menieilen totaalisesti hermo vauvan kanssa :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on ollut n. viikon ajan vähän vastaavia uniongelmia. Aluksi vauva oli flunssassa ja heräsi parina yönä nenä tukkoisena itkeskelemään, siihen auttoi syli ja hyssyttely.

Sitten alkoi muutaman yön heräämiset, vauva heräsi keskellä yötä leikkimään ja jokeltelemaan ja nukkui sitä ennen levottomasti. Potkii sänkyä, leikkii tutilla ja unipupulla tai lakanalla jos ei ole muuta saatavilla, on hyväntuulinen. Ei auttanut kuin odottaa, että nukahtaa itse uudestaan, ei tuntunut olevan mitään hätää. Vastaavaa on ollut mm. kun vauva lähti ryömimään ja konttaamaan, ja nyt tuntuu, että olisi pian lähtemässä kävelemään ilman tukea ja on kovasti harjoitellut mm. syömistä lusikalla ja nokkamuksin käyttöä. Olen ajatellut, että tuo yökukkuminen johtuu uusien taitojen oppimisesta.

Ja viimeiset pari yöä on heräillyt varsinkin aamuyöstä ihan tajuttomaan huutoon, suorastaan kirkuu, ekana yönä auttoi viimein maitopullo ja parina viimeisenä yönä silittely ja kevyt hieronta kun aikani sitä jatkoin. Ymmärrän kyllä tuon tunteen ap:n pään leviämisestä, itse olen hypännyt ihan kauhuissani pystyyn sydän hakaten tuhatta ja sataa, kun se huuto alkaa sellaisella volyymilla ettei edes heti tajua, mistä on kyse, mistä niin kova ääni tulee. Ei vaikuta kauhukohtaukselta, ja hampaiden tulo ei ole koskaan tehnyt vastaavaa. Yleensä hampaiden tuleminen on vetänyt vauvan mahan ihan kuralle, nyt ei ole mitään siihen viittaavaa.

Jogurttia lapsi on syönyt noin kuukauden eikä ole ollut mitään oireita, yötkin ovat tähän asti menneet ilman kummempia heräilyjä. Viikko sitten kokeiltiin tavallista maitoa neuvolan suosituksesta, annoin yhtenä päivänä vähän mutta en ole antanut sen enempää, kun vauva piereskeli niin paljon sen jälkeen. Muuta uutta ei ole tullut.

Kun oli tuo flunssa, niin taidan varata lääkärin nyt ensimmäisenä korvien tarkistamiseen. Voiko vilja-allergia tai maitoallergia/laktoosijuttu alkaa vasta n. 1-vuotiaalla, jos siihen asti ei ole tullut mitään oireita? Mun suvussa on vilja-allergiaa ja moni käyttää hylaa tai laktoosittomia maitotuotteita.

Perhepedistä luovuttiin puoli vuotta sitten kun ensin vauva alkoi nukkua siinä huonosti ja lopulta mä en enää saanut ollenkaan koko yönä unta vauva vieressä :( Mun oli aluksi myös vaikea nukkua kun vauva ei ollut enää vieressä, mutta vauva alkoi heti nukkua hyvin pinniksessä ja minunkin valvomiset loppui pian. Mulla on ollut niin paljon ja hankalia uniongelmia joihin lopulta tarvitsin lääkekuurin, etten haluaisi yrittää enää perhepetiä.

Kyllähän sinä voit lapsen viereesi ottaa ja mies menee sohvalle taikka nukkuu patjalla lattialla. Jos se sillä helpottaisi yöt,että saa nukkua vieressäsi niin kannattaahan sitä kokeilla. Helppohan se on miehen siirtyä... kai sinä mieluummin nukut kuin kuuntelet huutoa jos se noin vähästä olisi kiinni.

Kuullostaa vaan sille,että lapsellasi on jokin oikeasti hätänä. Neuvolasta apua.

Yhteistyössä