Menee nöörvi 4- ja 5- vuotiaiden kanssa!!!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono äitikö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono äitikö

Vieras
Yhtä helvetin kiukuttelua koko aamu. Mikään ei kelpaa. "millon se joulupukki tulee" "joko aukastaan lahjat" "äiti mullon tyyylsäääää" "joulu on ihan tyhmää". Vituttaa miks noilla on se lahjojen aukaisu kaiken ytimenä vaikka kaikkemme ollaan tehty että joulussa olis muutakin mukavaa! Ei siis itse olla tehty lahjoista numeroa, ja silti nuo ei muuta tee kuin vonkaa ja mankuu lahjojen perään. Olen uhkaillut ettei tuolla mankumisella tule yhtään pakettia, mutta ei auta. Eikä auta sanoa että tontut kurkkii ikkunoista jos ovat tuhmia, mankuminen vaan jatkuu. mä en jaksa tollasta. :(

Meillä oli jo aamulla kuusen alla odottamassa paketit, joissa lapsille puuhaa päiväksi eli lautapeli ja jouluaiheinen DVD. DVD on vielä kelmussaan , kun lapsukaiset pelaa varmaan kymmenettä kierrosta uutta peliään, joku Zakpak vai mikä se nyt lieneekään nimeltään.

Alkuperäinen kirjoittaja himokas joulumuari:
Antakaa muutama paketti aamusta niin säästytte kokopäivän kitinältä.
Lapset on lapsia,muistele miten itse odotit jouluaattoa ja lahjoja.

siis oikeesti? meillä 2 koululaista ja koskaan ei ole paketteja avattu ennen pukin tuloa.
Jotain itsekuria ja rajaa. Just tällaisten perheiden lapset eivät kasva pitkäjänteiseksi. Kaikki kiva pitää saada heti. Miksi kituuttaa 5 vuotta yliopistossa opintorahalla, kun ei se ole kivaa ja maistu hyvälle.
Odottamaan kasvatetaan lapsia, pitkäjänteisyyteen.

siis oikeesti? meillä 2 koululaista ja koskaan ei ole paketteja avattu ennen pukin tuloa.
Jotain itsekuria ja rajaa. Just tällaisten perheiden lapset eivät kasva pitkäjänteiseksi. Kaikki kiva pitää saada heti. Miksi kituuttaa 5 vuotta yliopistossa opintorahalla, kun ei se ole kivaa ja maistu hyvälle.

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijakkaa:

Pitkät jänteet, yliliikkuvat nivelet?

Ok. Ilmeisesti olen ainoa, jonka perheessä lapset odottavat jännityksestä huolimatta iltaan. Ei liene kumma, että suomen kouluja arvostellaan ulkomailla. Kaikkea ei tarvitse saada heti ja kun tekee mieli.

Ok. Ilmeisesti olen ainoa, jonka perheessä lapset odottavat jännityksestä huolimatta iltaan. Ei liene kumma, että suomen kouluja arvostellaan ulkomailla. Kaikkea ei tarvitse saada heti ja kun tekee mieli.

Et varmastikaan ole ainoa :)
Mut kuten mä jo äsken, tätä on odotettu jo 12 kuukautta joten mä en näe mitään syytä miksi pitäisi odotuttaa iltaan asti. Ja tämä "näkymä" siis koskettaa meidän perhettä, ei teitä :hug: Mukavaa Joulua teille :xmas:

Kyllä meilläkin odotellaan iltaan asti. Ja vaikka on joulu, ei lasten tarvitse saada heti kaikkea.

Tulipa tuossa mieleen tuosta pitkäjänteisyydestä, että meillä sitä opetellaan myös ruokapöydässä. Kukaan ei nouse pöydästä ennen kuin kaikki ovat syöneet. Kouluikäiselle tämä tuottaa välillä hiukan vaikeuksia, kun hän ei malttaisi odottaa.

Meillä tonttu oli jättänyt yhden paketin yhteiseksi kuusen alle. Se on peli - ja nyt ovat lapset ihan tyytyväisiä vaikka tottakai odottavatkin pukkia. Mutta eivät marise :-)

Alkuperäinen kirjoittaja Rhiannon:
Kyllä meilläkin odotellaan iltaan asti. Ja vaikka on joulu, ei lasten tarvitse saada heti kaikkea.

Tulipa tuossa mieleen tuosta pitkäjänteisyydestä, että meillä sitä opetellaan myös ruokapöydässä. Kukaan ei nouse pöydästä ennen kuin kaikki ovat syöneet. Kouluikäiselle tämä tuottaa välillä hiukan vaikeuksia, kun hän ei malttaisi odottaa.

Mun joulut oli lapsena juurikin tuollaisia odottamisesta toiseen säntäilyjä, en halua tarjota samaa omilleni. Ehkäpä Teidänkin lapset rikkovat rajojaan sitten kunhan kasvavat aikuisiksi?

Rajoja saa toki rikkoa, mutta tietyt pelisäännöt pitää osata.
Aikuisena jos haluavat rajojaan rikkoa, niin sittenpähän rikkovat, mutta myös kantavat vastuun siitä.

Kyllä minunkin lapsuudessa joulu oli yhtä odottamista, mutta ei se minusta mitään teinikapinallista tehnyt. Rajoja jos olen rikkonut, vastuuni olen kantanut.

Rajoja saa toki rikkoa, mutta tietyt pelisäännöt pitää osata.
Aikuisena jos haluavat rajojaan rikkoa, niin sittenpähän rikkovat, mutta myös kantavat vastuun siitä.

Millaiseen vastuuseen mahtavat joutua jos haluavat omannäköisensä joulun aikuisina?

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Millaiseen vastuuseen mahtavat joutua jos haluavat omannäköisensä joulun aikuisina?

Ah, puhut joulusta. Minä ajattelin asiaa ihan yleisesti ottaen, en vain joulun kannalta.
Joulun saavat viettää sitten miten haluavat :) Joulu kun on vain kuitenkin kerran vuodessa.

Hyvää joulua vain kaikille :)

En siis mitenkään halua moittia teidän muiden tapaa, lähinnä olen sitä mieltä että näitä odottamisia, pöytäkäyttäytymistä yms. voi sitten opetella pitkin vuotta. Meillä ainakin on sellaisia tilanteita, joissa näiden taitojen kehittymistä voidaan hyvin harjoitella. Mutta jouluna en tahdo riitaa, enkä muutakaan ylimääräistä jännitystä. Tämä on meille rauhoittumisen aikaa.

Et varmastikaan ole ainoa :)
Mut kuten mä jo äsken, tätä on odotettu jo 12 kuukautta joten mä en näe mitään syytä miksi pitäisi odotuttaa iltaan asti. Ja tämä "näkymä" siis koskettaa meidän perhettä, ei teitä :hug: Mukavaa Joulua teille :xmas:

Huono selitys. Lapset eivät todellakaan odota joulua 12 kk. Siinä välissä on monia synttäreitä, kesälomia, jne.

Mun joulut oli lapsena juurikin tuollaisia odottamisesta toiseen säntäilyjä, en halua tarjota samaa omilleni. Ehkäpä Teidänkin lapset rikkovat rajojaan sitten kunhan kasvavat aikuisiksi?

siis sinun mielestäsi lapsesi rikkovat jotain rajoja kun käyvät heti käsiksi lahjoihin? Minusta taas asia on niin että rajoja rikotaan kun jaksetaan odottaa vaikka ei jaksaisi. Se jännitys juuri tekee joulusta joulun. lapsena.

Yhteistyössä