Menee hermot mieheen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öööö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

öööö

Vieras
Mä alotin syksyllä opiskelun ja olen ollut aika väsynyt. Olen muutaman vuoden ajan sairastanut masennusta joka on ollut nyt vähän parempi kun olen saanut muuta ajateltavaa. Kuitenkin kaikki kouluasiat ennen loman alkua ja tietysti joulu on väsyttänyt minut aika tavalla. Olin innoissani kun tiesin loman alkavan ja saavani hieman levätä. Ja paskat...

Mies koko ajan vittuilee siitä kun en jaksaisi koko ajan olla tekemässä lasten kanssa jotakin. Olen siivonnut joka päivä nyt joulun aikaankin ja laittanut ruokaa, herännyt joka aamu lasten kanssa aikaisin yms. nyt pitäisi sitten jaksaa lähteä vielä moneksi tunniksi pulkkamäkeen.

Normaalisti hän ei tee kotona yhtään mitään! Kaikki jouluvalmistelutkin sain ihan yksin hoitaa. Nyt kun hän on ollut parina päivänä lasten kanssa ulkona ja lukenut iltasadun niin minä olen se laiska paska joka ei mitään tee :(

Paskinta on että hän mollaa mua koko ajan lapsille. Kun sanoin etten jaksaisi ensi viikolla lähteä sukulaisiin niin hän alkoi puhua että "katsotaan sitten kesällä josko äiti jaksaisi jotain tehdä, täällä se vaan nukkuu kotona, tuskin se silloinkaan mitään jaksaa" :( Vaikka en edes mitään nuku... Haluaisin vain olla kotona muutaman päivän ja nauttia lomasta :( Ärsyttävää kun toinen leikki jotain super-isää taas hetken eikä ymmärrä/arvosta mitään mitä mä teen :(

Kiitos kun sain avautua, vähän helpotti...

Tuollaisesta miehestä pääsee eroon lähtemällä eri teille.
Helpottaa sen jälkeen kummasti kun saa joka toisen viikonlopun vapaata lapsista sekä loma-ajoista puolet,joka toisen joulun,juhannuksen,uudenvuoden ynnä muut pyhät.
Pitää vaan kaikki laatia kirjallisena tapaamissopimukseen.
Kokemuksesta suosittelen.
Elämä helpottuu kummasti kun saa sen suurimman lapsen nurkistaan potkaistua pois.

Varmaan vaikeaa. Mutta miksihän ihmiset tekee lapsia ja menee parisuhteeseen. Eikö ole selvä, että elämässä on arkea (pyhinäkin) ja tuntuu käsittämättömältä, että kaiketi puolet Suomen nuorista naisista on masentuneita toki liian monet miehistäkin. Tästä jaksamisesta on tullut joku muotijuttu, kun kaikki kodin apuvälineet on olemassa. Pari sukupolvea aikaisemmin kannettiin vedet sisään ja ulos, pestiin pyykit käsin, lämmmitettiin puilla aamuin illoin, oltiin kuusi päivää viikossa töissä, oli lyhyemmät äitiyslomat, ei isyyslomia, ei ollut tosi-TV:tä, ei BB:tä, ei ylensäkään kaikilla televisiota tai videoita, ei pizzataxia, ei valmisruokia, ei marketteja. MIKÄ VAIVAA????

Meillä ei tuollaista tapahdu, mutta tasaisin välein muistutan miestä omasta olemassa olostani. Eli annan miehen tehdä ihan kaiken, jotta taas muistaa että mitä teen. Nyt vain joudun myöntämään että olen laiska ollut, jos tässä kohta puoleen saisi taas energiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Varmaan vaikeaa. Mutta miksihän ihmiset tekee lapsia ja menee parisuhteeseen. Eikö ole selvä, että elämässä on arkea (pyhinäkin) ja tuntuu käsittämättömältä, että kaiketi puolet Suomen nuorista naisista on masentuneita toki liian monet miehistäkin. Tästä jaksamisesta on tullut joku muotijuttu, kun kaikki kodin apuvälineet on olemassa. Pari sukupolvea aikaisemmin kannettiin vedet sisään ja ulos, pestiin pyykit käsin, lämmmitettiin puilla aamuin illoin, oltiin kuusi päivää viikossa töissä, oli lyhyemmät äitiyslomat, ei isyyslomia, ei ollut tosi-TV:tä, ei BB:tä, ei ylensäkään kaikilla televisiota tai videoita, ei pizzataxia, ei valmisruokia, ei marketteja. MIKÄ VAIVAA????

Juuri se,liikaa aikaa vatvoa joutavanpäiväisyyksiä,liikaa vaatimuksia.Pitää olla heti miljoonatalot,autot,kesälomamatkat ulkomaille ja extreamia koko elämä.Pitää olla omaa aikaa.Työnantaja vaatii mahdottomia,kouluissa ei saa enää edes tukiopetusta,pitää hoitaa sekin itse.
Yhteiskunta on tullut vaativammaksi.
Hetikaikkimulletännenyt-menoa ja jos se ei toimi kierrätykseen vaan,niin lapset kuin kumppanitkin.

Ei se elämä ennenkään ollut ongelmatonta. Kaikki piti vain kestää, koska vaihtoehtoja ei ollut. Se entinen elämäntyyli on jättänyt jälkensä silloisiin lapsiin ja tuleviin vanhempiin. Oman äitini isä kävi kolme sotaa. Äitini kautta hänen kokemuksensa ovat välittyneet minun ja sisarusteni käyttäytymiseen.

Nykyelämä on erilailla vaativaa kuin ennen. Ennen energia meni siihen, että saatiin perhe pidettyä hengissä eli saatiin hankittua edes välttävästi ruokaa kaikille. Jos siinä masentui, niin melko varmasti kuoli pois.

Alkuperäinen kirjoittaja himokas joulumuari:

Juuri se,liikaa aikaa vatvoa joutavanpäiväisyyksiä,liikaa vaatimuksia.Pitää olla heti miljoonatalot,autot,kesälomamatkat ulkomaille ja extreamia koko elämä.Pitää olla omaa aikaa.Työnantaja vaatii mahdottomia,kouluissa ei saa enää edes tukiopetusta,pitää hoitaa sekin itse.
Yhteiskunta on tullut vaativammaksi.
Hetikaikkimulletännenyt-menoa ja jos se ei toimi kierrätykseen vaan,niin lapset kuin kumppanitkin.

Liikaa omia vaatimuksia/odotuksia elämältä. Vaaditaan samaa mitä kaikilla muillakin on ja pettymyksiä ei kestetä. Kuvitellaan maailmassa olevan joku subjektiivinen oikeus kaikkeen, vaikka reaalitodellisuus on jotain ihan muuta. Kaikki eivät voi olla hyvin toimeentulevaa ylempää keskiluokkaa, vaan pakostakin joku jää jostain osattomaksi. Ennen ei ehkä puhuttu masennuksista niin paljoa, mutta kyllä iso osa on nykyajan ihmisten kermaperseisyydestä ja asioiden vatvomisesta. Ei kulu kaikki energia enää jokapäiväiseen hengissäpysymiseen. Suo siellä, vetelä täällä.

Yhteistyössä