Meille lykätään ylimääräistä hoitolasta kesäksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja o_O
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

o_O

Vieras
Mä en tajunnut siinä tilanteessa edes sanoa mitään, kun jäin niin hämmästyneeksi siitä röyhkeydestä.

Lapsen kaverin äiti kysyi, että koska meidän lapset jää lomalle päiväkodista. Kerroin, että ollaan kesä- ja heinäkuu kotona. Hän sanoi, että "no minäpä ilmoitan päiväkotiin, että minunkin lapseni on sen ajan pois. Olen itse kyllä joka päivä töissä siitä ajasta 6 viikkoa, mutta tulen kyllä viiteen mennessä takaisin joka päivä, että lapsi voi tässä leikkiä teillä sitten sen ajan, jos ette ole lähdössä minnekään matkalle".

Niin että :confused:

Ompas siinä äiti!!! Nyt kyllä puhelua perään ja kysyt ettei hän kai ollut tosissaan? Jos asia ei sinulle sovi, niin sanot jyrkästi ei, mutta jos olet kahden vaiheilla niin kai pyydät jotain pientä korvausta sentään? Jos lapsi teillä päivät notkuu niin kai se syötävääkin tarvii? Jos tulee kuuma kesä, kai rannalle lähdette, käytte jätskillä yms.?

[QUOTE="sipsi";23610713]No, ilmoitat vaan, että maksu sinulle on sitten sama kuin päiväkotiin :)[/QUOTE]

Joo, pitäis varmaan :D Vaikka lähtis kyllä halvalla päivittäinen hoito, jos velottaisin päiväkodin taksat.

Mun mies vielä kysyi multa, että ymmärsitköhän sä nyt ihan oikein mitä se sanoi. No, sanasta sanaan kerroin, ja mieskin jäi hoomoilasena ihmettelemään.

Pari päivää viikossa vois olla ok, muttei todellakaan joka päivä. Kyse on vielä erityislapsesta, enkä mä voi käyttää mun lomaa siihen, että vahdin oman kolmen lapsen lisäksi vielä yhtä erityistarpeista lasta, joka on ihan äärimmäisen vilkas ö_Ö

Joo, pitäis varmaan :D Vaikka lähtis kyllä halvalla päivittäinen hoito, jos velottaisin päiväkodin taksat.

Mun mies vielä kysyi multa, että ymmärsitköhän sä nyt ihan oikein mitä se sanoi. No, sanasta sanaan kerroin, ja mieskin jäi hoomoilasena ihmettelemään.

Pari päivää viikossa vois olla ok, muttei todellakaan joka päivä. Kyse on vielä erityislapsesta, enkä mä voi käyttää mun lomaa siihen, että vahdin oman kolmen lapsen lisäksi vielä yhtä erityistarpeista lasta, joka on ihan äärimmäisen vilkas ö_Ö

Soita ihmeessä kyseiselle äidille, ja sano, että olihan hänen puheensa vitsi... Ja sano samaan hengenvetoon, että ymmärtäähän tämä äiti, että te aiotte ihan rauhassa lomailla, etkä todellakaan ota ketään hoitoon-korkeintaan jonkun tunnin jonain päivänä leikkimään.

[QUOTE="sipsi";23610764]Soita ihmeessä kyseiselle äidille, ja sano, että olihan hänen puheensa vitsi... Ja sano samaan hengenvetoon, että ymmärtäähän tämä äiti, että te aiotte ihan rauhassa lomailla, etkä todellakaan ota ketään hoitoon-korkeintaan jonkun tunnin jonain päivänä leikkimään.[/QUOTE]

Mä mietin, että en todellakaan soita. Ilmoittakoon tarhaan mitä hyvänsä, mutta jos hän itse on töissä kun lapsi on lomalla, niin hän joutuu sitten hankkimaan jonkun muun lapsenvahdiksi.

Mä en siis luvannut sille mitään, sanoin vaan että ei me kyllä ole vielä suunniteltu, että missä vaiheessa matkustellaan ja lomaillaan, kun en tiedä miehen lomaviikkoja.

Ei missään taoauksessa, kyllähän se neljäs lapsi rajoittaa jo lomaa ja liikkumista paljon. Varsinkin jos sitä ylimääräistä vahdittavaa ja hoidettavaa on enemmän kuin normilapsessa.

Jos lähtöasenne on tuollainen että äiti vain ilmoittaa lapsen tulevan hoitoon niin en osttaisi edes maksua vastaan. Jos hän taas asiallisesti kysyisi teidän mahdollisuudesta ottaa lasta maksua vastaan vaikka viikoksi-kahdeksi tai satunnaisiksi päiviksi niin silloin voisin miettiä omien voimavarojen ja kesän suunnitelmien mukaan. Mutten todella sitoutuisi vieraaseen lapseen käytännössä koko lomaksi, varsinkaan jos äidin asenne on tuo.

kyllä teillä on oikeus lomaan ihan perheenkesken..sanot todella ettet voi joka pvä hoitaa ylimääräisiä
ja vetoa vaikka että menette oikeesti jonnekin.
itse en ottaisi joka päivä vierasta hoitoon en tosiaan:D vaikka itsellä onkin vain 1lapsi ja kaveri olisi varmaan kiva.

Mä mietin, että en todellakaan soita. Ilmoittakoon tarhaan mitä hyvänsä, mutta jos hän itse on töissä kun lapsi on lomalla, niin hän joutuu sitten hankkimaan jonkun muun lapsenvahdiksi.

Mä en siis luvannut sille mitään, sanoin vaan että ei me kyllä ole vielä suunniteltu, että missä vaiheessa matkustellaan ja lomaillaan, kun en tiedä miehen lomaviikkoja.

Itse laittaisin ainakin viestin että puhuttiin miehen kanssa ja päätettiin että vietetään kesä ihan omalla porukalla eikä oteta hoitolapsia. Noin ettei tuopääsisi jälkikäteen valittamaan kuinka olit muka alunperin luvannut ottaa lapsen.

Lapsi on kyllä monta kertaa tuotu meille iltapäivällä ovelle, ja sanottu että haetaan sitten 3 tunnin päästä kotiin, siis kysymättä että sopiiko meille vai ei. Tai lapsi on tullut meille itse, ja sitten äiti soittanut perään että tulen hakemaan sitten kahdeksalta. Jo se on ollut aika röyhkeää. Tai se, että on sovittu etukäteen että lapsi on meillä 18-19 ja sitten lapsi onkin tuotu jo klo 17 ja haettu vasta klo 20.

Mutta tämä jotenkin yllätti niin täysin.

Lapsi on kyllä monta kertaa tuotu meille iltapäivällä ovelle, ja sanottu että haetaan sitten 3 tunnin päästä kotiin, siis kysymättä että sopiiko meille vai ei. Tai lapsi on tullut meille itse, ja sitten äiti soittanut perään että tulen hakemaan sitten kahdeksalta. Jo se on ollut aika röyhkeää. Tai se, että on sovittu etukäteen että lapsi on meillä 18-19 ja sitten lapsi onkin tuotu jo klo 17 ja haettu vasta klo 20.

Teitä käytetään kyllä häikäilemättä hyväksi! Minä tekisin joskus niin, että jos ovelle tuotais lapsi kysymättä ennakkoon et sopiiko, niin ilmoittaisin siinä ovella, että nyt ei käy, ollaan just lähdössä asioille/kylään tms.

Laita viesti, ettei se kesähoito käy. Ja että hänen ei kannata ilmoittaa päiväkotiin mitään.

Kannattaa kuitenkin kertoa suoraan ko äidille että valitettavasti et aio käyttää lomaasi ilmaisena (tai minkäänlaisena) lastenhoitopalveluna. eihän se sen lapsen vika ole jos äiti onvähän outo, ikävä jos lapsi sitten joutuu kesällä heittopussina ties minne hoitoon kun on ilmitettu ettei mee päikkyyn ja teille ei pääse.

Ja korostan sitä, että minulta ei ole missään vaiheessa kysytty, että hoidanko lapsen kesällä! Se on vain ilmoitettu. Ei minusta voi olettaa, että minun pitäisi ottaa vastuu.

Jo oman arjen pyörittäminen on ihan tarpeeksi haasteellista, kun perheessä on vaikeasti allergisia lapsia yms :( Minä pyöritän arkea vähintään 80% yksin, koska puoliso tekee pitkiä päiviä ja työmatkoja.

Huh, mä laittaisin tuolle touhulle stopin. On ihmiset kyllä uskomattomia :O

Ja korostan sitä, että minulta ei ole missään vaiheessa kysytty, että hoidanko lapsen kesällä! Se on vain ilmoitettu. Ei minusta voi olettaa, että minun pitäisi ottaa vastuu.

Jo oman arjen pyörittäminen on ihan tarpeeksi haasteellista, kun perheessä on vaikeasti allergisia lapsia yms :( Minä pyöritän arkea vähintään 80% yksin, koska puoliso tekee pitkiä päiviä ja työmatkoja.

Tarkoitan siis sitä, etten missään vaiheessa sanonut, että voin hoitaa lasta kesän! Kerroin etten tiedä meidän kesän aikatauluista, muuta kuin lasten loma-ajan.

Laita silti viesti. Ihan sen lapsen takia. Ettei joudu kärsimään äitinsä typeryydestä.

Yhteistyössä