Meneekö lapsesi kaverisynttäreille ilman lahjaa - jos menee,niin miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Höpsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Höpsis

Vieras
Mietin vaan, kun omalla muksullani oli synttärit, ja yksi vieraista tuli ilman mitään lahjaa tai edes korttia. Synttärisankari oli ensin vähän hämmentynyt, mutta ei asia häntä jäänyt mitenkään vaivaamaan - toisin kuin äitiä, joka nyt miettii, onko lahjomattomuus jokin viesti meidän perheellemme?

Ei mene.

Mutta jos meille joku tulisi ilman lahjaa, niin ajattelisin johtuvan siitä että perheellä on taloudellisesti tiukkaa. Tosin sitä en ymmärrä että miksie voinut vaikka piirtää korttia?

ei menen mutta en minä ainakaan kummastelisi jos joku tulisi ilman lahjaa. lapsellekkin opetettu että tärkeintä on se kun tulee synttäreille.
syitähän voi olla monia jos ei lahjaa ole.
rahattomuus
ei kerinnyt ostaa tms..

jos eivät vaan oo muistanu et tänään synttärit ja sit ei oo ehtiny lahjaa hankkimaan tai ei oo ollu rahaa.Eihän niitä synttäreitä siks vietetä et sais lahjoja vaan siks et juhlitaan ja pidetään hauskaa kavereiden kanssa.

Jos on välinpitämättömät vanhemmat.
"jaa, oot synttäreille menossa? No, senkus meet, mutta mää en ainakaa lähe mitään lahjaa hakemaan. Jos et ilman voi mennä, niin pysy kotona"
Onhan näitä.

Meillä ei lapsi vielä ole kaverisynttäreillä ilman vanhempia ollut, mutta ei menisi ilman lahjaa. Mun mielestä voi tosin aivan hyvin mennä ilman lahjaa, jos ei vaikka jostain syystä ehdi kauppaan tai on taloudellisesti tiukkaa tms. Kortin voisi tosin munkin mielestäni vaikka askarrella viemisiksi.

tais olla nyt niin et mammat ite järkkää juhlia et lapsi sais lahjoja tuntuu et lapsilla unohtuu se et ei saanu lahjaa joltain mut äidit sit märehtii viikkotolkulla kun meidän kullannuppu ei lahjaa saanut...eikö ne tykkää meistä vai mistä johtuu.

ei menis meilläkään ilman lahjaa, mutta jos synttäreitä järkkäisin omalle muksulle ja joku kavereista tulisi ilman lahjaa niin en kyllä ihmettelisi sen enempää. pääasia että toi itsensä, sehän se tärkeintä, nykypäivänä lapsille opetetaan että kaikki pitää saada ja ostaa ja blaablaa...

No vähän oudolta kyllä kuulostaa, mutta ajattelisin varmaan, että lahja on unohtunut kotiin. Toisaalta tuli mieleen onko teillä ollut äidin kanssa puhetta tai kutsussa maininta, että lahja ei ole pakollinen tms. Joskus nimittäin olen ollut synttäreillä, joissa äiti nimenomaan kielsi ostamasta isoja lahjoja, mutta kaikki muut olivatkin tuoneet ihan normaaleja lahjoja. Tuntui tosi hölmöltä mennä karkkipussin kanssa.

No ei varmasti menisi ilman lahjaa. Todella kummallista jos joku todella antaa lapsensa mennä hjuhliin ilman viemisiä. Mun mielestä jo pienestä pitäen tulisi opettaa hyville tavoille, ja niihin käytöstapoihin nyt vaan kuuluu viedä päivänsankarille lahja. Tiedätkö, millainen perhe muuten kyseessä? Onko ns ongelmaperhe, jolloin voisin ehkä jollain tasolla ymmärtää, ettei ole rahaa/energiaa käydä ostamassa lahjaa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tais olla nyt niin et mammat ite järkkää juhlia et lapsi sais lahjoja tuntuu et lapsilla unohtuu se et ei saanu lahjaa joltain mut äidit sit märehtii viikkotolkulla kun meidän kullannuppu ei lahjaa saanut...eikö ne tykkää meistä vai mistä johtuu.

No, minä en kehtaisi laittaa lasta kenenkään juhliin ilman lahjaa tai vähintäänkin sitä korttia. Kyllä väkisinkin tulee mieleen, että kyseisen tenavan vanhemmilla on jotain hampaankolossa. Kyse on sen ikäisistä lapsista, että eivät itse vielä lahjoja ostele.

ei mene.

ja vinkkinä,että halpa ja monelle,ainakin pienemmälle juhlijalle, mieluinen lahja on niinkin yksinkertainen ja halpa juttu kun saippuakupla-purkki! ;)

Totta! meillä ainakin olis kaikkien kolmen lapsen mieleen.. Esikko täytti vasta 6wee,lahja toiveena oli taskulappu,naamari ja superpallo.

No ei varmasti menisi ilman lahjaa. Todella kummallista jos joku todella antaa lapsensa mennä hjuhliin ilman viemisiä. Mun mielestä jo pienestä pitäen tulisi opettaa hyville tavoille, ja niihin käytöstapoihin nyt vaan kuuluu viedä päivänsankarille lahja. Tiedätkö, millainen perhe muuten kyseessä? Onko ns ongelmaperhe, jolloin voisin ehkä jollain tasolla ymmärtää, ettei ole rahaa/energiaa käydä ostamassa lahjaa?

Käsittääkseni ihan tavallinen perhe. Raha-asioista en tiedä, mutta kenen talous kaatuu esim. parin euron lahjasta? Karkkipussi, tarra-arkki tms on erittäin hyvä ja mieluisa lahja.

Ei oo mein kukaan menny synttäreille ilman lahjaa. Eikä kukaan oo tullu meillekään ilman lahjaa. Joskus meille tulleet lahjat on ollu hienoja barbeja/poneja/bratzeja, ja joskus sit 1 pien superpallo ja itse piiretty kortti! Ja lapsi oli täst tosi innoissaan kun sai pomppupallon! Tais olla 4v synttärit meillä silloin!

Pieni on kaunista vai miten se meni :D

Ei mene. Poikkeuksena oli tällä viikolla, kun luokkakaverin isoveli soitti 16.40, että moi, tuutko mun synttäreille viideltä, ei tarvi tuoda lahjaa. Meillä ei auto lähtenyt käyntiin ja neljän lapsen kanssa en todellakaan lähtenyt kävelemään kauppaan, eikä kaapissakaan ollut avaamatonta karkkipussia edes. Sanoin, että saa mennä, mutta lahjaa ei tosiaan sitten ole. Oli se poika ovella kysynyt, että toitko lahjan ja vitsillä ( kai ) sanonut, että no sitten et tuu. En viitsinyt kuitenkaan kieltää menemästä yhden lahjan takia, kun erikseen soitti.