Meneekö teillä lapset tai te itse shortseissa kevätjuhliin? Ja vielä eskarin kevätjuhlaan missä jaetaan todistukset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämmästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hämmästynyt

Vieras
Olen aivan oikeasti sanaton. Me oltiin ylipukeutuneita kun minulla valkoinen hame, musta toppi ja korkkarit. Miehellä suorat housut kauluspaita. Pojalla ( eskarilainen ) suorat housut ja kauluspaita ja kraka. Tytöllä juhlamekko ja vauvalla juhla-asu :O

Minusta pukeuduttiin niin kuin juhlaan kuuluikin, koska juhla pidettiin ihan juhlasalissa ( erillisessä paikassa )

Hämmästys suuri, kun vierailla shortseja, t-paitaa ja crockseja. Pojat shortseissa ja t-paidassa. Tytöillä suurimmalla osalla juhlatyllihameet, mutta kenkinä lenkkarit!!!!!

Olen 30-vuotias ja en voi enää tajuta tätä! Minun lapsuudessa kyllä juhliin pukeuduttiin juhlavasti. Tuntuu, että nykyään ollaan oikein ylpeitä mitä huonommin juhlaan pukeudutaan :O

Meillä meni poika kevätjuhliin chinoissa, kauluspaidassa ja kangastennistossuissa.
Ja todistuksen hakee ihan perus vaatteissa mitkä sattuu kaapista löytymään sillä hetkellä.

Mun mielestä suorat housut, kauluspaita ja kraka on suuren luokan ylipukeutumista 6 v lapselta, eskarin kevätjuhlassa.

Omalleni en pukisi sellaisia vaatteita. Näyttäisikin hoopolta :snotty:. Mutta ei sinne kyllä lenkkareissa/Crocseissa ja jossain urheilushortseissakaan mentäisi.

Ilman muuta juhlaan pukeudutaan, tosin on sanottava susta, että
valkoinen hame ja musta toppi.. aika vanhahtava ja tätimäinen tyyli sulla ollaksesi 30 v. Sori vaan. 80-luvun tyyliä.

Meilläkin oli tänääntarhan kevätjuhla. Ei meilä ollut ylipukeutuntut olo, mutta harmitti hitosti juhlanjärjestäjien puolesta ja jotain myötähäpeän sekaista olotilaa tunsin, kun tyypit notkuu paikalla collareissa, "krokseissa" ja spiderman-paidoissa.

Toki osa lapsista oli puettu tosi kivasti ja juhlavasti, osa arkisemmin, mutta siististi ja yllättävän iso osa verkkarimeiningillä.

Mulla kivat farkut, alla toppi ja päällä jakku, saappaat jalassa. Korut ja laukku juhlisti asua. Miehellä siistit farkut, alla T-paita, päällä puvuntakki, jalassa nahkakengät. Lapsilla päällä ykköset juhlakenkineen.

TAAS kerran hämmästelin juhlapukeutumisen puuttumista. Miksi ei "tarvi" pukeutu? Miksi ei "tarvi" kunnioittaa juhlaa? Henkkamukka myy ihan kivaa juhlavaa mekkoa alle kympillä. Esimerkiksi.

joo ei mene poika tai me kevätjuhliin shorteissa ja muovikengissä. Ei juhlavaatteitakaan mutta sellaset siistit kuitenkin. Ei aikanaankaan pukeuduttu liian hienoihin. Krakat jne turhan hienoja johki koulun tai päiväkodin juhliin.

Kyllä, olin ihan farkuissa ja t-paidassa eilen tarhan kevät juhlissa (samat vaatteet kun töissä). Juhlat yös erillisessä juhlasalissa, ja 3 ryhmän yhteiset juhlat. Suoraan töistä pyyhälsin lapset hakemaan, ja siitä juhlapaikalle ja äkkiä vessassa lapsille puhtaat vaatteet päälle. Työmatkaan tunnin verran, juhlapaikalle 15min matkaa ja juhlat alkoi 17.30.. itse pääsin klo 16 töistä.

Kyllä lapset puetaan normaalia hienommin. Poika saa laittaa siistit farkut+tennarit, lisäksi on varta vasten ostettu lyhythihainen kauluspaita. Tytölle on hankittu ihana valkoinen pitsimekko+pinkit sukkikset+kaulakoru. Itse en nyt mitään juhlavaatteita ole erikseen ostanut, puolihame yms siistit vaatteet saa riittää.

No ei noissa juhlissa taida olla pukukoodia :) Hame, toppi ja korkkarit ei kuulosta kyllä ylipukeutumiselta, mä pukeudun niin usein arkenakin. Mutta siis mielestäni varsinkin lapsella siisti lyhythihainen paita ja siistit shortsit on ihan ok, kunhan ei ole mitkään urheilushortsit tms. Samoin siistit farkut. Omat lapseni laittavat juhliin mekon.

juhlat perjantaina, tyttö laittaa nätin puuvillamekon, pitsisukkikset ja ikävä kyllä siistit crocsit. Ei ole muita kenkiä kun juhlakengät oli menneet pieneksi, menee nyt noilla. Ei viitsi ostaa uusia kun ei ole juhlia tiedossa kummemmin tänä kesänä, jalka kasvaa vauhdilla jne. Poika laittaa uudet siistit yksiväriset lenkkarit, suorat vakosamettihousut ja siistin ruutukauluspaidan.

Viime vuonna eskarin joulujuhla oli ulkona, suurin osa miehistä oli pilkkihaalarit päällä :)

Meidän lapsen päiväkodissa oli tänään kevätjuhlat. 3 v. pojalla oli lyhythihainen kauluspaita, siistit farkut ja mustat nahkakengät, kaikki pojat olivat suht samaan tyyliin pukeutuneet. Tytöistä suurimmalla osalla oli mekko ja juhlakengät.

Yksiäkään shortseja ei näkynyt, tosin ei täällä mikään shortsikeli edes ollut, +18 ja aika viileä merituuli.

hyvinkin pistän lapseni shortseissa juhliin, jos keli on shortsit vaativa. Tietysti paremmissa shortseissa eli esim pellava, tms siistien housujen lyhyempi vaihtoehto. Ihan vastaa saappat ja farkkuyhdistelmää, mitä aikuiset päällensä pukevat. En itse pidä kevätjuhlia minään suurjuhlana, johon panostetaan puku päällä.

Meiltä löytyy pienimmältä, jos nyt vielä mahtuvat, kesän juhlavaatteina pellavaiset harmaat shortsit, ja samaa kangasta oleva liivi. Tuossa asussa on menty myös lämpimällä säällä häihin.

Eli kyllä, shortsit voivat olla myös juhla-asu, mitkä tahansa shortsit eivät sitä kyllä ole.

Ajattelin laittaa jonkun puolijuhlavan mekon ja korkkarit ja mies siistit farkut ja kauluspaidan. Pojalle farkut ja joku kauluspaita. Vedetään varman päälle, ei liian juhlavaa mutta ei mikään crocs-shortsi-spidermanikaan...

Vaikka kllä mun mielestä siistit shortsit siistin paidan kanssa lapsella voikin olla kesäisen juhlava, kun nyt pienistä puhutaan. Riippuu mitä yhdistelee jne...

• Tykkää
Reactions: Lex
Tänään ehtoolla oltiin nelivuotiaan päiväkotiryhmän kevätjuhlassa. Aniharva vanhempi oli pukenut mitään kotivaatetta juhlavampaa ja yhdellä isällä oli jopa likaiset rytkyt yllään, pojilla oli collegeshortsit ja Spiderman-paidat. Melkein kaikilla tytöillä oli kyllä juhlamekot sukkahousuineen ja juhlakenkineen, oli jokseenkin jännän näköistä, kun pojat erottuivat arkivaatteissaan.

Tiedä sitten millaista juhlapukeutumista koulujen kevätjuhlassa tätä nykyä on, tavataanko niihinkin nykyään säännönmukaisesti mennä crocseissa, farkuissa ja t-paidoissa : /

Kyllähän sitä näkee pukeutumista laidasta laitaan. Meillä vielä edessä koulun kevätjuhla ja jos sää sallii, niin se on ulkona. Joten kovinkaan juhlavaa vaatetta ei taideta sinne laittaa... Farkut ja siisti paita pojille tai takki, riippuu täysin kelistä. Neiti saa pukea jonkun mekon tai hameen. Mutta jos kevätjuhlat olis juhlasalissa, niin meillä pojat pukis päällensä farkkucaprit ja lyhythihaiset kauluspaidat (ihan niinkun tähänkin asti) ja neidille mekko. Itselläni on usein ollut farkkuhame ja joku siisti paita. Miehelläni farkut ja kauluspaita. Farkkucapreilla meillä menee pojat myös häihin. Ja kun jo niin vanhoja, niin tuskin enään ens vuonna mitään kauluspaitoja pukevat päälleen... Toiseksi vanhin ehkä. Vanhimmalle on tälle kesälle ostettuna pikeepaita, missä siis kaulukset ja sillä mennään rippijuhlat ym.

Hyvin voi olla sortsit. Ei tietty mikään urheilumalli vaan siistit sortsit.
Viime vuonna 2.luokkalainen oli siisteissä sortseissa, kuviollisessa T-paisaa ja pikkutakissa.
Huomenna päiväkodissa kuopuksella tulee oleen kauluksellinen T-paita ja uudet siistit sortsit.

Ap:n kuvaamat vaatteet olivat ylipukeutumista lasten ja nuorten juhliin.

No kyllä päiväkodin (jonka "alaisuuteen" eskarikin vielä kuuluu) kevätjuhlat ovat minusta vielä siinä kastissa, että juhliin pukeutukoon kukin tyylillään, olkoon ne sitten juhlavaatteet tai shortsit ja t-paita. Omien lasten pk:n kevätjuhlissa näkynyt molempia, niin lapsilla kuin aikuisillakin, koska ne juhlat ovat yleensä kevytluontoisia tapahtumia. Sen sijaan koulun kevätpäättäjäisiin vaadin niin lapsilta (etenkin) kuin aikuisiltakin juhlavaatetusta.

Takertuakeni jonkun mainitsemaan, että tytöillä nähty juhlamekkojen kanssa lenkkareita. Itsellä on muutaman kerran tullut eteen tilanne, että olen unohtanut ajatella kenkäpuolta. Harvemmin muutenkaan suunnittelen meidän pukeutumista montaa päivää ennen juhlaa, mutta mekkoja (juhlaviakin) kaapista löytyy monia, ainakin lapsille. Sitten kun on tullut varsinainen juhlaan pukeutumisen aika, niin olen vasta ruvennut miettimään, että ai hitsi mitkäs kengät mä tytöille noiden mekkojen kanssa laitan. Siinä ei monesti ole enää aikaa kenkäkaupoille eikä välttämättä just silloin enää löytyisi sellaista rahaakaan siihen hätään, joten sitten on menty arkikengissä. Kyllä siitä on itseäkin hävettänyt ja tympii että jotkut katsoo asiakseen ihmetellä ko. pukeutumista oikein täällä netissä.

Miksköhän tälläkin palstalla usein kuulee että ei kannata ostaa juhlavaatteita kun juhlia on harvoin ja laps kasvaa nopeasti? Oisko siks että juhliin ei pukeuduta vaan mennään vaan jossain vaatteissa mitä sattui löytymään, ehkä nyt vähän katsotaan siistimpää ja ainakin puhdasta mutta ei selvästi arjesta erottuvaa. Mun eskarilaisella tais viime vuonna olla kauluspaita ja solmio. Nyt ekaluokkalaiselle ostin siniset suorat housut ja valkoisen lyhythihaisen paidan jossa on sinisellä jotain golf aiheisia tekstejä helmassa ja rintataskussa. Ja mustat nauhakengät jalkaan. Tytöllä ei ole tänä vuonna päiväkodissa kevätjuhlaa ollenkaan, harmi. Isoveljen juhliin tulee siisteissä "ei juhalavaatteissa. Etsiskelin kyllä juhlamekkoa mutta en löytänyt mieleistäni. Kotona ois yks joka vielä mahtuis ihan hyvin mut on ostettu häihin niin on ehkä liian juhlava.

Ootteko tosiaan sitä mieltä, ettei esim. tää ois tarpeeksi siisti kesäisiin juhliin??

kinderit2.jpg

Kyllä menivät kaksi nuorempaa tytärtä. Oli pihajuhlat, joissa ohjelmassa todistusten jaon ohella erilaisia pelejä ja leikkejä, ja pukukoodina oli - ei juhlavaatteita. Oli vanhempiakin verkkareissa.

Koulun kevätjuhlaan menevät mekoissa. Minä saatan laittaa shortist ( caprit) ja tunikan.

Yhteistyössä