Meni niin mehut ton tytön kanssa äsken.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Oli puhe että siivoaa sen sohvansa, minne oli sillon eilen (vai toissapäivänä?) kerännyt pöydältä kaikki tavaransa: samoin piti tehdä ihan perusasiat, mitkä kuuluu jokaiseen päivään eli pedin petaus, pyykit koriin ja sitä rataa. Annoin aikaa vartin, ei tapahtunut. Annoin lisäaikaa kymmenen minuuttia, ja kerroin että jos siinä ajassa ei tapahdu, sitt lähtee barbit jäähylle ensimmäisenä. Ei tapahtunut, mä otin siis pussin ja keräsin barbit talteen: arvatkaa mikä meteli alko. Huusi ja kilju niinkun henkee oltas oltu viemässä, paisko ovia niin että karmit helisi, ja raivosi ettei aio enää ikinä tulla alakertaa, sitt tuli ja jatko kiljumista, johon mä sanoin että onkin ehkä parempi että pysyt siellä ylhäällä huutamassa. Neiti tuli keittiön ovelle ja karjui että mä en enää ikinä päästä ketään tästä keittiön ovesta jne, kaikkea äärimmäisen järkevää, kunnes mä totesin että mun korvista alkaa kohta nousemaan savu ja ilmoitin että sanakin vielä, niin sä olet loppupäivän arestissa. No arvatkaa kuin kävi: aresti napsahti ja sen päivänen meteli jatkui, huusi ja karjui, sä olet inhottava, etkä anna ikinä tehdä mitään kivoja juttuja, mä kyllä siivoaisin huoneeni jos saisin mennä pikkukakkosen nettiin (oli siellä toissapäivänä, ja sitä edellispäivänä jne, eli tosiaan ei koskaan ole päässyt sinne.....) Kovin kauaa mä en kuunnellut, otin vauvan ja koiran ja painelin pihalle kävelemään tota kadun vartta ja jätin sen huutamaan ja paiskomaan ovia.

Nyt mä olen niin puhki, että mä en jaksa edes ajatella. Piti tehdä ruokaa: luulen että tässä perheessä saadaan tänään kalapuikkoja, mä en jaksa kokata. Ihan veto pois. :/

Mutta huono "kunto" sulla on! Mellä on kaksi tempperamenttistä lasta, kuvailemasi tilanne kuullostaa erittäin tutulta mutta kyllä meillä joka päivä syödään siitä huolimatta kunnon ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ei pahalla:
Mutta huono "kunto" sulla on! Mellä on kaksi tempperamenttistä lasta, kuvailemasi tilanne kuullostaa erittäin tutulta mutta kyllä meillä joka päivä syödään siitä huolimatta kunnon ruokaa.

Sori vaan, mutta mä en hyväksy tuollaista käytöstä, joten ihan tän mittaluokan kohtauksia ei ole ennen päässyt syntymään: näyttää neiti kokeilevan rajojaan nyt tällä tavalla, että mihin asti mä hyväksyn ja missä on raja vastassa.

Jos mä kerron kotona, että joillekin kalapuikkoja tulee niinä päivinä kun kiukutellaan niin siitähän vasta riemu repeää :D
On nimittäin yks herkkuruuista...enkä viitsi ihan alvariinsa tarjota.

Mutta hei, jaksua- muista että tyttös on VASTA 6v ( eikö ? ), ei vielä kumminkaan niin kamalan iso likka :)

Ruokaa ne on kalapuikotkin. Turha sun olis kasvattaa huonoa tuulta ja kuluttaa energiaa kokkaamalla. Sitä varten kaikki tollaset valmisruuat on, että ne helpottaa elämää tarvittaessa. =)

Hei vielä, ihan pakko kopsata tää saamani meili tähän; ehkä se helpottaa...

Kultainen käärepaperi
>
> Sain tämän ystävältäni, joka sai valita kahden asian välillä. Minä sain
> myös valita samoin. Olen valinnut. Nyt on sinun vuorosi valita
>
> Tämä kertomus kertoo eräästä äidistä, joka moitti 5 vuotiasta tytärtään
> siitä, että tämä tuhlasi kokonaisen rullan kaunista, kallisarvoista
> kullanväristä lahjapaperia. Rahaa oli vähän ja äiti tuli entistä
> kiukkuisemmaksi, kun hän näki tyttärensä koristelevan paperilla rasian,
> jonka hän laittoi joulukuusen alle.
>
> Seuraavana aamuna tyttö antoi askin äidilleen sanoen 'tämä on sinulle,
> äiti'. Äiti tunsi itsensä vaivautuneeksi muistaessaan eilisen kiukkunsa
> tytölle. Hänen ärsyyntyi kuitenkin uudestaan tyttärelleen avatessaan paketin
> ja huomatessaan sisällä olevan rasian tyhjäksi. Harmistuneena hän sanoi
> tyttärelleen; 'Etkö tiedä, nuori nainen, että kun annetaan lahja jollekin,
> paketissa täytyy myös olla jotakin'? Tytölle tuli kyyneleet silmiin, kun
> hän vastasi, 'mutta äiti, ei rasia ole tyhjä! Minä täytin sen kokonaan
> suudelmilla'!
>
> Äiti murtui myös kyyneliin, polvistui tyttärensä eteen, sulki hänet
> syliinsä ja pyysi anteeksi ajattelematonta kiukkuaan. Lyhyen ajan kuluttua
> tyttö kuoli tapaturmaisesti. Tarina kertoo, että äiti piti tätä tyttäreltään
> saamaa rasiaa yöpöydällään koko lopun elämänsä ajan.Kun hänellä oli
> vastoinkäymisiä, tai kun hän tunsi itsensä masentuneeksi,avasi hän rasian ja
> otti sieltä kuvitellun suudelman ja muisti tyttärensä rakkauden, jolla hän
> oli paketoinut suudelmat rasiaan. Todellakin ihmeellinen tunne, on tämä
> lahja meille, pieni rasia täynnä
> pyyteetöntä rakkautta ja suudelmia lapsiltamme, perheeltämme,
> ystäviltämme. Ei ole mitään arvokkaampaa täällä maan päällä kuin tämä.
>
> Nyt sinulla on kaksi valintaa:
> 1. Lähetä tämä eteenpäin ystävillesi
> 2. Pyyhi tämä pois ja ole niinkuin tämä ei koskettaisi sydäntäsi.
>
> Kuten huomaat, minä valitsin ensimmäisen vaihtoehdon.
>
> Ystävät ovat kuin enkeleitä, jotka nostavat meidät jaloillemme kun
> siivissämme on jotain vikaa, emmekä muista miten tehdään, kun lennetään.
> Jos saat tämän takaisin, tiedät, että ystäväsi ajattelevat myös sinua!

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Ruokaa ne on kalapuikotkin. Turha sun olis kasvattaa huonoa tuulta ja kuluttaa energiaa kokkaamalla. Sitä varten kaikki tollaset valmisruuat on, että ne helpottaa elämää tarvittaessa. =)

Mä en oo edes huonolla tuulella, lähinnä turta.

Mä en ymmärrä miksi mulla on ollut tässä raskaudessa raajojen puutumista ihan kauheasti, siis ihan velttokäsi oon ollut jo monta viikkoa. Sitten kun ei enää päässäkään liiku mitään, on asiat persiillään.

Mies lupas tehdä meille illalla tacoja kun tulee. Ja saa luvan kanssa hieroa jalkapohjia ja tarjoilla jätskiä. Mä olen nyt ansainnut kaiken hyvän. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Sori vaan, mutta mä en hyväksy tuollaista käytöstä, joten ihan tän mittaluokan kohtauksia ei ole ennen päässyt syntymään: näyttää neiti kokeilevan rajojaan nyt tällä tavalla, että mihin asti mä hyväksyn ja missä on raja vastassa.

ENhän minäkään ole sanonut hyväksyväni ko. käytöstä mutta ei noin vähästä voi kunto loppua...

Kalapuikoissa mitään vikaa ole. On se ihan kiva että sulla on kaikki asiat kunnossa, kiitos kertomasta!

Nasu: tuttua meillä tuo käytös, lapsi kohta 5v tekee tuota samaa. Nykyisin raivotaan päivittäin, ja aivan älyttömän mitättömistä asioista saadaan draama aikaiseksi. Ja tyttö kyseessä meilläkin :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja ai pahalla:

ENhän minäkään ole sanonut hyväksyväni ko. käytöstä mutta ei noin vähästä voi kunto loppua...

Ei vai? Mulla on täällä maha, yksivuotias ja kaksi koiraa joista toinen on 5 kk vanha. Mä keksin parempiakin tapoja kuluttaa aikaani kuin tappelemalla turhista asioista neiti nirpan kanssa. Mä turhaudun. Joten kyllä todella voi.

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Cunningham:

Kalapuikoissa mitään vikaa ole. On se ihan kiva että sulla on kaikki asiat kunnossa, kiitos kertomasta!

Nasu: tuttua meillä tuo käytös, lapsi kohta 5v tekee tuota samaa. Nykyisin raivotaan päivittäin, ja aivan älyttömän mitättömistä asioista saadaan draama aikaiseksi. Ja tyttö kyseessä meilläkin :whistle:
Joo, just sanalla sanoen draamaa. Mä en kestä miten se voikin olla niin sitä itseensä. :headwall:

Ei vai? Mulla on täällä maha, yksivuotias ja kaksi koiraa joista toinen on 5 kk vanha. Mä keksin parempiakin tapoja kuluttaa aikaani kuin tappelemalla turhista asioista neiti nirpan kanssa. Mä turhaudun. Joten kyllä todella voi.

No toisaalta, iteppähän oot lapses tehny, pakkoko ne on tehä vuoden ikäeroilla? Eikä kukaan oo varmasti pakottanut koiraakaan ottamaan, eli elä valita!

Alkuperäinen kirjoittaja ep:

No toisaalta, iteppähän oot lapses tehny, pakkoko ne on tehä vuoden ikäeroilla? Eikä kukaan oo varmasti pakottanut koiraakaan ottamaan, eli elä valita!

Näin on, mun lapsilla onkin siksi ikäeroa 5 vuotta. Jos ne oliskin kaikki tollasia vuosikkaita, ei tekis heikkoakaan tää elämä. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja he:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kalapuikot on ihan kunnon ruokaa...

Ai mistä kohasta?

Maistuvat hyvälle, täyttävät vatsan esim. perunoiden, valkokastikkeen ja salaatin kanssa. Lasi rasvatonta maitoa ja ruisleipää + margariinia. Hyvin menee ja on siellä sisällä kalaakin, vaikka ymmärrän toki, että panerointi ei ole terveellisin kalan valmistustapa. Eli kyllä kalapuikoista saa hyvän ja terveellisen aterian koottua ja samoin kananuggeteista, pinaattilätyistä ym., kunhan ei ruokavalio niistä ja ranskalaisista pelkästään koostu.

Olet raskaana...? No sitten ymmärrän! :) Toki tuollaiset kohtaukset voi viedä voimat muutenkin, mut itse olen ihan sikaherkkä "turtumaan" aina raskaana ollessani. Meillä näitä rajojenkokeilijoita ja 5 kpl, vanhin 7-vuotias ja mahaa kasvatan itsekin. Joka päivälle lähestulkoot riittää jonkun kiukkukohtauksia, toisinaan pahempia, toisinaan lievempiä. Ei kai se auta kun kestää. Jaloissa pyörii lisäksi 3 kisunpentua, oma käsityö niissäkin. Elämä on...:D

Alkuperäinen kirjoittaja waimo:
Olet raskaana...? No sitten ymmärrän! :) Toki tuollaiset kohtaukset voi viedä voimat muutenkin, mut itse olen ihan sikaherkkä "turtumaan" aina raskaana ollessani. Meillä näitä rajojenkokeilijoita ja 5 kpl, vanhin 7-vuotias ja mahaa kasvatan itsekin. Joka päivälle lähestulkoot riittää jonkun kiukkukohtauksia, toisinaan pahempia, toisinaan lievempiä. Ei kai se auta kun kestää. Jaloissa pyörii lisäksi 3 kisunpentua, oma käsityö niissäkin. Elämä on...:D

Tää oli niin lohduttavaa, kiitos. :hug: Elämä tosiaan on, ja kun mä pääsen tästä raskaana olemisesta taas, mä olen jälleen ehompi kuin koskaan aikasemmin...*vain pientä uhoa*... :D

Alkuperäinen kirjoittaja ep:

Ääliö. Yhdenkin lapsen äiti voi väsyä...tai isä! Tai lapsetonkin...tai miksei mummukin! Herää pahvi.

Yhteistyössä