Menisitkö töihin jos lämpöä olisi 37.4 astetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22118210]Riippuu kuin akuuttia töissä, itse en työkavereita pulaan ole tohtinut jättää ja siksi käynyt työt tekemässä jopa 38 asteen kuumeessa.[/QUOTE]

Vitsi! pokaaliako tavottelet! perkue tommosta sakkia joka ei nokkaansa pidemmälle aattele! Töissä sairastutat muita ja sitten ne menee kotiin ja sairastuttaa perheensä... *piip piip piip*

Tuo riippuu a) normaalista ruumiinlämmöstä b) yleisvoinnista ja c) suostuuko lääkäri kirjoittamaan sairauslomaa.

Mä olisin suunnilleen taju kankaalla tuossa ruumiinlämmöstä, mua alkaa huimata heti kun lämpö nousee yli 37. Normaali lämpö on 36 tienoilla. Eräällä ystävälläni taas normaali lämpö on 37,3 ja hän onkin sanonut että ei ole vaikea saada sairauslomaa, kun pikkuflunssakin nostaa lämmön jo lähemmäs 38.

Soitin nyt sitten terkkariin. Mä en jotenkin osaa arvioida että missä lämmössä sitä voi jäädä kotiin. Nuorempana kun äitini pakotti kouluun vaikka olisi ollut melkein 38 astetta lämpöä...

En menisi. Mutta olin töissä kaupanalalla ja töissä pomo sanoi, että tavallinen flunssa ei ole mikään syy olla pois. Sitten jos on kova kuume, niin pari päivää voi olla pois. Just just, mulla ei ole ikinä kova kuume mennyt ohi kahdessa päivässä.. ja aina on olemassa jälkitautien riski. Oli muutenkin "oikein kiva" pomo....

[QUOTE="just";22118222]Vitsi! pokaaliako tavottelet! perkue tommosta sakkia joka ei nokkaansa pidemmälle aattele! Töissä sairastutat muita ja sitten ne menee kotiin ja sairastuttaa perheensä... *piip piip piip*[/QUOTE]

En todellakaan, eikä kuume aina tarkoita tarttuvaa tautia, en viitsinyt jättää aamu hommia ihmiselle joka oli jo yön ollut töissä. Työpaikalla ei silloin ollut edes muita :)

Ehkä mun sitten kuitenkin pitäisi mennä. Jos saisin vaikka päivällä nukuttua ja piristyisin siitä? Eilen menin tosin jo klo 20 nukkumaan ja silti olin aamulla (ja vieläkin) ihan puolikuollut. Pitäisikö se vaan sinnillä....

Kannattaa ottaa huomioon, että ihmiselle, jolla muun sairauden takia on hyvin heikko vastustuskyky, tuokin tauti voi koitua kohtaloksi. Sairastetaan siis kotona, eikä levitetä tauteja!

En menisi. Ihan siksi et yleensä mulla jos on yli 37 niin on jo ihan selkeästi kuumeinen olo ja flunssa lisänä. Mutta esim. mun miehellä toi olis vielä suht normaalilämpöä. Mutta jos lisäksi ripulia niin ei kyllä todellakaan töihin tartuttamaan.

Yhteistyössä