Melkein tuhat huutonetkauppaa ja eka pettymys - mitä laitan myyjälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ostin erään kohteen, jonka kuntoluokitukseksi on laitettu uudenveroinen ja kohteessa lukee, että ovat melkein pitämättömiä ja täysin tahrattomia.

Kohteen kaksi hametta ovat liian isoja lapselleni enkä niitä edes tarvitse vaan myyn ne samantien eteenpäin, mutta ne ei todellakaan ole tahrattomia. Niissä on ruokatahraa, joka varmaan lähtee pesussa mutta hyi hitto.

Ostin kohteen koska siinä oli balettipuku, joka ei sekään ole tahraton. Etuosassa on tahraa, josta en osaa sanoa että lähteekö vai ei mutta onneksi se ei ole kovin näkyvää. Mutta eniten ällöttää se, että balettipuvun haaruksessa näkyy jotain töhnää hieman. Ei paljoa, mutta kuitenkin näkyy. Ilmeisesti ollut käytössä jollain ehkä noin 10v tytöllä jolla jo jotain sieltä jalkovälistä tulee... tai sitten se on jotain "pissatahraa".

Hyi helvetti arvatkaa miten ällöttää, vaikka sen puhtaaksi saakin. Arvaanko tuota pesun jälkeen pitää omalla tytölläni? Piti ihan omatkin näpit desinfioida tuon jälkeen.

Ja paketti ei ollut kallis, mutta törkeästi valehdelut kyllä kunto.

Laitat ensin myyjälle asiallisen sähköpostin, jossa kerrot, mitä olet mieltä saamistasi vaatteista. Sen mukaan miten hän reagoi, toimit sitten siitä eteenpäin. Jos haluat, varmasti saat neuvoteltua kaupan puretuksikin.

Toki otat myyjään yhteyden ja yrität sopia asian. Tylsää jos myyjä ei ole vaatteita pessyt ennen lähettämistä. Mutta kyllä ne vaatteet pesussa puhdistuu, sitä on ehkä turha miettiä...tai siis niitä bakteereja sun muita....

Kirjoitin tälläisen, onko tämä ok (sähköposti siis):

Kiitos paketista! Toimitus oli nopea.

Valitettavasti joudun antamaan nyt kuitenkin hiukan palautetta. Kohteessasi mainitset, että tuotteet ovat melkein pitämättömiä ja täysin tahrattomia ja kuntoluokituksena on uudenveroinen. Tuotteiden kunto sinänsä on moitteeton - ne eivät näytä käytetyiltä. Paitsi että tahrattomia ne eivät todellakaan ole. Molemmissa hameissa on selviä ruokatahroja, jotka kylläkin näyttävät siltä että ne lähtevät pesussa varmastikin pois. Mutta balettipuvussa on etumuksessa jotain hyvin haaleaa tahraa. En tiedä lähtevätkö ne, mutta onneksi ne eivät näy. Se mikä minua eniten harmittaa tuossa puvussa on se, että balettimekon haarapalassa on selvää tahraa. En tiedä minkä ikäinen pukua on käyttänyt, mutta oletettavasti siis jotain pissatahraa tuon on oltava...?

--

En vielä tiedä miten päätän tuon postin.

Miksi roskiin? Pesussahan nuo putsaantuu ja mikä tahansa muu huutonetistä tai kirpparilta ostamani kohde on voinut olla samassa kunnossa, mutta pesty ennen myyntiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Löisin kaikki roskiin enkä möis ainakaan eteenpäin :(
Hyi...
Ja palautettahan voit antaa negana ellei pura kauppaa.

Minusta tämä on jo hyvien tapojen vastaista toimintaa. Myyjälle pitää aina ensin antaa mahdollisuus purkaa kauppa ja palauttaa rahat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Valitettavasti joudun antamaan nyt kuitenkin hiukan palautetta. Kohteessasi mainitset, että tuotteet ovat melkein pitämättömiä ja täysin tahrattomia ja kuntoluokituksena on uudenveroinen. Tuotteiden kunto sinänsä on moitteeton - ne eivät näytä käytetyiltä. Paitsi että tahrattomia ne eivät todellakaan ole. Molemmissa hameissa on selviä ruokatahroja, jotka kylläkin näyttävät siltä että ne lähtevät pesussa varmastikin pois. Mutta balettipuvussa on etumuksessa jotain hyvin haaleaa tahraa. En tiedä lähtevätkö ne, mutta onneksi ne eivät näy. Se mikä minua eniten harmittaa tuossa puvussa on se, että balettimekon haarapalassa on selvää tahraa. En tiedä minkä ikäinen pukua on käyttänyt, mutta oletettavasti siis jotain pissatahraa tuon on oltava...?

--

Miksi roskiin? Pesussahan nuo putsaantuu ja mikä tahansa muu huutonetistä tai kirpparilta ostamani kohde on voinut olla samassa kunnossa, mutta pesty ennen myyntiä.

Minusta olennaista ei ole se, että siinä on pissatahraa, jätä se pois.
Muuten hyvä viesti. Kerro toki myyjälle, haluatko hinnanalennuksen vai palauttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:

--

Minusta olennaista ei ole se, että siinä on pissatahraa, jätä se pois.
Muuten hyvä viesti. Kerro toki myyjälle, haluatko hinnanalennuksen vai palauttaa.

Ai etten mainitse tuosta haarovälin tahrasta mitään vai? Vai ainoastaan, että mainitsen haarapalan olevan tahrainen?

[
Ai etten mainitse tuosta haarovälin tahrasta mitään vai? Vai ainoastaan, että mainitsen haarapalan olevan tahrainen?

Mainitse vaan että balettipuvun haarapala on selvästi tahrainen. Ilman mitään spekulointeja lapsen iästä ja pissatahrasta.

Ottasin valokuvat tahroista ja laittasin ne todisteena myyjälle ehdottaen hinnan laskua tai kaupan purkua.

Avasin paketin ulkona (olen ottant sellaisen tavan siltä varalta että jonkun paketissa olisi jotain koiperhosia tms. ikävää) ja vaatteet ovat ulkona. En viitsisi tuonne ulos mennä kuvailemaannyt mitään haarapaloja... jos ei usko niin sitten ei usko.

Ottasin valokuvat tahroista ja laittasin ne todisteena myyjälle ehdottaen hinnan laskua tai kaupan purkua.

Avasin paketin ulkona (olen ottant sellaisen tavan siltä varalta että jonkun paketissa olisi jotain koiperhosia tms. ikävää) ja vaatteet ovat ulkona. En viitsisi tuonne ulos mennä kuvailemaannyt mitään haarapaloja... jos ei usko niin sitten ei usko.

No mitä merkitystä sillä on missä ne kuvaat??

Niinpä, mutta miksi sua sitten ällöttää??
Mun mielestä jos et voi omillasi pesun jälkeen käyttää niin miksi sitten myisit eteenpäin?
Mä myyn vain sellaista mikä kelpaa itsellenikin

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Niinpä, mutta miksi sua sitten ällöttää??
Mun mielestä jos et voi omillasi pesun jälkeen käyttää niin miksi sitten myisit eteenpäin?
Mä myyn vain sellaista mikä kelpaa itsellenikin

Nuo kaksi hametta olisin myynyt joka tapauksessa ,koska ne on liian suuret. Ja ne saa puhtaaksi pesukoneessa - kyse on periaatteesta. Myydään uudenveroisena ja tahrattomana eikä sitä kuitenkaan ole.

Se balettipuvun haarus minua ällöttää ja ällöttäisi taatusti ketä tahansa muutakin.

Otin kuvat kuitenkin, laitan ne myyjälle jos hän ne tahtoo.

Nostan vielä.

Laitoin sen sähköpostin myyjälle. En ehdotellut siinä mitään hinnanalennuksia tms. Katson mitä hän siihen vastaa. Kauppaa en halua purkaa, koska tyttö tarvitsee maanantaina tuon balettipuvun päälleen, joten pesen sen nyt vain ja toivon että se on hyvä ja kelpaa tytölle. :)

Nostan vielä.

Laitoin sen sähköpostin myyjälle. En ehdotellut siinä mitään hinnanalennuksia tms. Katson mitä hän siihen vastaa. Kauppaa en halua purkaa, koska tyttö tarvitsee maanantaina tuon balettipuvun päälleen, joten pesen sen nyt vain ja toivon että se on hyvä ja kelpaa tytölle. :)

Eli nyt sinua ei enää ällötä muiden eritteet...? Hyvä niin.

Nostan vielä.

Eli nyt sinua ei enää ällötä muiden eritteet...? Hyvä niin.

Kyllä ällöttää, mutta eiköhän ne pesussa lähde pois. Tämä koko juttu ottaa päähän pääasiassa noin periaatetasolla - myydään tahrattomana ja uudenveroisena ja ei kuitenkaan ole sitä. Mutta kyllä - ällöttää myös.

Hyi...

Minusta tämä on jo hyvien tapojen vastaista toimintaa. Myyjälle pitää aina ensin antaa mahdollisuus purkaa kauppa ja palauttaa rahat.

Eikö se ole hyvien tapojen vastaista myydä likaisia,tahraisia vaatteita uuden veroisina :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Hyi...

Eikö se ole hyvien tapojen vastaista myydä likaisia,tahraisia vaatteita uuden veroisina :snotty:

No on tottakai. Itsellekin on joskus käynyt niin, että ostaja on huomannut jonkun tahran, mitä itse en ole kiireessä huomannut. Onneksi on ottanut yhteyttä ja kaupat on purettu tai annettu alennusta. Tosin uudenveroisena en edes myy kuin kerran pidettyä tms.

Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Hyi...

No on tottakai. Itsellekin on joskus käynyt niin, että ostaja on huomannut jonkun tahran, mitä itse en ole kiireessä huomannut. Onneksi on ottanut yhteyttä ja kaupat on purettu tai annettu alennusta. Tosin uudenveroisena en edes myy kuin kerran pidettyä tms.

Minäkin ymmärtäisin sen, että vaikka yhdessä hameessa olisi ollut tahra ja se olisi jäänyt huomaamatta mutta kun kaikki myytiin tahrattomina ja uudenveroisina ja jokaikisessä oli tahrat. En olisi edes maininnut myyjälle mitään asiasta, jos olisi ollut kyse vain yhden hameen pienestä tahrasta. Mutta kaikissa ja lisäksi tosiaan tuo haarovälin likaisuus :S

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi ostat puvun jos se ällöttää että joku on sitä käyttänyt ?
melkein pitämätön =käytetty kuitenkin

Tietysti voit alkaa vääntää tuosta, mutta varmaan ymmärrät mitä tarkoitan. Minua ei ällötä se, että sitä on käytetty. Vaan se että se tuli minulle pesemättömänä. Jotenkin sitä olettaa, että ihmiset myy pestyä vaatetta - etenkin jos sitä mainostetaan ihan jopa uudenveroiseksi niin olettaa saavansa tahratonta. Tahrattomuus tässäkohteessa vielä erikseen mainittu.

Eli käytetty ei ällötä ja itsekin sen varmasti tajusit, mutta onhan se kiva alkaa inttää.

Yhteistyössä