Menikö mun täytekakkupohja piloille!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mimmi

Vieras
Tein aamulla täytekakkupohjan joka näytti onnistuvan hienosti. Äitini kanssa puhuin puhelimessa, ja hän kysyi muistinko sekoittaa varovaisesti jauhot, mutta minä pöllöhän sekoitin ne ihan sähkövatkaimella :-O Onkos tässä nyt ruvettava uuden pohjan tekoon???! Tarkoitus olis täyttää pohja vasta huomenna, joten en viitsisi vielä sitä leikata paloiksi ja tarkistaa millainen tiiliskivi se on :(

no tee vaikka toinen kakkupohja hätävaroiksi pakkaseen jos epäilyttää/tärkeet juhlat tiedossa. säilyy siellä melko kauan jos tarvetta ei huomenna vielä tuukkaan.

mutta en usko että kovin pilalla on se kakkupohja silti. laitat vaan enempi kostuketta jos pohja hieman kovempi ku normaali.. :D

Eikös se jauhojen sekoittamistapa vaikuta ainoastaan siihen kohoaako kakku hyvin ja jos se kerta näyttää ihan hyvältä niin ei se pilalle ole mennyt.

Kyllä se kohosi tosi hyvin, ja tuli ihan täydellinen muutenkin. Sillä mä mietinkin et jotain on varmasti vialla kun mulla ei oikein tota jauhopeukaloa ole :-/ Täytyy varmaan varoen leikata sitä vähän, tai kostutella sit enemmän. Ei onneksi ole tärkeät juhlat tiedossa, omat synttärit vain ;-) eikä nekään pyöreitä vuosia.

Kyllä varmasti on ihan hyvää jos kohosikin hyvin. Jos teillä huomenna siis kakun tarjoilupäivä niin suosittelisin leikkaamaan jo tänään ja täyttämään valmiiksi ja koristeet vasta huomenna. Muhii paremaksi jääkaapissa yön yli täytteet :)

Jauhojen sekoitusvaiheessa kannattaa olla varovainen siksi, ettei muna-sokeri-vaahto pääse laskemaan. Ei siinä muuta ole. Jos ap pohja kohosi hyvin, niin vahinkoa ei ole tapahtunu. Ja itseasiassa, minäkin pienimmällä tehola sähkövatkaimella vatkaan jauhot muna-sokerin joukkoon, eikä KOSKAAN ole kakkupohja SEN TAKIA epäonnistunu. =) Nimim. kondiittori...

Yhteistyössä