Melatoniini

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nukkumatti kateissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, jotain sellasta, tai ei oikeestaan masennusta, elämässä nyt vaan tapahtunut niin paljon lyhyen ajan sisällä että ajatukset vaan alkaa pyörimään kun pitäis nukahtaa.

Mä en nyt ymmärrä, miten esim terveysapila.fi voi sitten myydä melatoniinia (1mg), Unitalia ja Sinistä unta?

Enpä usko että myydään kun mun tietääkseni on reseptilääke.

Tyttärellä on resepti, mutta en nyt muista hintaa tuolle 100kpl varmaan tuossa 10-15 e pinnassa pyörii.

Mutta onhan niitä muita luontaistuotteita myynnissä ihan marketissakin joiden väitetään auttavan unensaantia.

Joo, jotain sellasta, tai ei oikeestaan masennusta, elämässä nyt vaan tapahtunut niin paljon lyhyen ajan sisällä että ajatukset vaan alkaa pyörimään kun pitäis nukahtaa.

Mä en nyt ymmärrä, miten esim terveysapila.fi voi sitten myydä melatoniinia (1mg), Unitalia ja Sinistä unta?

Sininen Unihan on jouduttu välillä poistamaan markkinoilta. Ongelma on siinä, että ei osata päättää, luokitellaanko se lääkkeeksi vai ravintolisäksi tms. Lääkkeitä eivät saa muut myydä kuin Apteekki. Itse nyt kuitenkin ostan melatoniini sieltä apteekista kun siihen kerran resepti on ja saan olla varma siitä mitä se tuote sisältää.Niinhän noissakin väitetään kyllä että niissä se 1mg on melatoniinia,että voihan niistäkin avun saada :) Kaikillehan melatoniini ei ollenkaan auta unipulmiin

mie olen kokeillut kaikkia mahollista luontaistuotteista yms. enkä oikein tiiä mikä olis auttanut. minusta tuota melatoniinia sai joskus yliopistonapteekista ostettua ilman reseptiä joskus 10 v. sitten.
aíka parantaa, mutta nytkin nukun heti huonommin jos on jotain stressattavaa. niin se vaan menee. välillä tosi hyvin. ota illalla lämmintä maitoa. ja yritä rentoutua, mulla oli semmonen rentoutuskasetti. ja jos kovin alkaa vaivaamaan hae apua lääkäristä eli jodtain lievää masennuslääkettä, älä kuites unitablettiin koske. ja ne ei myösköön auta.

Ei tässä nyt lämpimät maidot auta, kiitos vaan :) Masennuslääkkeet saa jäädä, koska en ole masentunut (olen joskus ollutkin ja lääkittykin, joten tiedän mistä puhun). Nukahtamislääkkeet on myös silloin ollut, mutta tällä kertaa haluaisin kokeilla jotain luonnollisempaa.

Voihan tuolta tilata, ajattelin vaan että jos lifesta sais jo heti tänään haettua.

Joistain kaupoista olen vielä löytänyt, itse melatoniinihan on käsittääkseni vielä Fimean byrokratian pyörteissä jotta sille saataisi lääkeluokitus, mutta Siniselle unelle saatiin jo myyntikielto. Näin ainakin yksi myyjä perusteli mulle miksi myy vielä melatoniinia toisella valmistenimellä.

1mg melatoniinia löytyy ja jotain 20-30€ luokkaa.
Tosin iherb:stä tilaamalla 240kpl natrol merkkistä maksaa postareineen n.13€ ja vahvuus on 3mg (netistä löytyvien alekoodien avulla saa 8-9€).

Mutta juu lääkeluokitushan sillä on. Aika jännä no okei jenkkilässähän se on eri mutta käsittääkseni siellä tota Natrol merkkistä saa tavan safka kaupoista (ainakin siinä tlc kanavalla näytetyssä kuponki ostelijat ohjelmassa ne osti ihan tavis kaupoista).

Yhteistyössä