Menee niin hermo noihin kermaper**isiin lapsiin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luuta, huisku & kump.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

luuta, huisku & kump.

Vieras
Miten ihmeessä niistä tulikin tuollaisia yltäkylläisyydessä kylpeviä mullekaikkiheti -tenavia. Mitään tavaraa ei arvosteta ja kaikki on ihan samaa. Niin ja ikää on vain se 5 ja 3... Itsehän mä olen ne tainut pilata. Itse en osta niille ikinä mitään, mutta mummit, kummit, tädit yms. lahjoo sen minkä kerkee...
Huoneen siivous on tahmeeta ja jos uhkaan että heitän rojut roskiin jos mitään ei tapahdu. Hetken naperot siellä pyörii ja tulee sitten sanomaan "no niin, nyt sä voit tulla heittämään" ja huoneessa ei ole tapahtunut mitään. Tänään sitten repesi hermo ja kävin hakemassa jätesäkit. Nyt on 2 säkillistä täynnä, kirjojamyöten lähti kaikki. Itkuhan siitä isommalle tuli (hieveä myöntää mutta tunsin sadistista mielihyvää), hetkeksi, mutta nyt on niinku mitään ei olis tapahtunutkaan. Mitä mä teen!!!??? Mä en nyt vaan jaksa.

Alkuperäinen kirjoittaja luuta:
Huoneen siivous on tahmeeta ja jos uhkaan että heitän rojut roskiin jos mitään ei tapahdu. Hetken naperot siellä pyörii ja tulee sitten sanomaan "no niin, nyt sä voit tulla heittämään" ja huoneessa ei ole tapahtunut mitään.

Minä en jättäisi tuon ikäisiä yksin siivoamaan vaan siivoaisin mukana.

kuulostaa tutulta :D Enne meillä toi huoneen siivous oli tahmeeta, pojat on nyt 4 ja 5. Mutta kun sitä harjoiteltiin useaan otteeseen, niin kyllä se jo sujuu. Ei varmasti kaikkia kannata tuolla lailla "pois" heittää, silloinhan sinä näytät lapsillesi, että sinä et arvosta tavaroita. miksi heidän sitten pitäisi. Tsemppiä ja pitkiä hermoja. Ja ole itse mukana huoneen siivouksessa, noinkin pienille ei voi antaa vielä semmoista vastuuta ja vaatia, että huone on putipuhdas. Lapsiahan he vielä ovat. Samalla kun olet mukana, tulee touhuttua yhdessä jotain, ja jää ne hermojen kiristelyt pois :D

Meillä samanikäiset ja välillä raivostuttaa se, että huone on täynnä kaikkea ihanaa mutta silti haahuillaan ympäri kämppää eikä leikitä. Sitten välillä taas leikkivät pitkiäkin aikoja ihan rauhassa.

Mutta siivoamisessa meillä on oltu tarkkoja ja sitkeitä ja nyt on se tilanne, että melkein 5v hoitaa huoneen siivouksen hienosti, ei tarvi edes erikseen sanoa. Pienemmän kanssa työ vielä kesken. :)

mutta mielestäni voin kyllä jo odottaa että tavaroita osaavat paikoilleen laittaa. Isommalta enemmän kun pienemmältä... Mutta kun ei kiinnosta. Ja millä ihmeen ajalla noiden kanssa siivois kun on uuden seiskan lukeminen kesken... niin ja sitäpaitsi mun manikyyri voi mennä pilalle... :)

ap

Meillä on kohta 4v pojan tavaroita pariin kertaan kerätty lattialta pussiin ja viety varastoon odottelemaan parempia aikoja.. Pikku hiljaa oppii. Nykyään riittää jo uhkaus.. Siivoaa usein jo siskonsakin lelut (sisko alle 1v) lattialta, ettei vain niitäkin vietäisi pois. Eli ainakin meillä tehonnut.

Toisekseen, olen erittäin hyvä hävittämään turhia tavaroita pois, ja olen sen tehnyt selväksi noille isovanhemmille, jotka niitä aina kantavat. Nykyään osaavat jo kysyä. :D

Meillä on auttanu se että kun 4v pyytää et pelataa tai leikitää tätä tai tota ni sanon siihe et en nyt kerkee kun mun pitää siivota noita leluja ympäri torppaa. Aika hyvin menee lelut laatikkoo kun leikit loppuu...jonkun aikaa :D

Vien varastoon ja en anna todellakaan heti takas... Harmittaa vaan oma itseni kun on niin heikkohermoinen eikä ollenkaan sellainen rakentava ja keskusteleva aikuinen. Mut kait tää tästä...

Yhteistyössä