Melkein valmis lähihoitaja, mutta joudun aloittamaan kaiken alusta... Kannattaako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ammatiton 24v äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Gen";22520430]Yksi vaihtoehto on lähäriksi oppisopimuksella, niin ei tartte samalla lailla kituuttaa. Ja oppisopimuskoulutuksessa katotaan jokaisen oppilaan taso erikseen, että siellä mun ymmärtääkseni otettais hyvinkin aikaisemmat opinnot huomioon[/QUOTE]

Vaan paikkoja tosi niukasti!!! Ei siis ole...

Hei,
haluaisin kysyä sinulta, että tarjottiinko sinulle yksityiopiskelua? Maksaisit itse 20:stä ov:a? Uudelleen haku on mahdollinen tietysti, mutta mikäli näyttöjä ei ole tehty tulee opetusohjelman kursseihin nimimuutoksia, joiden vuoksi hyväksi lukuja ei saa, vaikka sisältö on sama. Käsittämätöntä kyllä eli kannattaa varautua siihen, että joutuu käymään samoja kursseja uudelleen. Mikäli näyttö on suoritettu ei sitä edeltävän osajakson opintoja voi enää pakottaa uudelleen käymään, silloin hyväksi luku kyseisestä alueesta on mahdollinen. Olisin kiinnostunut tapauksestasi enemmänkin. Erotettiinko sinut välittömästi päivänä, joka oli merkitty henkilökohtaistamissuunnitelmaasi ja koitko, että koulu tuli vastaan sinua näissä rästi asioissa? Tarjottiinko lisäaikaa lainkaan jäljellä oleviin opintoihin ja onko sinulla virallista näyttöä lasten sairasteluista tai omia lääkärintodistuksia? Onko koulu ollut yhteydessä sinuun aikaisemmin, kun suoritit opintoja, niin tarjoamalla kursseja eriryhmistä, joissa voisit suorittaa rästejä? Olitko itse aktiivinen aikaisemmin ja kyselit mitä kursseja menee missäkin tai voitko suorittaa tehtävillä, jos olit niin saitko vastaukset opettajilta nopeasti ettei se osaltaan heikentänyt tilannettasi, ettet esim. päässyt kursseille mukaan, kun suoritit tutkintoa 4 vuotta? Olisin kiitollinen mikäli vastaist näihin kysymyksiin.

Ystävällisin terveisin Kanssasisar

Siis olen opiskellut ammattiopistossa, päiväopiskelijana.

aikuispuolella alkaa syksyllä 2011 seur kerran opinnot, joihin haku nyt keväällä.

Pakko tässä on johonkin suuntaan kääntyä ja kysyä, voinko hakea johonkin...

Kuule, ne haluaa sut sinne kouluun, koska ne saa rahaa valtiolta jokaisesta valmistuneesta. Saat varmasti hyväksiluettua opintosi. Olet siis oikein sydämellisesti tervetullut luultavasti ihan mihin vain. Kysele suoraan kouluista, soita työkkäriin jne. Tsemppiä! Olet vielä nuori! Monet aloittavat opinnot vanhempana kuin sinä! Ehdottomasti kannattaa hankkia ammatti!

Mistä päin olet? Niitä oppisopimuspaikkoja löytyy tosi vähän, jos alkaa esim työkkäristä katteleen.. Mutta kun oatat ensin yhteyttä oppisopimuskoulutuksen vastaavaan opettajaan ja sitten alat itse kysellä paikkaa, niin vaihtoehtojs voi löytyä paljon enemmän. Lisäksi omassa työpaikassa voi usein suorittaa tuon, eli jos olet jossain paikassa ollut pidempään, niin voisivat sinnekin sinut ottaa =)

Täällä kans yks jolla oli sama tilanne. Amk-tutkinto oli viittä vaille vamis kun opinto-oikeus loppu. Tein rauhassa lapset ja hain uudelleen samaan kouluun. Kaikki suoritetut hyväksiluettiin. Mulle jopa muokkailtiin niitä kursseja niin, että oli mahdollisimman helppo suorittaa loput pois. Kouluhan saa tukea valtiolta jokaisesta valmistuneesta. Eli siksi ne on niin avuliaita.

Ja vaikka hakisit eri kouluun, niin suurin osa ainakin hyväksiluetaan. Aloin suorittaa ihan eri alan amk-tutkintoa nyt ja sain siitä vanhasta tutkinnosta tosi hyvin hyväksilukuja.

Tsemppiä loppurutistukseen =)

Yhteistyössä