myös miettineeksi, miten kovilla yh:t on, kun ei oo ketään auttamassa.... tai jos onkin, niin ei ainakaa jatkuvasti, et vois enempiä suunnittelematta saada levättyä tai tehtyä jotaki omaa.
Ap:lle sanoisin, että kuukaudet vierii nopeasti... vaikka nyt päiväki tuntuis pitkältä ajalta jaksaa! Itellä neidit onneksi jo 5 ja 4... sen alun muistan kuitenki aina ;)

Minkä ikäinen esikoinen on?

Mä olen tätä miettinyt aina et miten aikuinen ihminen ei osaa hillitä itseensä niin ettei ajautuisi tuohon pisteeseen?
Siis mikä ihme teillä saa sapen kiehumaan niin? vauvan itkuko? herran jestas, se on vaan itkua älä ota itseesi.

Minä olen tehnyt saman päätöksen. Ennen haaveilin kolmesta lapsesta, mutta nyt tajuan, etten todellakaan enää jaksa yhtään enempää.

Lapset ovat kohta 3 v ja 5 v. Tässä vaiheessa alkaa olla jo aika helppoa. Mitä nyt sitä vinkumista ja tappelua pitää jaksaa kuunnella ja sietää päivästä toiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja onnekas äiti:
Oon tullu myös miettineeksi, miten kovilla yh:t on, kun ei oo ketään auttamassa.... tai jos onkin, niin ei ainakaa jatkuvasti, et vois enempiä suunnittelematta saada levättyä tai tehtyä jotaki omaa.
Ap:lle sanoisin, että kuukaudet vierii nopeasti... vaikka nyt päiväki tuntuis pitkältä ajalta jaksaa! Itellä neidit onneksi jo 5 ja 4... sen alun muistan kuitenki aina ;)

Päivät on välillä pitkiä ja illat etenmin kun mies töissä. Esikoisen kanssa liian vähän aikaa, vauva ei nuku kunnolla päivällä, onneks sentään yöllä. Kyllä olen useamman kerran itkua vääntänyt kun ei vaan jaksa, tuntuu välillä, että tuun hulluks.

Itselläni on rakas pieni 2- vuotias, mutta taatusti jää ainoaksi. :D
Tunnen syvää ihailua yh; ta kohtaan joilla usemapia lapsi ja silti jaksavat olla hyviä lapsilleen.
Omat voimani riittävät juuri ja juuri yhden lapsen hoitoon ja siihen, että kykenen olemaan kunnollinen äiti.

tässä on nyt pari viikkoa ollu kauhee uhma molemmilla. hoitovapaa päättyi jo mutta työpaikkaa ei ole. olen yrittänyt olla ottamatta hoitopaikkaa koska itse olen kotona mutta nyt alkaa kiehua sappi vähemmästäkin kun kaikesta tehdään hirmunen riita ja kiukuttelukohtaus.
molemmilla vielä oikein voimakas tahto nuoremmalla varsinkin. mitään ne ei kuuntele eikä tottele. koko päivän oon niille huuutanut kun mikään minkä sanoo nätisti ei noteeraa. kurkku kipee kaikesta huutamisesta ja pää hajoo meuhkaamisesta!
edellinen joka kysyy että miten voi mennä tähän nkuntoon niin eihän siinä paljon tarvi!vaan hiukan yöunta ja paljon voimakastahtosta lapsukaista ympärille sekä vähäinen tukijoukko. paljon "hyviä" neuvoja antavia ihmisiä kyllä löytyy muttei yhtään joka osais oikeesti auttaa!!
on kuule tänäänki moneen otteeseen ollu sellanen fiilis et jos olis oikeesti paikka johon noi vois vaan pudottaa ja sanoo että nää ei oikein sovi mulle ja se olis siinä niin olisin varmaan jo vienyt....
toivoo jalat ja kädet ja aivotkin ristissä että huominen olisi sata kertaa parempi ettei aivot kiehu kokonaan ulos!

Alkuperäinen kirjoittaja .:

Mä olen tätä miettinyt aina et miten aikuinen ihminen ei osaa hillitä itseensä niin ettei ajautuisi tuohon pisteeseen?
Siis mikä ihme teillä saa sapen kiehumaan niin? vauvan itkuko? herran jestas, se on vaan itkua älä ota itseesi.

Kyllä se pistää kiehumaan kun ensimmäiset kolme kuukautta huuti koliikkia ja vieläkin on itkuinen. Yöllä herään antamaan ruokaa ja aamulla viimeistään kuudelta ylös, päivällä ei nukuta kuin pieniä pätkiä, Rattaissa ei viihdy, että vois ulkoilla, vaunuissa ei nuku jos en työntele!!!Onko sulla lapsia? Jos ei niin, elä tule pätemään!

Alkuperäinen kirjoittaja fd:
Itselläni on rakas pieni 2- vuotias, mutta taatusti jää ainoaksi. :D
Tunnen syvää ihailua yh; ta kohtaan joilla usemapia lapsi ja silti jaksavat olla hyviä lapsilleen.
Omat voimani riittävät juuri ja juuri yhden lapsen hoitoon ja siihen, että kykenen olemaan kunnollinen äiti.

miten tää on mahollista???

Esikoinen on siis 4v ja ihana joskin vilkas, mutta tää vauvan itku ja kitinä, mitä oli emsimmäiset 3kk, monta tuntia joka ilta, onneks ne ilta huudot on jääneet pois.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kyllä se pistää kiehumaan kun ensimmäiset kolme kuukautta huuti koliikkia ja vieläkin on itkuinen. Yöllä herään antamaan ruokaa ja aamulla viimeistään kuudelta ylös, päivällä ei nukuta kuin pieniä pätkiä, Rattaissa ei viihdy, että vois ulkoilla, vaunuissa ei nuku jos en työntele!!!Onko sulla lapsia? Jos ei niin, elä tule pätemään!

kyllä mulla on. 3v ja 9kk.
Ja kyllä mä saan täällä mielipiteeni ilmaista vapaasti. En vaan käsitä kuinka aikuinen voi ajaa itsensä tuohon pisteeseen. Siinä se,

Alkuperäinen kirjoittaja yh äiti:
laita vanhempi pvkotiin. itsellänikin on lapset pvkodissa täydet päivät vaikka työttömänä, muuten en jaksaisi.

Mulla sentään mies apuna, yksin en jaksaisi. Täällä aina paasataan, että miks lapset hoidossa ja äiti kotona. Ehkäpä siks, että se äiti jaksais! Voimia sulle.

laita vanhempi pvkotiin. itsellänikin on lapset pvkodissa täydet päivät vaikka työttömänä, muuten en jaksaisi.

Laittaisin, mutta eivät anna paikka. On niin täyttä.

ai sä laittasit sun lapses päiväkotiin kun et jaksa??
Miksi ihmeessä sä olet lapsia sit tehnyt?

olisit vaan pitänyt rasias ummessa tai käyttänyt ehkäsyä. Tiedätkö mikä se on?
Tuollaisten pitäis jättää lapset tekemättä kokonaa.
Ei lapsia tehdä siksi et niiden kans ollaan kun huvittaa ja sit laitetaan päiväkotiin kun siltä tuntuu.

Mulla sentään mies apuna, yksin en jaksaisi. Täällä aina paasataan, että miks lapset hoidossa ja äiti kotona. Ehkäpä siks, että se äiti jaksais! Voimia sulle.

SELLAISTEN ÄITIEN EI PITÄISI TEHDÄ YHTÄKÄÄN LASTA!!!! LAPSET POIS VAAN. Parempi niidenkin jossain muulla, poissa tuollaisten vätysvalittajien luonta.

Ei taida tulla enempää meillekään. Tosin lapsiahan saisi mun puolesta olla vaikka seitsemänkin...
Mutta mulla ei pää kestä sitä raskaushelvettiä ja hitautta, minkä se tuo tullessaan. Vaikka mun raskaudet onkin olleet ihan suht normaaleja ilman isompia ongelmia, mutta tuo neljäs oli jo ihan liikaa.

Mun pää ei kestä toimimsta puoliteholla, ja -vauhdilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vvieras:

SELLAISTEN ÄITIEN EI PITÄISI TEHDÄ YHTÄKÄÄN LASTA!!!! LAPSET POIS VAAN. Parempi niidenkin jossain muulla, poissa tuollaisten vätysvalittajien luonta.

Kyllä vanhemmat saa olla väsyneitä, ei aina voi jaksaa!!! Se että valittaa täällä ei tarkoita, ettei rakastaisi lapsiaan. Oliko sulla monta?

Alkuperäinen kirjoittaja vieraas:

Laittaisin, mutta eivät anna paikka. On niin täyttä.

ai sä laittasit sun lapses päiväkotiin kun et jaksa??
Miksi ihmeessä sä olet lapsia sit tehnyt?

olisit vaan pitänyt rasias ummessa tai käyttänyt ehkäsyä. Tiedätkö mikä se on?
Tuollaisten pitäis jättää lapset tekemättä kokonaa.
Ei lapsia tehdä siksi et niiden kans ollaan kun huvittaa ja sit laitetaan päiväkotiin kun siltä tuntuu.
Menepäs muualle päätäs aukomaan!!! Hain paikkaa yhdeksi päiväksi viikossa, ei saatu.

Alkuperäinen kirjoittaja vvieras:

jaa ja mistäs nainen tietää ettei pää keswtä lasten ainaista kiukkua ja huutoa ja tappelua...siis jos niitä lapsia ei olisi?? pitääkö meidän lakaa lainaamaan vuodeksi jonku lapset että tietää mitä äitiys on vai miten??

omat lapset jo vähän isompia niin ei tarvitse enää kiehua.
mutta kai se on väsymys, totaalinen oman ajan puute (ei tukiverkkoja), 2 lasta jotka mustasukkaisia toisistaan. toistensa kimpussa koko ajan. mustasukkaisia myös äidistään. tukiverkottomuus.

pelkästään esikoisen kanssa ei tullut huudettua tietenkkään yhtään kertaan.

Nii mulla on 8v ja 1v6kk. Kyllä se vaan on nii ettei niitä enempää tule meillekään :) Kumpikin sairastanut vauva aikana tod paljon. Ja se valvominen ja miehen vuorotyö kyllä oikeesti verottaa. Tykkään toisten lapsista ja rakastan omia, mutta mun omat läpit oli tässä :)

kyllä mulla on. 3v ja 9kk.
Ja kyllä mä saan täällä mielipiteeni ilmaista vapaasti. En vaan käsitä kuinka aikuinen voi ajaa itsensä tuohon pisteeseen. Siinä se,

Ai mun vikako se on, että vauvalla oli koliikkia ja huutaa ja kitisee?

Yhteistyössä