Mekko ristiäisiin, imetys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ilaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ilaria

Jäsen
15.12.2013
652
0
16
Nyt tarvitaan vähän kokeneemmilta äideiltä apua. Ostin raskausaikana ihanan mekon ristiäisiä silmälläpitäen, mutta nyt vasta aloin miettimään asua kriittisin silmin. Kyseessä on siis pitkähihainen mekko, jossa on vetoketju takana... :whistle: Tuollainen: China blue print tunic dress - Cream | Dresses | Ted Baker NEU

Onko mitään saumaa, että mulla ei tule menemään ristiäispäivänä hermot tuon mekon kanssa vai lähdenkö suosiolla metsästämään uutta vaihtoehtoa? :D

Ihana mekko:)

Jos ristiäiset ovat kotona, voithan mennä imettämään vaikka makuuhuoneeseen rauhassa ja riisua mekon siksi aikaa. Jotain sellaista minä muistaakseni tein, ei ainakaan mitään imetysystävällistä ollut päällä. Ristiäiset ovat yleensä aika lyhyet, joten tuskin montaa kertaa joudut niiden aikana imettämään.

Minua enemmän mietityttäisi mekon sopivuus/istuvuus ristiäisten aikaan, jos ostaisin sellaisen jo raskausaikana. Itsellä nousi paino reippaasti raskausaikana, mutta tuli sitten tasaisesti alaskin. Edes kahta viikkoa ennen ristiäisiä en tiennyt mitä laitan päälleni, kun ei voinut tietää mikä on sopiva. Lopullisen päätöksen tein vasta ristiäisiä edellisenä päivänä, kun yllättäen jalkaan mahtuivat housut, joiden en ollut kuvitellutkaan sopivan.

Varmasti pärjäät tollakin, mutta onhan niitä kätevämpiäkin vaihtoehtoja :) Itsellä ei ollut mitään imetysmekkoa likimainkaan, vaan takaata vetoketjulla avattava paita, jossa ei ollut avonaista kaulusta.... kyllä se imetys silti ihan sujui, menin vaan takahuoneeseen ja riisuin yläosaa sen verran että sai tissin esiin. Eikä tuo lopulta tainnut syödä kuin kerran koko juhlan aikana, muuten nukkui vieraiden sylissä.. vaikka muuten kyllä yleensä veti tissiä tunnin välein.

Kotona varmaan menettelee, jos voit siirtyä sivuun imettämään ilman, että perässä on anoppi tai joku muu mummo tms. kuten mulla :D Mä laihduin todella nopeasti synnytyksen jälkeen ja innoissani suunnittelin laittavani upean mekon ystäväni häihin. Pienen mietinnän jälkeen vaihdoinkin arkisempaan kaksiosaiseen :D

Ihana mekko:)

Jos ristiäiset ovat kotona, voithan mennä imettämään vaikka makuuhuoneeseen rauhassa ja riisua mekon siksi aikaa. Jotain sellaista minä muistaakseni tein, ei ainakaan mitään imetysystävällistä ollut päällä. Ristiäiset ovat yleensä aika lyhyet, joten tuskin montaa kertaa joudut niiden aikana imettämään.

Minua enemmän mietityttäisi mekon sopivuus/istuvuus ristiäisten aikaan, jos ostaisin sellaisen jo raskausaikana. Itsellä nousi paino reippaasti raskausaikana, mutta tuli sitten tasaisesti alaskin. Edes kahta viikkoa ennen ristiäisiä en tiennyt mitä laitan päälleni, kun ei voinut tietää mikä on sopiva. Lopullisen päätöksen tein vasta ristiäisiä edellisenä päivänä, kun yllättäen jalkaan mahtuivat housut, joiden en ollut kuvitellutkaan sopivan.

Kotona ollaan joo, eli tosiaan tuo makuuhuonevinkki on hyvä :) Mietin vaan, että onko hankalaa sompailla itkevän vauvan ja vaikeasti avattavan mekon kanssa, mutta ainahan sitä voi toki pyytää vaikka jonkun avuksi jos siltä tuntuu.
Mä ostin mekon "normaalin" vaatekokoni mukaan ihan vasta loppuraskaudesta, koska mulla ei tullut kuin muutama kilo painoa lisää. Ristiäiset on jo reilun parin viikon päästä, joten uskon, että toi on silloin ihan hyvä :) Ja onneksi helppo kaventaakin, jos tää paino tästä kovin putoaa vielä.

Yhteistyössä