Melko suuria asioita vuorokaudessa *pää ihan pyörällä*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Huh huh. Kaikki alkoi siitä että mulla väsymys ja stressi ja loputon valvominen heitti eilen aamulla kupin nurin. Yritin 2 tuntia nukuttaa huutavaa vauvaa päiväunilleen. Kahdesti hän jo nukahti, kunnes toisella kertaa säpsähti ääntä ja toisella kertaa tutti tippui suusta. Niiden seurauksena huuto jatkui ja yltyi.

Lopulta mä aloin myös itkemään. Ja paljon. Taisi tulla samaan aikaan jonkinlainen paniikkikohtaus, sillä nyyhkytys veti henkitorven kiinni ja meni pitkään ennen kuin sain taas happea. Tätä jatkui kauan. Siinä me oltiin, minä ja vauva molemmat parkumassa.

Laitoin miehelle viestin että tulee työiltamasta kotiin niin nopeasti kuin pääsee että pääsen nukkumaan appivanhempien asumattomaan huoneistoon. Mies sitten soitti ja ilmoitti että pääsee viideltä sieltä lähtemään. Mä paruin hänen korvaansa ja kerroin miten rikki olen.

Mies pelästyi ja kertoi työnantajalleen että häntä tarvitaan nyt kotona. Työnantaja oli antanut miehelle vapautuksen iltamasta ja mies päätti tulla kotiin. Soitti vaan mulle että puen itseni valmiiksi niin hän tulee ja vie mut nukkumaan.

Voi elämä että mua hävetti ja nolotti, mutta toisaalta mies teki kyllä vallan oikean ratkaisun. Lähdettiin matkaan ja mä menin lähes suoraan sohvalle nukkumaan (siis siellä huoneistossa).

Herättyäni aloin miettimään asioita. Eihän tässä ole mitään järkeä. Mä olen liian väsynyt, stressaantunut ja tuntuu että masennuskin saattaa olla palailemassa. Miksi ihmeessä haalin itselleni työtaakkaa jota en pysty hoitamaan? Kun pelkkä kodin pyörityskin ja valvova vauva vie voimavaroja. Miksi pitää yrittää vielä muuta lisäksi?

Näitä mietin ja itkin silmät päästäni. Koko pirun eilinen päivä meni itkiessä ja itseäni soimatessa. Lopulta tein päätöksen. Lopetan opiskelun. Voin joskus myöhemmin jatkaa jos siltä tuntuu. Mutta nyt luovutan. Omaksi ja perheeni parhaaksi. Lisäksi nyt on korkea aika opetella sanomaan ei myös politiikassa.

En voi sanoa että olisin helpottunut päätöksestäni. Luovuttaminen kirpaisee pahasti luonnon päälle ja tunnen olevani luuseri. Mutta nyt on vaan niin, että sitä on pakko ajatella oman ja perheen parasta.

Ja niinkuin tässä ei olis tarpeeksi muutosta ollut muutenkin ja isoja tilanteita elämässämme... tänään taisi tulla vielä yksi lisää. On melko todennäköistä että saamme ostettua tontin, jota ollaan kyselty. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että oma asunto pitää rempata muuttokuntoon, muuttaa väliaikaisesti vuokralle, alkaa rankentaa, muuttaa korpeen ja vaihtaa pojan koulu.

Huhhei, tosiaan :o

Ei tuo ole luovuttamista, vaan olet viisas kun pysähdyit miettimään ja realistisesti tajuamaan omat tämän hetkiset voimavarat. :hug:
Vauva-aika itsessään on isoine muutoksineen raskasta vaikka kui olisi helppo ja ihana lapsi, jos ei muuta jaksa siinä ohessa, ei sitten muuta jaksa. Ne ehtii myöhemminkin.

Hienoa että olet löytänyt (toivottavasti)ratkaisun tilanteeseen.Kuulosti melkein itsenikirjoittamalta...Meillä vaan tilanne se että olen palannut työelämään ja kodin ja kahden lapsen hoito sen lisäksi vaatiiveronsa.... Mutta pakkojaksaa kun ei ole varaa olla kotonakaan,mies aloittiyrittäjän niin tarvitaan edes yksi säännöllinen tilipussi...

Alkuperäinen kirjoittaja no:
No ei voi sanoa muuta kuin että elämä on ihan sitä miksi sen itse tekee. Ja itse en tekisi elämästäni tuollaista :/

Mulla on aina ollut paha tapa haalia itselleni kaikkea mahdollista kerralla. Jos en jatkuvasti tee jotain ja saa paljon aikaiseksi, niin tunnen itseni huonoksi. Olen siis ihan älytön suorittaja.

Mä olen esim. kaikki kouluni käynyt niin että olen samalla tehnyt töitä. Eli amiksen, lukion ja kauppiksen.

Eli en ole mitenkään "tehnyt elämästä tämmöistä". Tämmöistä mulla on ollut aina ja vasta nyt koen sen vääräksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
No ei voi sanoa muuta kuin että elämä on ihan sitä miksi sen itse tekee. Ja itse en tekisi elämästäni tuollaista :/

Mulla on aina ollut paha tapa haalia itselleni kaikkea mahdollista kerralla. Jos en jatkuvasti tee jotain ja saa paljon aikaiseksi, niin tunnen itseni huonoksi. Olen siis ihan älytön suorittaja.

Mä olen esim. kaikki kouluni käynyt niin että olen samalla tehnyt töitä. Eli amiksen, lukion ja kauppiksen.

Eli en ole mitenkään "tehnyt elämästä tämmöistä". Tämmöistä mulla on ollut aina ja vasta nyt koen sen vääräksi.

Mutta taidat koko ajan kehittyä ein sanomisessa! Älä soimaa itseäsi, ihminen oppii :)

että rakentaminen tuossa elämäntilanteessa on viimeinen naula arkkuun? Sinähän sekosit jo yhden olohuoneen seinän väristä ja teit siitä aloituksia ja mietit ja mietit ja mietit...

Kyllä kaikki järjestyy!!

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:

Joo ja elämää ei voi ainaihan 100% hallita. Luulin itse olevani kotiäitinä hamaan tulevaisuuteen mutta miehellä kävi flaksi jasai mahdollisuudenoman yrityksen perustamiseen niin olipahan pakko lähteä töihin. Miehellä tilaisuus oli ainutkertainen,ei sitä voi olla käyttämättä.

Alkuperäinen kirjoittaja Histamiinitar:
Ei tuo ole luovuttamista, vaan olet viisas kun pysähdyit miettimään ja realistisesti tajuamaan omat tämän hetkiset voimavarat. :hug:
Vauva-aika itsessään on isoine muutoksineen raskasta vaikka kui olisi helppo ja ihana lapsi, jos ei muuta jaksa siinä ohessa, ei sitten muuta jaksa. Ne ehtii myöhemminkin.

vielä lisäisin että on ihan hyvä opetella sanomaan joskus ei asioille jotka uuvuttavat liikaa. et ole luovuttaja vaan erittäin järkevä kun tajuat ottaa aikalisän "ylimääräisten"asioiden kanssa. ei sun tarvitse jaksaa kaikkea.tsemppiä jatkoon!

Alkuperäinen kirjoittaja Tuntuu vähän sille:
että rakentaminen tuossa elämäntilanteessa on viimeinen naula arkkuun? Sinähän sekosit jo yhden olohuoneen seinän väristä ja teit siitä aloituksia ja mietit ja mietit ja mietit...

Kyllä kaikki järjestyy!!

No melko vahvasti liioiteltua sanoa että sekosin seinän väristä, mutta siltikin pointtisi on sama jota mä peläten mietin. Eli miten selvitään rakentamisesta ja paikkakunnan muutoksesta.

On myös huima, vaikkakin toivottu, ero asua keskellä korpea kuin palveluiden läheisyydessä ja lyhyiden etäisyyksien päässä kaikesta.

Itse olen aikoinani tehnyt vähän vastaavanlaisen päätöksen. Otti se lujille palata opintovapaalta takaisin töihin. Päätin vaan kulkea pää pystyssä toisten naureskeluista huolimatta.
Viisas päätös!

Yhteistyössä