menee tää päivä tietty näinkin :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Peikkis unittelee sitterissä ja mä istun koneella. Keikutan samalla sitteriä ja Peikkis nukkuu tyytyväisenä. Vaan auta armias jos lopetan keikuttamasta...heti kuuluu mielenosoitus :D . Luulis että tollasessa hytkeessä olis epämukava nukkua, mutta luulo ei näemmä ole tiedon väärti :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Älä hyvä ihminen siihen opeta! Saat olla aina hytkyttelemässä!

Kyllä mä nyt teen just niin miten Peikkis on tyytyväinen. Raukka kun on kipeä ja pieni, eli saa määrätä äitiään miten paljon haluaa =) :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:

Kyllä mä nyt teen just niin miten Peikkis on tyytyväinen. Raukka kun on kipeä ja pieni, eli saa määrätä äitiään miten paljon haluaa =) :heart:

Niin jokainenhan tekee niin kuin parhaaksi näkee.:)

Mä oon vähän sillä linjalla että aika aikaansa kutakin. Tuskin mä Peikkistä enää vuoden päästä hytkyttelen sitterissä. Ja tuskin tuo esikoinen enää kauaa halua meidän sänkyyn nukkumaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:

Kyllä se hytkyttely huomattavasti alkaa kouluikään mennessä vähentyä.. että ei huolta :laugh:

Kun ei jumaliste saa edes halata, saati hytkyttää :D . Ainakaan koulun pihalla niin että kaverit näkee B)

Kyllä se hytkyttely huomattavasti alkaa kouluikään mennessä vähentyä.. että ei huolta :laugh:

Joo kyllä varmasti kouluikään mennessä.. Mutta en vaan ymmärrä miksi lapsi pitää opettaa sellaiseen..mutta kuten sanoin jokaisen oma asia. meillä lapset nukkuu ilman hytkyttelyä ja omissa sängyissään..ihan kaikenikäisenä.

Joo kyllä varmasti kouluikään mennessä.. Mutta en vaan ymmärrä miksi lapsi pitää opettaa sellaiseen..mutta kuten sanoin jokaisen oma asia. meillä lapset nukkuu ilman hytkyttelyä ja omissa sängyissään..ihan kaikenikäisenä.

Kuten joku tuossa mainitsikin niin aikansa kutakin.. itse kaipaan jo nykyään kovasti aikoja jolloin joku vaati hytkytystä taikka roikkui puntissa.. nyt ei roiku kukaan tässä kun ei ole kotosalla ketään muuta kuin minä.

No, kaikilla ei nuku, ja kaikki eivät viitsi alkaa opettamaan sitä itsekseen nukkumista kipeälle pikkuvauvalle :whistle:
Ehtiihän se oppia myöhemminkin, kun on terveenä.

Heiluttele huoletta pikku Peikkistä.Kyllä meillä kannettiin,hyssyteltiin ja heiluteltiin tyttöä pienenä vaikka kuinka.Nyt nukahtaa 7kk ikäisenä mallikkaasti ilman mitään noista. :)
Ei meillä vaan kehdattu vastasyntynyttä alkaa unikouluttamaan ja opettaa nukahtaa yksin.Sen ehtii myöhemminkin.. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Heiluttele huoletta pikku Peikkistä.Kyllä meillä kannettiin,hyssyteltiin ja heiluteltiin tyttöä pienenä vaikka kuinka.Nyt nukahtaa 7kk ikäisenä mallikkaasti ilman mitään noista. :)
Ei meillä vaan kehdattu vastasyntynyttä alkaa unikouluttamaan ja opettaa nukahtaa yksin.Sen ehtii myöhemminkin.. :xmas:

Juu samaa mieltä. Ja ihan itsekkäästikin kehtaan ajatella. Nimittäin pääsen paljon helpommalla kun hytkytän vauvaa ennen kuin huudattaisin häntä. Nyt saan sentään rauhassa nettaillakin samalla kun vauva nukkuu hytkeessä :D .

Ja SEROPI enpä tullut ajatelleeksi syy-yhteyttä, mutta noinhan se varmasti on =) :heart:

Ei meillä kyllä ole unikoulutettu pieniä vauvoja..ovat nukahtaneet ihan tyytyväisinä sänkyynsä kun äiti on makaillut viereisessä sängyssä käsi vauvan masun tai selän päällä turvana. Ei oo ollut syytä hyssytellä nukkumaan mennessä.

Ei meillä kyllä ole unikoulutettu pieniä vauvoja..ovat nukahtaneet ihan tyytyväisinä sänkyynsä kun äiti on makaillut viereisessä sängyssä käsi vauvan masun tai selän päällä turvana. Ei oo ollut syytä hyssytellä nukkumaan mennessä.

Meillä ei toiminut.Ja siinä vaiheessa,kun vauva oli itkenyt 3 tuntia putkeen,olin valmis tekemään melkein mitä vaan saadakseni muksun unten maille.Nykyään kyllä nukahtaa tolla menetelmällä..

Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:

Meillä ei toiminut.Ja siinä vaiheessa,kun vauva oli itkenyt 3 tuntia putkeen,olin valmis tekemään melkein mitä vaan saadakseni muksun unten maille.Nykyään kyllä nukahtaa tolla menetelmällä..

Niin no se on eri asia jos vauva ei sinne suostu jäämään.

Hienoa että sulla on ollut tuollaisia vauvoja. Meillä ei toivoakaan. Toki Peikkis nukahtaa myös viereen, mutta silloinkin häntä täytyy taputella, pelkkä käsi ei riitä. Ja havahtuu heti unestaan kun koittaa poistua huoneesta, tänään aamulla viimeksi kävi niin.

Vauvat on niin erilaisia kaikki tyynni. Meillä on tällainen "hytkyttelyvauva" ainakin tällä hetkellä. Toki saattaa olla että myöhemmin nukahtaa tyytyväisenä sänkyynsäkin. Mutta nyt mennään näillä =)

On meilläkin vauvat nukahtaneet ittekseen - paitsi tietysti kipeenä. Ja eihän se niitten keinuttelu sillon tällön mihinkää oo totuttanu.
Meil oli kakkosella käytössä riippumatto joka osottautu eri hyväks hankinnaks etenkin kun vauva oli kipeä.

Ei toiminut meilläkään tuo itsestään nukahtaminen. Ohhoh. Ne ajat on onneksi ohi. Nykyään tyttö nukahtaa kivuttomasti huoneeseensa.

Muistan kanssa kun tyttö oli ihan vauva. Meillä ei kelvannut sitteri, alkuunkaan. Sylissä. Koko ajan sylissä. Yli puolet vuorokaudesta sylissä. Se nukkui sylissä, söi sylissä, itki sylissä... Kannettiin sylissä ympäri ahdasta kämppää... Silloin hauis kasvoi kiitettävästi. Kyllä se sitten sylistä tahtoi pois, joten ihan turhia nuo "totutat" sen nukkumaan jossain... Ei ne enää vuoden vanhana viihdy sylissä ja ainakin mä kaipaan sylittelyä ja pussailua tytön kanssa. Mutta kun neiti kiemurtelee pois ja aina on hoppu jotain tutkimaan.

Niin että nautipas vain!

Kaikki vauvat kai erilaisia?

Yhteistyössä