Meille tuli varmaan isoin riita koskaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nolottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nolottaa

Vieras
enkä edes tiedä miksi. Eilen piti käydä hoitamassa yksi asia töiden jälkeen, ja mies kiukutteli kuin pikkukakara ja aukoi päätään koko automatkan. Oli kuulemma vaan väsynyt. Meni sitten kumminkin illalla kaverin kanssa kahville ja treeneihin, mikä mulle sinänsä on ihan ok. Ärsyttää vaan ettei mitään kotihommia tai juoksevia asioita jaksa hoitaa ilman marinoita, mutta omia menoja on jatkuvasti.

Riita ns. unohtui, ja tänään kun pääsin töistä lähdettiin kauppaan. Kaikki meni ihan hyvin eikä ollut mitään riitaa tms. Hoidettiin samalla reissulla yksi toinenkin asia (lemmikkeihin liittyvä). Tultiin kotiin ja mies alkoi tekemään ruokaa. Menin koneelle josta mies hermostui, sanoin että luen vaan sähköpostin kun odotan tärkeää vastausta. Tulin koneelta ja istuin sohvalle lukemaan lehteä. Miehellä pyöri oma ohjelma telkusta. Mies alkoi sättimään että et edes kauppakasseja voinut purkaa ja minä joudun tekemään ruoan ja tarvis siivotakkin kun täällä on niin sotkusta. Joo niin onkin, on ollut jo viimeiset 3 vuotta mitä on yhdessä asuttu ja minä siivoan 90% yksin aina. Suutuin ja sanoin että mä luen tämän lehden nyt, enkä ole käskenyt sua siivoomaan. Minä sentään olen ollut töissä ja miehellä vapaata. Mies alkoi huutamaan ja haukkumaan, ja heittämään mun tavaroita. :O Suutuin ja menin toiseen huoneeseen, johon mies alkaa väkisin tunkemaan ja huutaa lisää. Sanoin monta kertaa että lähde pois ja anna mun olla, mutta toinen vaan pitää jalkaa oven välissä ja jatkaa ja jatkaa.

Siis mitä hittoa? ihan nolottaa että kuuliko naapurit, nyt kun olen rauhoittunut. Huusin ja itkin että jätä mut rauhaan. Toinen huutaa ja on kuin mikäkin marttyyri kun on jotain kotihommia yksin tehnyt. Miten tätäkin nyt lähtee aukomaan, en voi vaan jättää asiaa puimatta niinkuin mies varmaan tekee. Tekis mieli jättää koko mies. MUTTA olen raskaana. Mutta en todellakaan voi sietää tollastakaan käytöstä, lisäksi mies purkaa kiukkuaan lemmikkeihin, ei satuta niitä mutta huutaa niille ja yhtäkkiä komentaa ne kiukkuisesti jonnekkin huitsinnevadaan, koirakin meni häntä koipien välissä kun yhtäkkiä ei saanutkaan olla sohvalla.

Surkeeta. Meillä vähän sama tilanne. Oli melkein samanlainen riita, mutta eri aiheesta. Toivottavasti saatte asiat sellvitettyä. Me päädyimme varaamaan ajan perheneuvolaan. Riidasta jo kolme viikkoa, eikä vieläkään olla saatu sovittua. :/

[QUOTE="piu";25784725]Surkeeta. Meillä vähän sama tilanne. Oli melkein samanlainen riita, mutta eri aiheesta. Toivottavasti saatte asiat sellvitettyä. Me päädyimme varaamaan ajan perheneuvolaan. Riidasta jo kolme viikkoa, eikä vieläkään olla saatu sovittua. :/[/QUOTE]

No on kyllä surkeeta. Ei meillä koskaan ole ollut sentään tuollaisia riitoja, vaan ovat pysyneet ihan sanaharkassa ja jos joskus on ollut oikein kiukkuinen niin toinen saattaa sanoa haista p. Ei sen kummempaa. En tiedä miksi mies nyt pimahti, ja mä samalla. En yhtään kestä sitä että mulle huudetaan ja aletaan heitteleen tavaroita.

me ei olla viikkoon puhuttu miehen kanssa toisillemme, eikä edes olla riidelty... ei vain ole asiaa kun kaikki toisessa ärsyttää. no viimestään ens viikolla ollaan taas kuin teinejä että muksuja ärsyttää pusuttelut ja hlittelut:D

Jospa juttelu auttais. Toivottavasti teillä ois vähemmän pässinpää mies joka suostuis jutteleen. Meillä mies vaan pakenee tilanteita, kunnes sitte räjähtää.

Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;25784748:
me ei olla viikkoon puhuttu miehen kanssa toisillemme, eikä edes olla riidelty... ei vain ole asiaa kun kaikki toisessa ärsyttää. no viimestään ens viikolla ollaan taas kuin teinejä että muksuja ärsyttää pusuttelut ja hlittelut:D

No joo, ymmärrän että joskus toisessa kaikki ärsyttää, ja silloin molemmat vetäytyy omiin oloihinsa. Noin meilläkin yleensä on mennyt. Mutta miksi nyt täytyy alkaa huutamaan, jankkaamaan ja tunkemaan väkisin samaan tilaan vaikka toinen itkee että mene pois? En mä sellaista halua. Eikä edes ollut mitään todellista syytä. Pitäköön sapuskansa, mähän en tästä huoneesta muutamaan hetkeen poistu. Ja joku tavaroiden heittely, voi jestas. Saa kyllä korvata kaiken jos jotain rikottaa ;/

[QUOTE="piu";25784755]Jospa juttelu auttais. Toivottavasti teillä ois vähemmän pässinpää mies joka suostuis jutteleen. Meillä mies vaan pakenee tilanteita, kunnes sitte räjähtää.[/QUOTE]

No varmaan se sitten on ongelman ydin, kun ei tuo voi mistään jutella. Jos mä yritän nätisti ottamaan jonkun asian esille, niin hokee vaan että joo joo, eikä kumminkaan pidä lupauksiaan. Jos pyydän tekemään jotain, niin tekee, mutta tekee niin että varmasti tajuan kuinka vastenmielistä se todellisuudessa on. Jos sanon ettei ei sitten tarvitse, niin sitten tekee sen väkisin marttyyrina, vaikka koittaisin estellä. Ja sitten ilmeisesti yhtäkkiä räjähtää tuolla tavoin lopuksi.

Jättää? Kun tulee yksi riita.
tätä minäkin aloin miettiä että miksi pitää jättää jos on yksi isompi riita? tai no mua on täällä sanottu aina tyhmäksi, mutta ei kyllä riidan takia varsinkin jos se on ensimmäinen isompi niin oo tullu edes mieleen jättää miestä. ei ole tullut ero mieleen vaikka on riidelty ja paiskottu tavaroita useastikin näiden vuosien aikana:ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;25784885:
tätä minäkin aloin miettiä että miksi pitää jättää jos on yksi isompi riita? tai no mua on täällä sanottu aina tyhmäksi, mutta ei kyllä riidan takia varsinkin jos se on ensimmäinen isompi niin oo tullu edes mieleen jättää miestä. ei ole tullut ero mieleen vaikka on riidelty ja paiskottu tavaroita useastikin näiden vuosien aikana:ashamed:

No se varmasti laantuu kun mun kiukkuni laantuu.... mutta siis jos täällä alkais tavarat lenteleen useammin ja aletaan huutamaan ja tunkemaan iholle niin varmasti jättäisin. En mä todellakaan halua että lapsi elää sellaisessa kodissa, harmittaa jo nyt se että lemmikit kärsii tuollaisesta.

Niin ja siis mun lapsuuden kodissa ei koskaan riidelty niin että oltais huudettu, yritetty väkisin pakottaa toista puhumaan tai yhtään mihinkään, puhumattakaan että olis saanut tavaroita heitellä toista kohti (vaikka mies heittikin sen just mun ohi). Ehkä siksi mun on hirmuvaikea sietää tuollaista... ja se että alan itkemään niin mies tietää että en helpolla itke, ja silti käyttäytyy noin. En mä ainakaan jatka jos toinen jo pillittää.. jos niin vituttaa niin menis sitten vaikka pihalle hakkaamaan halkoja

Siis mä en nyt tajua, mikä tässä on ongelmana. Koitko tilanteen niin uhkaavana, että pelkäsit miestäsi tai oliko siinä väkivallan uhkaa? Riitojahan nyt on kaikilla aina joskus....ja varsinkin kotitöihin liittyviä...

[QUOTE="heh";25784916]Siis mä en nyt tajua, mikä tässä on ongelmana. Koitko tilanteen niin uhkaavana, että pelkäsit miestäsi tai oliko siinä väkivallan uhkaa? Riitojahan nyt on kaikilla aina joskus....ja varsinkin kotitöihin liittyviä...[/QUOTE]

En mä oikeen tiedä... kyllä mä ahdistuin oikeasti. En oikeasti usko että mies kävisi minuun kiinni, mutta ei sillä ole tapana paiskoa mun tavaroita paskaksi ja huutaa. Ja siitä lemmikkien kohtelusta mulle tulee aidosti paha mieli.

Mutta ilmeisesti se on ihan normaalia parisuhteessa, palstan mukaan.

Riitoja on tottakai, meidän suhteeseen ei vaan tälläinen riitely ole kuulunut.

Onko se yleistäkin että ihmiset pitää mykkäkoulua viikkokaupalla tosilleen? Kuulin kans kaverilta että saattaa heillä mennä viikko etteivät toisilleen puhu, lapsille vain. :O Tai tavaranpaiskomiset, sekin kummaa.

Onko se yleistäkin että ihmiset pitää mykkäkoulua viikkokaupalla tosilleen? Kuulin kans kaverilta että saattaa heillä mennä viikko etteivät toisilleen puhu, lapsille vain. :O Tai tavaranpaiskomiset, sekin kummaa.

Ilmeisesti ^^ meillä ei kyllä normaalisti kuulu sentään viikon mykkäkoulu (korkeintaan parin tunnin tai yhden illan), puhumattakaan tavaroiden viskely ja muu raivoaminen. Nyt eilen ja tänään miehellä vaan jotenkin pimahtanut. Syytä ei saa sanottua, syyttelee vaan älyttömistä jutuista.

Meillä vähän samanlaista. Sellanen kireä, painostava ilmapiiri, joka ei ole vielä räjähtänyt silmille. Pian kyllä varmaan räjähtää..

Rasittaa tällainen. Kotona ei jaksais yhtään, mut kun ei saa purettuakaan tätä mitenkään. Kai se sit on vaan niin, että kumpikin on nyt tosi väsyneitä ja siksi kiukuttaa. Meillä on paha tapa kummallakin olla riitelemättä ja sitten se on just tätä murahtelua ja puhahtelua kaikesta.

Yrittäkää puhua ilman, että alatte riidellä. Vaikka se on kyllä helpommin sanottu kuin tehty..

Yhteistyössä