Melkein valmis lähihoitaja, mutta joudun aloittamaan kaiken alusta... Kannattaako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ammatiton 24v äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ammatiton 24v äiti

Vieras
Minulla on käynyt niin, että aloitin lähihoitajakoulun ollessani 17v. Jäin pian äitiyslomalle, ja pian toiselle, keskeytin koulun muutamaksi vuodeksi. Palasin takaisin 2006 vuonna, mutta lasteni sairastelut ym jättivät minut koko ajan jälkeen opinnoista ja rästijuttuja kertyi..

Opiskeluaikanui loppui kesällä 2010, en ehtinyt saada opintoja päätökseen.. Takana siis noin 100 opintoviikkoa.

Joudun aloittamaan kaiken alusta, hakemaan aikuiskoulutuksen kautta uudelleen.. Onko turhaa?

Olen nyt 24vuotias ja minulla on kolme lasta, olen saanut paljon elämässäni aikaan, omasta mielestäni, tai sanotaanko saavuttanut.

Ainoa negatiivinen asia on tuo ammatti, jota en saanut ja se ressaa minua sekä avioliittoa.

Opiskeluni on ollut hankalaa myös mieheni masennuksen takia..

Sekava teksti, anteeksi siitä. Lähinnä ajattelin teidän äitien ajatuksia tästä... <3

Jos niistä käydyistä kursseista on tiedot jossain niin ethän sä niitä uudestaan joudu käymään??

Sinuna kyllä puskisin sen lopunkin vielä, eihän tuosta paljoa edes puutu enään..vai paljonkos se koko tutkinto nyt on..?

Jos niistä käydyistä kursseista on tiedot jossain niin ethän sä niitä uudestaan joudu käymään??

Sinuna kyllä puskisin sen lopunkin vielä, eihän tuosta paljoa edes puutu enään..vai paljonkos se koko tutkinto nyt on..?

Missä voisin suorittaa lopun? valmistumiseen tarvitaan 120ov;ta, ja minulla on noin 100ov;ta. Oakk neuvoi minua hakemaan oppisopimuspaikan, olen metsästänyt pari kk, eikä löydy. Kukaan ei ota, en ymmärrä miksi.

No etkö voisi hakea uudestaan ja luetuttaa sitten hyväksi aiemmat opinnot? Tästä kannattaa ottaa selvää kyllä. Mutta eihän se palvele ketään että istut samat hommat toiseen kertaan.

Hae kouluun uudestaan (normaaliin päiväopiskeluun tai aikuispuolellle) ja saat sitten hyväksiluettuina edeltävät suoritukset. Ei se sen monimutkaisempaa ole. Taatusti pääset sisään!

Koululle? Miksi sinne soitan? En pääse enään kouluun kirjoille, olen käyttänyt 4vuotta.

koulut on todella joustavia noissa jatko jutuissa eli kannattaa soittaa sinne ja selvittää heille asia. esim itse olen käynyt amk:ta yhden vuoden alaa joka ei kiinnostanut ja vaihdoin toiselle linjalle jota kävin intensiivisesti 4 vuotta mutt opinnäytetyö ja muutama kurssi uupui. sain helposti jatkoaikaa kaksi vuotta tehdäkseni koulun loppuun. ja enemmänkin olisi varmasti tullut.

eli kysy sieltä ensin. ja saat kuitenkinhyväksiluettua nuo aijemmin suortitetut kurssit. tuohan on 150 opintopistettä. kuinka paljon pisteinä koulutus on? ei sinulta enään paljoa puutu.

[QUOTE="opiskelija";22520210]No etkö voisi hakea uudestaan ja luetuttaa sitten hyväksi aiemmat opinnot? Tästä kannattaa ottaa selvää kyllä. Mutta eihän se palvele ketään että istut samat hommat toiseen kertaan.[/QUOTE]

Näin. Saat kyllä hyväksiluettua monet kohdat. Hae opiskelemaan ja hoida homma tällä kertaa loppuun.

En kyllä tahdo millään uskoa, ettet voisi suorittaa opintojasi loppuun. Onhan sulla ollut pätevät syyt sille, ettet ole vielä saanut opintojasi valmiiksi. Kerää vain suorituksesi yhteen paperille ja lähesty jotakin kyseistä koulutusta antavaa opinahjoa! Tsemppiä :)

Ilman muuta otat yhteyttä kouluihin ja kaikkiin paikkoihin, joista apua voisi saada. Ihan varmasti saat tutkinnon tuosta kasaan. Olet saanut paljon jo aikaan noin nuoreksi ihmiseksi! Tsemppiä!

[QUOTE="jenny";22520211]Mikset voisi suorittaa ihan tavallisessa amiksessa päiväopintoina tuota loppua?[/QUOTE]

Siis olen opiskellut ammattiopistossa, päiväopiskelijana.

aikuispuolella alkaa syksyllä 2011 seur kerran opinnot, joihin haku nyt keväällä.

Pakko tässä on johonkin suuntaan kääntyä ja kysyä, voinko hakea johonkin...

Anomuksella rehtorille ois hyvällä tuurilla saanut viidennen vuoden opinto-oikeutta, vaatii tosin aikamoiset perustelut että suunnitelmat että se viimeinen vuosi varmasti myös riittää. Eli kannattaa kysyä vielä koululta, jos pääsisit esim. tammikuulta jatkamaan ja jouluun asti olisi aikaa.

Toinen on että jos nyt pääset joko uuteen kouluun tai takaisin vanhaan, niin kannattaisiko keskustella perheen kesken kuka hoitaa ensisijaisesti lapsia näiden sairastuttua niin ettei päiväkotiin/kouluun ole menemistä. Lähihoitajalinjalla kun taitaa olla tiukimmat nuo läsnäolovaatimukset, joten niitä poissaolojakaan ei kovin paljoa saa korvattua perheen saati oman sairastelun vuoksi.

Ota ihmeessä kouluun yhteyttä. Mieheni sai kaksi kertaa lisäaikaa suorittaa amk-koulutuksensa loppuun ja valmistui lopulta viime kesänä. Ihmisiä nekin on, jotka noista asioista päättää, ja sulla kuitenkin on ollut oikea syy olla poissa koulusta.

Itku pääsee, ihania tukijoita olette!! Ehkä minulla on jokin mahdollisuus saada tutkinto loppuun, jossain muualla. Todellakin haluan tämän ammatin itselleni!

Ihania kommentteja tuli kaikilta, kiitos vielä. Kyllä tämä palsta joskus oikein pelastaa! :)

[QUOTE="vieras";22520330]Ota ihmeessä kouluun yhteyttä. Mieheni sai kaksi kertaa lisäaikaa suorittaa amk-koulutuksensa loppuun ja valmistui lopulta viime kesänä. Ihmisiä nekin on, jotka noista asioista päättää, ja sulla kuitenkin on ollut oikea syy olla poissa koulusta.[/QUOTE]

No vanhaan eivät ota noin vaan enään, olen saanut lisäaikaa 3vuoden jälkeen sen 1vuoden. Enään eivät anna, hain jo keväällä, ennenkuin opiskeluaikani loppui.

Yksi vaihtoehto on lähäriksi oppisopimuksella, niin ei tartte samalla lailla kituuttaa. Ja oppisopimuskoulutuksessa katotaan jokaisen oppilaan taso erikseen, että siellä mun ymmärtääkseni otettais hyvinkin aikaisemmat opinnot huomioon

Yhteistyössä