Menisinkö varhaisultraan rv. 7+0? Oireiden vähyys (nyt rv. 5+4) arveluttaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kannattaako? Eihän siinä menetä muuta kuin vähän rahaa korkeintaan..?

Takana kaksi epäonnistunutta raskautta, ja nyt taas raskaana rv. 5+4.
Ainoat oireet ovat kipeät, raskaamman oloiset rinnat ja jonkinverran tihentynyt virtsaamistarve, sekä välillä pienet nipistelyt vatsassa. Kovin paljon normaalia väsyneempi en edes ole.

Eka raskaus meni kesken samoihin aikoihin, mihin ollaan taas nyt päästy. Silloin alavatsalla tuntui ihan kuin olisi jokin pallo tms. ylimääräistä, ja nipisteli enemmän. Seuraava oli kohdunulkoinen, joten siitä ei saa vertailupohjaa tähän raskauteen.

Ensimmäistä lasta toivomme kovasti mieheni kanssa. Ikäkin painaa jo :D eikä lapsentekoaikaa ole montaa vuotta jäljellä. Jos ultrassa ei ole mitään, niin saisi nopeammin taas yrityksen käyntiin, ja hommaa eteenpäin.

Itselläni ei yhdessäkään raskaudessa ollut vielä noilla viikoilla minkäänlaisia oireita, en siis siitä lähtisi kovasti stressaamaan... Mutta jos asia kovasti mietityttää niin niinkuin totesit, etpä siellä ultrassa käymällä menetä kuin rahaa :) Mutta kysy vielä aikaa varatessa koska ultra olisi järkevintä tehdä, ettet sitten joudu maksamaan siitä että lääkäri toteaa "olet sä raskaana, mutta ei täällä vielä sykettä tai muuta näy, tuu viikon päästä uudestaan"

Itselläni ei yhdessäkään raskaudessa ollut vielä noilla viikoilla minkäänlaisia oireita, en siis siitä lähtisi kovasti stressaamaan... Mutta jos asia kovasti mietityttää niin niinkuin totesit, etpä siellä ultrassa käymällä menetä kuin rahaa :) Mutta kysy vielä aikaa varatessa koska ultra olisi järkevintä tehdä, ettet sitten joudu maksamaan siitä että lääkäri toteaa "olet sä raskaana, mutta ei täällä vielä sykettä tai muuta näy, tuu viikon päästä uudestaan"

Käsittääkseni rv. 7+0 pitää sydämensyke näkyä? Tarkimmilla laitteilla jopa 6+ viikolla.

Jos hedelmöitymisajankohta on varmasti tiedossa, niin tuolloin pitäisi käsittääkseni sykkeen näkyä jo luotettavasti. Saattaisi näkyä jo edellisellä viikolla, mutta ei välttämättä, varsinkaan jos on mahdollista että viikot vähän heittävät.

Meillä on IVF-alkuinen raskaus, jossa siis 100 % varmuudella tiedetään hedelmöitymispäivä, ja meillä oli eka ultra lapsettomuusklinikalla 7+2. Lääkäri piti sitä jo luotettavana ultrausajankohtana.

[QUOTE="TMV";27924346]Jos hedelmöitymisajankohta on varmasti tiedossa, niin tuolloin pitäisi käsittääkseni sykkeen näkyä jo luotettavasti. Saattaisi näkyä jo edellisellä viikolla, mutta ei välttämättä, varsinkaan jos on mahdollista että viikot vähän heittävät.

Meillä on IVF-alkuinen raskaus, jossa siis 100 % varmuudella tiedetään hedelmöitymispäivä, ja meillä oli eka ultra lapsettomuusklinikalla 7+2. Lääkäri piti sitä jo luotettavana ultrausajankohtana.[/QUOTE]

Aika varma on tuo hedelmöittymisajankohta. Minulla on säännöllinen kierto, yleensä n. 28 päivää. Yhdynnässä oltiin 26., 27. ja 28.12.

Ap

[QUOTE="Jeba";27924592]Jos sulla on ollu KU nii siun on muutenki mentävä ultraa ajoissa että näkee että raskaus oikeassa paikassa.[/QUOTE]

Soitin jo neuvolaan ja kysyin miten tulee menetellä tässä raskaudessa. Eivät ilmeisesti nähneet tarpeelliseksi mennä varhaisultraan, kun en lähetettä saanut.

Minulla ei ole nyt onneksi ollut mitään samoja oireita kuin viimeksi, jolloin kivut alkoivat jo ennen menkkojen poisjääntiä, ja osasin hakeutua ajoissa hoitoon.

Ap

[QUOTE="alkup.";27924636]Soitin jo neuvolaan ja kysyin miten tulee menetellä tässä raskaudessa. Eivät ilmeisesti nähneet tarpeelliseksi mennä varhaisultraan, kun en lähetettä saanut.

Minulla ei ole nyt onneksi ollut mitään samoja oireita kuin viimeksi, jolloin kivut alkoivat jo ennen menkkojen poisjääntiä, ja osasin hakeutua ajoissa hoitoon.

Ap[/QUOTE]

Olen vatvonut viime päivät jatkuvasti mielessäni, että menenkö yksityiselle gynelle ultraan... Saisin varmuuden, että raskaus on oikeassa paikassa.

Olen yksin kotona seuraavan kuukauden, mies tulee vain viikonlopuksi kotiin. Lähimpään terveyskeskukseen on puolen tunnin matka. Lähimpään keskussairaalaan (jossa hoidetaan kaikki synnytykset, leikkaukset ja hätätilanteet) on 200 km matkaa, ja jos tämä raskaus oliskin kohdunulkoinen ja repeäisi yhtäkkiä, voisi hengenlähtö olla lähellä, sillä avun saaminen kestää kauan... :(

Mulla kaksi loppuun asti mennyttä raskautta eikä kummassakaan ollu koko raskauden aikana muita oireita kun menkkojen pois jäänti (tai kuopuksen kohdalla ei edes sitä kun ei ollut synnytyksen jälkeen menkat vielä alkanu)

Menisin ultraan ja olen mennytkin. Takana keskenmenoja ja alkuraskaus yhtä paniikkia. Kävin jo rv 6+2 jolloin näkyi myös syke. Sen jälkeen olen jaksanut odotella oireita ja stressin määrä väheni huomattavasti. Suosittelen varhaisultraa. Siinä ei menetä mitään muuta kun rahaa, mutta se on vain materiaa.

Varasin ultran reilun viikon päähän, jolloin pitäisi olla viikot 7+0.
Olisikohan järkevä mennä vielä vaikka aiemminkin? Olisi vielä mahdollisuus siirtää aikaa aiemmaksi, ja mennä jo 6+2...?

Toi 7+0 on ihan hyvä aika, älä ainakaan aikaista. Mä kävin muistaakseni rv 8 ja oli jo sen verran iso että näki helposti vastaako viikkoja. Parin päivänkin ero on ekoilla viikoilla merkittävä.

Yhteistyössä