Meneeköhän asia näin (KELA)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jade"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jade"

Vieras
Kela maksaa työnantajalle 1824e kk koska työnantaja maksaa 3kk minulle äitiyspäivä rahaa.

Mun oma palkka ei ole edes tuon vertaa, paljonkohan työnantaja sitten mulle maksaa :O

Kävin vaan lukasemassa päätöksen äitiys- ja vanhempainpäivä rahasta kelan sivuilta :P

En nyt ole aivan varma, mutta työnantajahan maksaa sinusta paljon muitakin kuluja kuin saamasi nettopalkan, joten nämä kulut saattavat sisältyä tuohon työnantaja saamaan summaan.

[QUOTE="vieras";24676166]Tarkista päätöksestä miltä ajalta Kela tuon summan maksaa. Ensimmäinen erä voi olla yli kuukauden ajalta, esim vaikka 40 päivää....[/QUOTE]

18.10-18.11.11

Minä ihmettelin samaa, minullakin siis työnantajalle maksettu paljon suurempi summa kuin mitä itse sain eikä kyllä selity veroilla. Myöhemmin sitten huomasin, että palkan yhteydessä on maksettu lomarhoja joilla erotus sitten selittyykkin.

[QUOTE="vieras";24676206]Minä ihmettelin samaa, minullakin siis työnantajalle maksettu paljon suurempi summa kuin mitä itse sain eikä kyllä selity veroilla. Myöhemmin sitten huomasin, että palkan yhteydessä on maksettu lomarhoja joilla erotus sitten selittyykkin.[/QUOTE]

Meillä työnantaja maksaa lomarahan aina heinäkuussa...

No täytynee ootella palkkanauhaa, joka tulee vasta kuukauden päästä.

Mukava se olisi tuollainen summa saada .. PPH ei vaan tienaa noin paljon :/

[QUOTE="vieras";24676304]Ootko toimittanu muutosverokortin kelaan/työnantajalle jossa toi prosentti? Koska jos et niin se on 20..[/QUOTE]

no en tietenkään, ku täällä kotona säilytän verokorttia.. Haahaha, no kai mä ny oon.

Jos kela maksaa työnantajalle enemmän kuin mitä työntekijän palkka on , täytyy työnantajan maksaa työntekijälle erotus
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/211006113837AK?OpenDocument

Yhteistyössä