Meniköhän ehkäisyteho pillereistä pilalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Väsynyt"

Vieras
Mulla on Qlaira-merkkiset yhdistelmäpillerit käytössä. Liuskassa on 28 pilleriä joista neljä viimeistä on lumepillereitä joiden aikana alkaa menkat. Tänään otin liuskan 18 pillerin torstain kohdalta eli sen otin ihan ajallaan. Eilen kuitenkin kuin aioin ottaa keskiviikon pillerin niin huomasin sen kohdan olevan tyhjän. Eli olen tiistaina ottanut vahingossa kaksi pilleriä. :O :headwall: Näitä vuorotyön ihanuuksia, että välillä on ihan väsyksissä ja sitten sekoilee.

Tänään oli miehen kanssa aamulla seksiä enkä muistanut koko asiaa. Eilen illalla mietin, että pitää muistaa puhua asiasta miehelle ja sanoa, että pitää käyttää kortsua varmuuden vuoksi. No tuo oli täysin pois mielestä pyyhittyä siinä vaiheessa kun mies alkoi hyväillä.

Huoh.

Siis häh? Miten ehkäisyteho häviäis ottamalla yhden pillerin liian aikaisin (edellisenä päivänä)?? Kun eikös se mene niin päin että jos pilleri unohtuu niin teho saattaa heiketä..

Jatkoa varten vinkki: yhdistä pillerin ottaminen johonkin rutiiniin minkä "suoritat" joka päivä,kerran päivässä,työvuorosta riippumatta. Siis esim jos sulla on piilarit ja otat ne pois aina nukkumaanmennessä,ota pillerikin sillon. Tai jos riisut korut aina kotiintullessa - ota pilleri sillon. Kun sen sitoo johonkin kerran vuorokaudessa toistuvaan rutiiniin sitä ei tartte erikseen muistaa,riittää että ei tee samaa rutiinia useammin kun sen kerta/vrk.

Siis häh? Miten ehkäisyteho häviäis ottamalla yhden pillerin liian aikaisin (edellisenä päivänä)?? Kun eikös se mene niin päin että jos pilleri unohtuu niin teho saattaa heiketä..

Jatkoa varten vinkki: yhdistä pillerin ottaminen johonkin rutiiniin minkä "suoritat" joka päivä,kerran päivässä,työvuorosta riippumatta. Siis esim jos sulla on piilarit ja otat ne pois aina nukkumaanmennessä,ota pillerikin sillon. Tai jos riisut korut aina kotiintullessa - ota pilleri sillon. Kun sen sitoo johonkin kerran vuorokaudessa toistuvaan rutiiniin sitä ei tartte erikseen muistaa,riittää että ei tee samaa rutiinia useammin kun sen kerta/vrk.

Ei tuo sun vinkkisi toimi kolmivuorotyötä tekevällä.

[QUOTE="a p";29516015]Ei tuo sun vinkkisi toimi kolmivuorotyötä tekevällä.[/QUOTE]

Miksei? Kyllä ihmisillä on rutiineja joita tekee vaikka työvuorot menis miten.. Jos esim tulee yövuorosta kotiin ja on menossa iltavuoroon,tuskin käy siinä välissä missään eli siinä päivässä on vain yksi kotiintulo. Jos kotiintuloon/nukkumaanmenoon liittyvä rutiini ei vuorotyöhön istu niin "etsi" joku mikä istuu. Esimerkkieni oli tarkoitus olla vain esimerkkejä - itse esim otin pillerin aamulla meikatessa,mutta eihän kaikki meikkaa joka päivä..

Jos taas pillerin ottamisen kanssa tulee sekoiltua usein,harkitsisin jotain toista ehkäisymuotoa - jotain jota ei tarvitse muistaa päivittäin.

Sinä siis unohdit ottaa 17. pillerin. Unohdus tapahtui viikolla 3. Kyllähän pakkausselosteessa lukee mitä pitää tehdä, jos unohtaa ottaa pillerin. Itse muistelisin että omieni kohdalla luki "unohdus vkolla 3: ehkäisyteho on ehkä heikentynyt. Jatka syömällä uusi liuska heti putkeen" Ja kun toimii ohjeiden mukaan niin silloin kaikki ok.

Miksei? Kyllä ihmisillä on rutiineja joita tekee vaikka työvuorot menis miten.. Jos esim tulee yövuorosta kotiin ja on menossa iltavuoroon,tuskin käy siinä välissä missään eli siinä päivässä on vain yksi kotiintulo. Jos kotiintuloon/nukkumaanmenoon liittyvä rutiini ei vuorotyöhön istu niin "etsi" joku mikä istuu. Esimerkkieni oli tarkoitus olla vain esimerkkejä - itse esim otin pillerin aamulla meikatessa,mutta eihän kaikki meikkaa joka päivä..

Jos taas pillerin ottamisen kanssa tulee sekoiltua usein,harkitsisin jotain toista ehkäisymuotoa - jotain jota ei tarvitse muistaa päivittäin.

Ne pillerit tulee ottaa samana kellonaikaan joka päivä ja jos tekee kolmivuorotyötä niin ei todellakaan voi olla joka päivä hetkeä jolloin tekisi jotain samaa. Jos esim. ottaa aina klo 8 aikaan illalla. Aamuvuoroviikolla tuohon aikaan on menossa nukkumaan, iltavuoroviikolla olet töissä ja yövuoroviikollavalmistumassa lähtemään töihin. Joten huomaatko vuorotyölisillä ei ole viikoissamitään tiettyä rytmiä.

Ne pillerit tulee ottaa samana kellonaikaan joka päivä ja jos tekee kolmivuorotyötä niin ei todellakaan voi olla joka päivä hetkeä jolloin tekisi jotain samaa. Jos esim. ottaa aina klo 8 aikaan illalla. Aamuvuoroviikolla tuohon aikaan on menossa nukkumaan, iltavuoroviikolla olet töissä ja yövuoroviikollavalmistumassa lähtemään töihin. Joten huomaatko vuorotyölisillä ei ole viikoissamitään tiettyä rytmiä.

Ei tätä tajua ne jotka eivät ole ikinä tehneet kolmivuorotyötä. Eikä mulla edes ole noin, että yhdellä viikolla on aamua, toisella iltaa jne. Mä saatan olla tänään illassa ja huomenna aamussa. Aamun tai illan jälkeen saattaa olla 2-4 yövuoroa ja sen jälkeen parin päivän vapaat.

Oisin itsekin ollut halukas tietämään vastauksen tohon että toimiiko ne normaalisti jos ottaa sen yhden liikaa, mutta nyt te vastaajat rupesitte vain kertoilemaan kuinka se pitäisi johonki rutiiniin laittaa. Kysymyshän kuului että onko siitä haittaa jos ottaa sen? Joten siihen vastauksia kiitos :)

Yhteistyössä