Meneekö teillä lapset tai te itse shortseissa kevätjuhliin? Ja vielä eskarin kevätjuhlaan missä jaetaan todistukset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämmästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="kolmen äiti";26322164] Sen sijaan koulun kevätpäättäjäisiin vaadin niin lapsilta (etenkin) kuin aikuisiltakin juhlavaatetusta.[/QUOTE]
Saat sitten paheksua mua. Menen tokaluokkalaisen kevätjuhliin farkuissa. Ei oo mekkoa tms joka menisi päälle, enkä ala kyllä ostamaankaan :snotty:

Saat sitten paheksua mua. Menen tokaluokkalaisen kevätjuhliin farkuissa. Ei oo mekkoa tms joka menisi päälle, enkä ala kyllä ostamaankaan :snotty:

Hih, en tule paheksumaan sinua. Odotan itsekin neljättä ja jää kyllä juhlavaatteet tänä kesänä ostamatta, muutamien juhlien tähden on minusta rahan haaskausta. Pitäisi se kaikkien ymmärtää, ettei raskaana ollessa kannata ostella mitään kalliita asuja. :)

[QUOTE="kolmen äiti";26322370]Hih, en tule paheksumaan sinua. Odotan itsekin neljättä ja jää kyllä juhlavaatteet tänä kesänä ostamatta, muutamien juhlien tähden on minusta rahan haaskausta. Pitäisi se kaikkien ymmärtää, ettei raskaana ollessa kannata ostella mitään kalliita asuja. :)[/QUOTE]
Onkohan kivoja raskausajan juhlavaatteita edes tehty? Ei ole osunut kohdalle.

En kyllä jaksaisi farkuissakaan kulkea koko ajan. Pitänee metsästää jostain jotkut kevyemmät pöksyt.

En ymmärrä minäkään. Tästä on tälläkin palstalla väännetty joka kevät ja Joulunaikaan. Ihmisillä on täysin erilainen käsitys kauniisti pukeutumisesta ja juhlapukeutumisesta. Miten ennen se asia on osattu erittäin hyvin? Tyttöjen kohdallakin asia osataan erittäin hyvin, mutta sitten pojat voikin olla vaikka minkälaisissa kuteissa juhlissa.

Alkuperäinen kirjoittaja hämmästynyt;26321107:
Olen aivan oikeasti sanaton. Me oltiin ylipukeutuneita kun minulla valkoinen hame, musta toppi ja korkkarit. Miehellä suorat housut kauluspaita. Pojalla ( eskarilainen ) suorat housut ja kauluspaita ja kraka. Tytöllä juhlamekko ja vauvalla juhla-asu :O

Minusta pukeuduttiin niin kuin juhlaan kuuluikin, koska juhla pidettiin ihan juhlasalissa ( erillisessä paikassa )

Hämmästys suuri, kun vierailla shortseja, t-paitaa ja crockseja. Pojat shortseissa ja t-paidassa. Tytöillä suurimmalla osalla juhlatyllihameet, mutta kenkinä lenkkarit!!!!!

Olen 30-vuotias ja en voi enää tajuta tätä! Minun lapsuudessa kyllä juhliin pukeuduttiin juhlavasti. Tuntuu, että nykyään ollaan oikein ylpeitä mitä huonommin juhlaan pukeudutaan :O

No palstalaisten mielestä joka paikkaan käy samat vaatteet :whistle:

Itse oon huomannu saman. Lapset, ja joskus niiden vanhemmatki, tulee päiväkodin ja koulun juhliin virttyneissä verkkareissa eikä lasten pukeutumiseen oo viitsitty satsata ees sen vertaa että löytyis päälle siisti kauluksellinen "pyhäpaita" ja jalkaan jotain muuta kuin crocsit.

TOsin itsekään en kyllä ns ykkösiä laita kyseisiin juhliin mutta arkivaatteiden ja ykkösten välissä on olemassa paljon vaihtoehtoja.

Meidän päiväkodilla oli kevätjuhla ulkona ja lapset esiintyivät leikkimällä ja laulamalla.Lapsista suurin osa oli ihan tavallisissa vaatteissa, kuten aikuisetkin. Itselläni oli hame ja kaunis t-paita, mutta pukeudun sellaisiin kesällä monesti ihan muutenkin.

meiän ekaluokkalaisen kevätjuhla pidetään pihalla, mitä ihmettä sinne laittaa päälle jos ulkona ollaan ja täällä on aika kylmä tuuli ja asteita vain +10...

itse en tajua miksi samassa perheessä tytöt on puettu todella hyvin ja pojat kamalan rumasti tai sitten college-housuihin ja t-paitaan.

Tämä muakin ihmetyttää. Jotenkin tuntuu että tyttöjen juhlavaatteisiin/parempiin vaatteisiin satsataan, mutta poikien ei. Mites ne pojat sitten oppivat tapakulttuuria ym, jos heille ei sitä pienestä pitäen opeteta.

En minäkään varsinaisiin juhlavaatteisiin lapsia pukisi, mutta mielestäni siistimpi pukeutuminen tekee tilaisuudesta jotenkin hieman arvokkaamman ja erityisen. Vaikka nyt olisikin "vaan" päiväkodin kevätjuhla.

Shortsit mielestäni käy, jos ne on yhdistetty siistiin paitaan kuten esim. Lentokalan lähettämässä kuvassa. Crocsit ja lenkkarit eivät mielestäni kuulu juhlapukeutumiseen, vaikka mukavia ovat muuten. Kiva kunnioittaa tilaisuutta, oli se sitten päiväkodin kevätjuhla taikka ristiäisiet, juhlavalla pukeutumisella. Todellakin ihmettelen niitä, jotka tulevan kevätjuhliin lenkkareissa ja verkkareissa... Kivoja shortseja tilasin muuten http://www.leppisloppan.fi .Olivat alessa ja vielä ilmainen toimitus.

Mä EN YMMÄRRÄ miksi jotkut täälläkin selittää, että ei viitsi ostaa tytölle juhlakenkiä.
Kun näin kesäaikaan OIKEASTI tytöille saa alta kympin kankaisia ballerinoja.
Ei voi olla rahasta kiinni.
Ja on ne nyt siistimmät kuin crocsit.
Esim nämä hintaa 7,95 http://www.hm.com/fi/product/97828?article=97828-D

kyllä shortsitkin voi olla juhlavat jos on oikeenlaiset eikä liian lyhyet.
meillä on tänä vuonna niin helppoa kun koululaisilla ei oo kevätjuhlia ollenkaan. ne laulaa jotain ja saa todistukset. taitaa olla ulkonakin. mun mielestä silläkin on väliä mitkä juhlat ne on. :whistle:

Yhteistyössä