Menestyminen ja raha perheen edelle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen ollut huomaavinani, että naisena kaikenlaiset edustustehtävät ja työmatkat eivät ole ollenkaan niin itsestäänselvyyksiä miehen hoitaessa lapsia ja taloutta kotona. Tai ainakin kaikkien lähipiirissä olevien mielestä se on kertakaikkisen väärin. Naisen ei vaan sovi tehdä sellaista.

Ok, itse en ole tällaista eroa ole huomannut. Ajankäyttöön liittyvistä ongelmista (mm. perheen ja työn yhteensovittaminen, mutta myös harrastusten mahduttaminen tuohon kuvioon) rutisevat minun kokemukseni mukaan ihan tasapuolisesti sekä miehet että naiset.

Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjät on oma rotunsa;29232189:
Näin se taitaa olla monella yrittäjämiehellä, että töitä paiskitaan niin paljon kuin jaksetaan. Perheet tehdään, otetaan vaimot ja talot. jossain viidenkympin villityksessä aletaan miettimään, että voi sitä muutakin tehdä, siinä vaiheessa joko annetaan aikaa perheelle tai löydetään se elämän rakkaus, jos se vaimo onkin otettu mukavuussyistä eikä rakkaudesta. Yrittäjät on usein tosi itsekkäitä.

Voihan se olla noinkin. Itse olen kuitenkin pelkästään tyytyväinen siitä, että noita masokistejakin on olemassa...

Sekin on totta, että aika harva valittelee viisikymppishaastattelussa, että on tullut vietettyä liikaa aikaa perheen kanssa... Toisaalta voi olla niinkin, että enemmän perheeseen panostaneista ei niitä viisikymppishaastatteluja tehdä... : /

[QUOTE="niinpä";29232180]Ei työnteko tarkoita sitä, että perhe ei olisi tärkeä. Mutta pitäsi osata vetää joku raja siihen ja elämässä pitäisi olla sopivasti kaikkea, työtä, vapaa-aikaa, rahaa ja rakkautta. Mitä järkeä on tehdä hulluna töitä, jos ei koskaan ehdi nauttimaan vapaa-ajalla työn tuomista asioista, vaan olet kirjaimellisesti aina töissä ja muuta elämää ei juurikaan ole. Mikä loppupeleissä on tärkeintä?[/QUOTE]
Asiaa!!! :flower:

Palstalaisen ajattelua...ei sais tehdä töitä, työnteko on osoitus siitä, että perhe ei ole tärkeä.

Kyllä se kuulkaa vaan on niin, että tässä elämässä lähtökohtaisesti jokaisen pitäisi elättää itsensä ja perheensä. Töitä on tehtävä.

On elämä mennyt niin löllöttelyks pullamössö-Suomessa, pitäis vaan saada löllötellä kotona ja nostaa tukia.
No mutta eikös tässä aloituksessa ollut kyse siitä, että se töitä tekevä mies halusi päästä eroon perheestään eikä suinkaan elättää perhettään?

Joo siis tosiaan kokee tämänhetkisen elämme olevan este yrityksen paremmalle menestykselle, osittain jopa syyttää siitä. Minulla ei siis ole osaa eikä arpaa yrityksen toimintaan vaan itselläni on vakituinen päivätyö ihan muualla. Ehkä haluamme elämässä vain niin eri asioita, toinen eli minä haluaisin, että mies olisi isänä ja aviomiehenä läsnä, antaisi hellyyttä ja rakkautta... eikä olisi aina pinnakireellä kotona miettien vain ja ainoastaan työjuttuja.... ja mies sitten itse taas haluaa rahaa, että on hienot talot ja autot, ulkomaanmatkoja jne....

Yhteistyössä