Meille tulee postia "väärällä nimellä"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turhuus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turhuus

Vieras
Meidän perheessä siis äiti ja lapset sukunimellä *Leppänen* ja isä on ainoa *Virtanen*

Silti kaikki synttärikortit ja joululahja paketit tulee lapsille nimellä *Kaisa Virtanen* tai *Kerttu Virtanen* jopa minulle laitetaan postia nimellä *Hannele Virtanen*
Nämä "väärällä nimellä" lähettäjät ovat miehen sukulaisia.Jo se on kumma kun 13 vuotta oltu miehen kanssa yksissä ja lapsetkin on 3-8 vuotiaita ja silti suku ei opi noita sukunimiä erottamaan.

Ei kai tuossa mitään mutta ärsyttää vain kun tarkoituksella ollaan jätetty mun ja lasten nimet eriksi kuin miehen sukunimi ja sit käy näin.

*nimet muutettu*

Minulla on yhdistelmänimi. Käytän kuitenkin puhekielessä yleensä vain omaa "vanhaa" sukunimeä. Postia tulee sitten kuitenkin aina vaikka millä sukunimellä. Yleensä miehen suku laittaa pelkällä miehen nimellä ja minun suku minun nimellä. Kaverit lähettävät kortit sitten molempien nimellä. Minua ei tuo nimien vääntely haittaa ollenkaan. Mies välillä marmattaa, etten käytä hänen nimeään.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Minulla on yhdistelmänimi. Käytän kuitenkin puhekielessä yleensä vain omaa "vanhaa" sukunimeä. Postia tulee sitten kuitenkin aina vaikka millä sukunimellä. Yleensä miehen suku laittaa pelkällä miehen nimellä ja minun suku minun nimellä. Kaverit lähettävät kortit sitten molempien nimellä. Minua ei tuo nimien vääntely haittaa ollenkaan. Mies välillä marmattaa, etten käytä hänen nimeään.

Meillä ihan samalla tavalla. Mua itseäni nää nimisekoilut lähinnä huvittaa, mutta mulla on myös kavereita joilla on yhdistelmänimi ja he ovat todella tarkkoja sen käytöstä, eli esim. joulukorttiin ei voi kirjoittaa "perhe Virtanen", vaan pitäisi lukea Isi ja Lapsi Virtanen ja Äiti Leppänen-Virtanen... :D tai tulee jupinaa...

Niin joo, ja mun mies ei kylläkään marmata, ei sitä kiinnosta millä nimellä kuljen :D

Meillä mies ei välitä,koska sen nimihän ei koskaan ole väärin :D

Kaksi vanhempaa lasta vain ihmettelee miksi heidän korteissa ym nimi on väärä,"enhän minä ole Virtanen?" Sit saa aina selitellä niille et miksi,oi miksi....

Jos harmittaa,seuraavaksi kun näette sukulaisen joka on lähettänyt lapselle postia väärällä sukunimellä anna lapsen näyttää kortti ja kysyä kelle se on.
Kun hänen sukunimensä ei ole tuo vaan tämä.
Ehkä vaikuttaa ehkä ei.

Yhteistyössä