Meneekö lapset hoitoon jos toinen vanhemmista sairaslomalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysmys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu ihan siitä mikä on sairasloman syy.
Mulla oli lapset koko kevään 12 pv / kk tarhassa vaikka itse olin kotona maaliskuusta lähtien. Kesäkuun alussa jäivät kotiin.

Kyllä meillä oli ennen joulua, vaikka mies on ollu marraskuun puolesta välistä asti vempassa, ja on edelleen. Ens viikolla jatkuu päikkä tytöllä, vaikka itsekään tuskin olen sillon töissä vielä.

Minusta kysymys on outo, koska jos on sairaslomaa saanut niin siihen on yleensä joku syy. Esim. raskaana olevalla ennenaikaisen synnytyksen uhka, eli siinä tilanteessa varmasti veisin.

Päivähoitoon vieminen riippuisi myös lapsen iästä. Minusta lapsellakin on oikeus nähdä kavereitaan ja käydä hoidossa jos on siihen tottunut. Varsinkin jos vanhemman sairasloman syy on mielenterveysongelmat tai vastaavat niin lapsen oikeus päivähoitopaikkaansa on entistä tärkeämpi. Eli jos vanhempi ei syystä taikka toisesta ole siinä kunnossa että on mahdollista lasta hoitaa, on parempi että menee hoitoon kun katselee kotona telkkaria tai videoita.

Joo kyllä vein pojan hoitoon. Ei ollut järkeä yrittää toipua leikkauksesta ja nostella alle vuoden ikäistä. Parempaa hoitoa sai päivisin, kun äippä sai sen 3 viikkoa lepäillä ja toipua. Enhän mä jaksanut edes ruokaa laittaa.

Ei mene.

Ne kerrat kun olen ollut saakelin kipeä, niin olen ollut niin kipeä, etten kertakaikkiaan olisi edes pystynyt lasta hoitoon viemään ja hoidosta hakemaan.

Mies vuorotöissä, eikä hänellä ollut vielä hetki sitten korttia, joten eipä olisi hänestäkään apua ollut lapsen hoitoon vienneissä ja hauissa, kun hoitopaikka on niin kaukana.

Kesällä olin reilun kuukauden sairaslomalla ja siihen perään kuukauden lomalla ja lapsi oli kotona.

Meidän perheessä oli kauhea tautikierre koko viime syksyn ja loppuvuoden. Välillä vein hoitoon, kun olin itse tosi kipeänä kotona ja toisinaan taas pidin räkäiset lapset kotona, kun olin itsekin. Ei mulla mitään pitempiä sairaslomia ollut, vaan ihan pari kolme päivää kerrallaan. Kun mies oli keuhkokuumeessa, niin silloin lapset meni hoitoon, kun mies oli niin huonossa kunnossa. Mutta jos mulle tulis joku pitempi sairasloma ja syynä olisi vaikka kipeä käsi tms, niin luultavasti pitäisin lapset kotona, jos pystyisin heitä hoitamaan. Mun mielestä siellä päiväkodissa ei ole mitään niin hienoa, et sinne pitäis päästä joka päivä.

Yhteistyössä