meille on ensi viikolla tulossa kisun pentu joka on...(kissaihmiset hoi)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miau
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miau

Vieras
uros kissa, emonsa hylkäämä.
kertokaahan kissaihmiset onko uros kissoissa jotain - puolia verrattuna narttuun? entä tuo emon hylkääminen?

missä vaiheessa uroksen voi leikkauttaa?

Saattaa oireilla hännän/vaatteiden imemisellä, ei välttämättä sisäsiisti kun emo ei ole ollut opettamassa ym... Voi leikkauttaa jo 8kk ikäsenä, jotkut leikkauttaa jo nuorempiakin...
Jos ei leikkauta niin alkaa merkkailla sisällä huonekaluja ym...
Välttämättä ei oireile mitenkään.

mulla on kaksi kissaa uros ja narttu..uros tuli mulle tosi pienenä n. 5 viikkoa koska se oli jo silloin kotia vailla (emo kulkukissa joka meni omia polkujaan).. siitä sitten kasvoikin sellainen sylivauva mulle että, on äärettömän ihana luonne, leikkautin sen kun se oli 7 kuukautta, hyvin on kasvanut, ja sopeutunut kovasta alusta huolimatta... kissojen luonteissa on tietenkin kovasti eroja,mutta tästä kasvoi hyvä luonne tosiaan. myös nartun kanssa sujunut hyvin, en osaa arvioida eroja, ihania ovat molemmat,muista myös rokotukset... ja onnea uudesta perheenjäsenestä... :)

No, meillä ainakin kaikilla kollipuolisilla on ollut se kulkuvietti todella voimakas leikkauksesta huolimatta, eli on olleet reissussa pitempiäkin aikoja, kun natut on olleet hyvinkin uskollisia eivätkä ole lähteneet juuri omien rajojen ulkopuolelle tai jos on niin max kilometrin säteelle. Viimeisin kollippoika leikkautettiin jo muistaakseni n. 7-8kk:n vanhana, kun pissasi / merkkaili joka paikkaan. Yleisin leikkausaika taitaa olla joku n. 10 kk. En ole sata varma, mutta jotain tuohon suuntaan. Muuten ovat luonteeltaan olleet pojat lempeämpiä ja ihmisrakkaampia kuin nuo meidän tytöt.

otimme tyttö-ja poikakissat, löytyivät yhdessä metsänlaidalta maleksimasta. Olivat tosi pieniä, eivät vielä luovutusiässä. Heti, kun näkivät hiekkalaatikon, alkoivat välittömästi käymään siellä.leikkautin molemmat n. 5kk iässä. nyt ovat n. 2-v. ikäisiä. Täytyy sanoa, että poika ollut paljonkin helpompi ja sosiaalisempi luonne. Tyttö ainoastaan merkkaillu muutaman kerran pissaamalla ja arkana viettää paljon aikaansa mm päiväpeitteen ja sohvan alla, pojasta ei kerrassaan mitään harmia.

:heart: :heart: Kissat on ihania :heart: :heart: Minulla ollut sekä naaraskissa ja nyt poju.Poju ainakin meillä PALJON sopeutuvampi lapsien kanssa ja muutenkin luonteeltaan tuommonen lutukka.Sylikissa ja äitinpoika.7 kk ikäisenä leikattiin ja ikinä ei oo pissannu muualle kun hiekkalaatikkoon.Meillä oli tosin luovutusikäinen kun otettiin.Veljelle tuli kisu eläinsuojalta alle luovutusiän(poika sekin)eikä kyllä ole ollut ongelmia senkään kanssa.
Onnea teidän yhteiselämään =) =)